דעות

הטיפול בפצועים מעזה הוא חובה אנושית

גם בעתות מלחמה, ובוודאי בהתמודדות עם מפגינים לא חמושים, יש מקום להקפיד על צלם אנוש. אין לקבל את סירוב המדינה לאפשר טיפול בפצוע עקב הנסיבות שבהן נפצע תוך התעלמות ממצבו הרפואי

מפגינים לא חמושים. צילום: עבד רחים כאתיב, פלאש 90

עבד אל-רחמן נופל, בן 11 וחצי, נפצע ברגלו מירי חיילים בבוקר יום שלישי, 17.4, בשעה שהשתתף בהפגנה במחנה אל–בוריג'. בבית החולים "שיפא" בעזה החליטו הרופאים להעבירו לבית חולים בגדה המערבית משום שלא היו בידיהם האמצעים והמומחיות לטפל בו. פניית המשפחה לישראל, לאשר את יציאתו לבית החולים "איסתישארי" ברמאללה, נדחתה. על פי בקשת המשפחה, פנתה עמותת רופאים לזכויות אדם (רל"א) למפקדת התיאום והקישור לעזה, ולאחר שלא נתקבלה תשובה הוגשה עתירה לבג"ץ. רק אחרי הגשת העתירה ניתן היתר ליציאה לטיפול, כיממה וחצי לאחר הפציעה. אמו לא קיבלה היתר יציאה, ולא התאפשר לה ללוות את בנה. בבית החולים ברמאללה לא הצליחו להציל את רגלו והיא נקטעה.

ד"ר ג'מאל חיג'אזי, כירורג כלי דם מבית החולים "שערי צדק", שהשתתף במשלחת סיוע רפואי של רל"א בעזה, נשאר במקום על מנת להמשיך ולסייע בטיפול בפצועים. הוא מדווח שאין ציוד בסיסי לבדיקת זרימת הדם, אין צנתרים, אין אנטיביוטיקה, אין חומרי חיטוי, אין חוטי תפירה לניתוחים עדינים. כדבריו: "אתה מרגיש כאילו זרקו אותך למדבר. אפילו בבית חולים שדה המצב יותר טוב מאשר בבתי חולים ברצועה".

הכמות העצומה של פצועים שהגיעו לבתי החולים בעזה היא אתגר בלתי אפשרי, שגם מערכת הבריאות המפוארת של ישראל היתה מתקשה מאוד להתמודד איתו. המצב חמור כפל כפליים בעזה, הן בשל מחסור קריטי ברופאים מומחים והן בשל היעדר ציוד רפואי בסיסי. לבית החולים האירופי בעזה הגיעו בשבועות האחרונים חמישה פצועים שנפגעו בכבד. כולם מתו בשל היעדר מנתח מומחה בתחום.

עמדת המדינה הובהרה בתשובתה לאחת העתירות שהוגשו בבקשה לאפשר לשני פצועים לצאת לטיפול בגדה, בניסיון להצילם מקטיעת רגליים. וכך השיבה המדינה: "המשיבים לא נעתרו לבקשות אלה משום שפציעותיהם של העותרים נגרמו כתוצאה מהשתתפותם באירועי הפרות סדר אלימות שאותן אירגן ארגון החמאס".

מציאות שבה מפגינים שאינם חמושים נורים, וביניהם גם כאלה שנורים למוות, היא מציאות מקוממת בפני עצמה. אולם, על מפגינים שנפצעו צריכים לחול כללים אחרים. עליהם להגיע לטיפול הולם בזמן הקצר ביותר. אין לקבל את סירוב המדינה לאפשר טיפול בפצוע עקב הנסיבות שבהן נפצע – תוך התעלמות ממצבו הרפואי, גם כשהוא בסכנה לאובדן איבר או לאובדן חיים. מניעת קבלת ההיתר על אף השיקולים הרפואיים הכבדים היא מעשה נפסל ואכזרי. האין זה עונש מספיק ומרתיע שצעיר נפצע קשות, מתייסר ונזקק לניתוח? מה מצדיק לדון אותו לקטיעת רגל או למוות?

למרות המצב הקשה ברצועה, ועל אף המספר הגדול של הפצועים והפציעות החמורות, הוגשו רק 28 בקשות להיתר יציאה לטיפול רפואי. לא מדובר באשפוז בבתי חולים ישראליים, אלא רק בהיתר מעבר לגדה. 19 מהבקשות סורבו. גם בחלק מאלה שהותרו נעשה הדבר רק לאחר פנייה לבית המשפט – והרי המצב לא השתנה. שינוי ההחלטה רק מדגיש את השרירותיות בסירוב, והעיכוב שנגרם מביא להחמרה קריטית במצבם של הפצועים.

שירתתי שנים רבות כרופא בצנחנים. השתתפתי בשלוש מלחמות ובאירועים רבים של מרדפים ושל פשיטות באדמת אויב והגעתי לדרגת סגן אלוף. היתה לנו מסורת מפוארת בצה"ל, שעם שוך האש אנו מטפלים לא רק בפצועים שלנו אלא גם בפצועי האויב. זה הקוד האתי של צה"ל שהייתי גאה בו. זה גם הצו המוסרי של היהדות. אלא שהפעם ההתמודדות היא עם מפגינים צעירים, שנורים ממרחק מאות מטרים ואינם מהווים איום של ממש על חיי חיילינו.

גם בעתות מלחמה, ובוודאי בהתמודדות עם מפגינים לא חמושים, יש מקום להקפיד על צלם אנוש. האתיקה הרפואית וההנחיות של גופי ההצלה והבריאות בישראל מחייבות מתן טיפול הולם לפצועים ללא קשר למעשיהם קודם לפציעה.

(הטור פורסם לראשונה ב"הארץ", 14.4.18)

נושאים קשורים:  היתר יציאה לטיפול רפואי,  אתיקה רפואית,  טיפול במפגינים לא חמושים,  בתי החולים בעזה,  מחנה אל–בוריג',  דעות,  חדשות,  סיוע רפואי,  רל"א
תגובות
15.05.2018, 19:14

"מציאות שבה מפגינים שאינם חמושים נורים, וביניהם גם כאלה שנורים למוות, היא מציאות מקוממת בפני עצמה" יצא המרצע מן השק. פוליטיקאי במסווה של רופא

אנונימי/ת
15.05.2018, 22:42

צודק. במשפט הזה הוא אבד אותי (ואני מניח שעוד רבים אחרים).

16.05.2018, 20:39

נכון מאוד

16.05.2018, 20:39

נכון מאוד

אנונימי/ת
18.05.2018, 16:00

דר א. ק. סלח לי אבל אתה נחש.

אנונימי/ת
16.05.2018, 19:12

כבודו, מתנהג כזאב בעור כבש ומלמד זכות על חלאות אדם, חסרי כל מוסר, שכל מטרתם היא רצח ופגיעה בגופם ובנפשם של אזרחים ישראלים , אוהבי חיים ובעלי מוסר. הארגון ,שבו הוא חבר, משתף פעולה עם האויב בעת מלחמה ואשמח אם מדינת ישראל תשתמש בחוק הקיים, על מנת שתדון אנשים כמוהו לעונש המרבי.

אנונימי/ת
16.05.2018, 21:00

איזה כבוד יש לנחש המגן על רוצחים?

אנונימי/ת
16.05.2018, 19:18

אחרי ששרפו את מעבר כרם שלום הסתבר פתאום שאין ציוד בסיסי לבדיקת זרימת הדם, אין צנתרים, אין אנטיביוטיקה, אין חומרי חיטוי, אין חוטי תפירה לניתוחים עדינים (במאמר מוסגר, זה המצב, וגרוע ממנו, בחלקים גדולים של העולם. בעזה יכול היה להיות טוב הרבה, הרבה יותר). יש גבול לחמלה שגובלת בטמטום. שיחפשו את הציוד במנהרות!

אנונימי/ת
16.05.2018, 19:40

היה מצופה מה"צדיק" שינקוט בגילוי נאות ויפרט את כל הארגונים בהם הוא חבר ואתם הוא מייצג במאמר הדעה שלו

אנונימי/ת
16.05.2018, 21:02

הצדיק מתל השומר שומר על חבריו הרוצחים מעזה ובכך ממשיך את המסורת של חמו שמסר נשק לרוצחי יהודים במסגרת טבח אוסלו. אני מניחה שהצדיק מתל השומר שמח כשאלף יהודים התרוממו באויר באוטובוסים בשעה שחמו אכל שרימחסים עם ערפאת. הכל נשאר במשפחה.

אנונימי/ת
16.05.2018, 19:49

ייתכבד חתנו של "שמש העמים" וייסע לעזור בעזה.

אנונימי/ת
16.05.2018, 19:57

כמה לא מפתיע שטור זה פורסם ב"הארץ"... יתכבד נא כבודו ויגיע למשלחת בעזה.

16.05.2018, 20:04

אני מבין שפרופסור ולדן ממשיך את הקו בו נקט חמו לתת נשק לרוצחים. על פי הגיון מעוות זה נתן פרס ורבין נשק לכח 17 ששימש לרצח יהודים חפים מפשע. העובדה שמישהו היה אדיוט ושגה או השתגע, אינה סיבה להמשיך באידיוטויות או בהפרעה הנפשית? מר ולדן יכול ליסוע לעזה ולנתח שם. אין שום סיבה שרוצחים יקבלו טיפול מהאנשים אותם ניסו לרצוח. כדאי אגב שמר ולדן ישמור את דעותיו הפוליטיות לכתיבה בעיתטני שמאל קיצוניים.

אנונימי/ת
16.05.2018, 20:49

אין יהודי חף מפשע? אין טרוריסט חמס חף מפשע.

אנונימי/ת
17.05.2018, 18:00

שניכם צודקים.

אנונימי/ת
18.05.2018, 15:47

למה לא מצנזרים תגובות?? יש גבול לכמה שאפשר להתבטא.

אנונימי/ת
16.05.2018, 20:25

העזתים ה״תמימים״ הוזהרו לא להתקרב לגדר, וכי מי שיפר הוראה זו, דמו בראשו. האם לא נענו לאזהרה משום ששילמו להם? משום שהם רפי שכל? מסיבה עלומה אחרת? מכל מקום, יתכבדו וישאו בתוצאות.
התנהגות אופיינית של ערבים, מאז ומקדם: תחילה מתפארים שינצחו את היהודים, במהירות הבזק. לאחר שניכשלים, לאשרינו במזימתם, מתחיל בכי ונהי קורבני מצידם: איזו חוצפה! היהודים לא הסכימו להיטבח על ידם, ואף ניצחו! וכעת הם אומללים וצריכים לחגוג נכבה. ממש לבכות.

אנונימי/ת
16.05.2018, 20:50

ולדן וחמו מייצגים את היהודים הגלותיים שעזרו לגרמנים הנאורים במלאכתם. אם זה היה תלוי בולדן, מזמן לא הייתה מדינה יהודית

אנונימי/ת
16.05.2018, 20:28

דבר ראשון- אם חסר להם ציוד לטיפול רפואי אבל יש להם כסף לנשק- משהו השתבש אצלם בסולם העדיפויות שלהם.
עם כל הכבוד לחמלה ולצער, יש נקודה מסויימת שבה אנשים צריכים לקחת אחריות על החיים שלהם ועל סולם העדיפויות שלהם. אנחנו לא יכולים לקחת אחריות כל הזמן על טעויות של אחרים.
ואם אתה חושב שזה מצווה גדולה לרפא אותם- אתה מוזמן לנסוע לעזה ולטפל בהם בתוך בית החולים שלהם.

אנונימי/ת
16.05.2018, 20:33

א.כיצד אתה יודע מי היווה איום על חיילי צהל ? האם עלה בדעתך שיש מצב שאלו שנורו אכן היוו איום ?

ב.אכן צהל באם כבש שטח מטפל גם בפצועי האויב .פה מדובר בשטח שאינו בשליטת צהל .

ג.חוסר צר״פ בעזה הוא פועל יוצא של ההנהגה שאינה משקיעה בתשתית ובריאות אלא בלחימה ,בנשק וזריעת שנאה .

ד.שלוש מלחמות סא״ל .. ידידי רובנו היינו בצבא לכולנו יש דרגות וחלקנו גם צנחנים . אנחנו יודעים לא פחות ממך מה היא לחימה ומה הקוד האתי . אין צורך בלימוד הקוד האתי הפרטי שלך , כשם שאין צורך בלימוד הקוד האתי הפרטי שלי .

ה.התמודדות עם מפגינים לא חמושים - מנין לך ? שורה זו נוגעת בחתרנות תחת כוחות הצבא והשיטור הנמצאים שם יומם וליל . לא זכור לי שאירגונך הביא להם פרחים בגין עשייתם לביטחונינו (ואולי כדאי שתעשו זאת) לא זכורה לי הפעם האחרונה שידידך מעבר לגדר טיפלו בפצוע אחד ישראלי (כשטיפול מצידנו מתרחש על בסיס יום יומי בעתות שיגרה ) יתרה מכך ידידך מעבר לגדר מעולם לא החזירו צעיר הלוקה בנפשו חזרה הביתה .. אך להם אתה אץ רץ להביא פרחים .

אנונימי/ת
16.05.2018, 21:04

מחלת הנפש של ולדן ראויה לתיאור נרחב בכתבי עת פסיכיאטרים. חבל על הנסיון למצוא הגיון בטירוף.

17.05.2018, 12:29

LIKE

אנונימי/ת
16.05.2018, 20:43

עם כל הכבוד...זה לא מקום לפרסם דיעות פוליטיות...יתכבד הפרופסור וייסע לגור עם המחבלים בעזה ויטפל בהם מהבוקר עד הערב

אנונימי/ת
18.05.2018, 15:48

אכן, לא מקום לפרסום דעות פוליטיות.

אנונימי/ת
16.05.2018, 20:43

עם כל הכבוד...זה לא מקום לפרסם דיעות פוליטיות...יתכבד הפרופסור וייסע לגור עם המחבלים בעזה ויטפל בהם מהבוקר עד הערב

אנונימי/ת
16.05.2018, 20:47

רק חבל שמר ולדן שכח לדבר על צלם אנוש כשחמו מסר נשק לרוצחים מכח 17 ששימש לרצח יהודים תמימים. עוד שכח מר ולדן את צלם האנוש כשחמו יחד עם שרון גירשו מביתם יהודים תמימים שגרו בחבל עזה. הדיבור על צלם האנוש מוזר מעט ועוד בשימושו של אדם שקרובו מעולם לא ידע מהו צלם אנוש. אני מציע שהנחש מתל השומר יחפש את צלם האנוש שלו ויחזור אחרי שימצא אותו.

16.05.2018, 20:57

בלי להתלהם על העמדה הפוליטית שדר ולדן מבקש לקדם, אני מבקש להצביע על הכשל הלוגי הנמשך בעמדות שלו ושל חבריו. דר ולדן היה מבין הקולות הרועמים שהתנגדו להציל את האסירים שובתי הרעב בשם "הזכות להפגין והזכות להביע עמדה ללא הפרעה". איפה אם כן היתה החרדה (המעושה) של דר ולדן וחבריו לשלומם של הפלסטינים? אגב שופטי בג"צ קבעו כי עמדה רדיקלית זו שגויה מיסודה.
מבחינה אתית ניתן להצדיק עמדות שונות. אבל חשוב להיות שקוף באשר למטרות האמיתיות. צר לי אך מה שמוצג כאן אינו עומד בדרישה מינימלית זו

אנונימי/ת
16.05.2018, 21:05

לכשל הלוגי של ולדן וחבריו קוראים סכיזופרניה. כדאי שהנהלת תל השומר תבחן את מערכת שיקוליו.

אנונימי/ת
16.05.2018, 21:05

לכשל הלוגי של ולדן וחבריו קוראים סכיזופרניה. כדאי שהנהלת תל השומר תבחן את מערכת שיקוליו.

16.05.2018, 21:27

לכתבה זו הגיבו עד כה 10 רופאים. כולם , ללא יוצא מהכלל, תקפו את עמדתו לעיתים באופן גס ובוטה. אלו רופאים שנשבעו בשבועת הרופא לטפל בכל אדם כאדר הוא זקוק לטיפול רפואי ללא הבדל דתי, פוליטי או לאומי. כמה עצוב ומדכא שאלו הם רופאיך , ישראל. אני מחזק את ידך, פרופ וולדן, ומעריץ אותך על האומץ והנחישות במאבקך לשמירת צלם אנוש לארצנו האהובה.

אנונימי/ת
16.05.2018, 21:33

אתה צודק . יתכבדו פרופ ולדן וחבריו ויעברו את הגבול לעזה ויטפלו שם בכל הנפגעים.
למה לא קראו לטפל באנשי הרשות הפלסטינית שנזרקו מהגגות עי אנשי חמאס?
אגב דובר חמאס הודיע שלפחות 50 מתוך 62 ההרוגים הם אנשי חמאס!

אנונימי/ת
16.05.2018, 21:55

אביקם, כדאי להימנע מהערצה עיורת. על החלילן מהמלין שמעת?אני מבין שזה משתלם להיות שמאלני ולצטט בדותות על אהבת אדם.
א. לא מצאתי אהבת אדם בשמאל.
ב. ולדן אינו בדיוק מטפל בכל אדם בלי הבדל מין וגזע. ולדן מעדיף רוצחים שניסו לפרוץ ולרצוח יהודים מאשר לטפל ביהודים.
גם כשמשקרים אביקם כדאי לדעת לשקר טוב.
אגב, דבריך אתה הם גסות רוח ודברי בלע והשמצות מול רופאים המעדיפים את טובת עמם ומולדתם מאשר טובתם של רוצחים. אנשים מסוגו של ולדן מוגדרים במקומות שונים כבוגדים או חולי נפש או שניהם יחדיו.
אני מציע לך לחזור מדברי הבלע שלך.
או שגם אתה כמו ולדן מקבל כסף מהאיחוד הארופאי שעושה ככל יכולתו להעניק נשק אטומי לפרסים?

אנונימי/ת
16.05.2018, 22:01

ד"ר ולדן, אינו זקוק לרחמים. יש לו אג'נדה פוליטית ידועה (כפי שהיתה לחמו שמעון פרס), ובשיחה ששמעתי אותו ברדיו, הוא גם ממש נפוח מחשיבות עצמית.
מסכנים אלו הזקוקים לטיפול רפואי (ואינם מקבלים אותו) ואנו הרופאים עמלים בחמלה כפי יכולתינו לעזור להם., ולא זקוקים לדירבונו של ד"ר ולדן.

16.05.2018, 22:06

מר הראל היקר, אני (בניגוד לפרופסור וולדן) טפלתי ומטפל פיזית באנשים מעזה ומהשומרון שמגיעים אלי לאותו בית חולים שלצערי הפרופסור הנכבד משמש כסגן לענייני משהו. אז אני יודע דבר אחד או שניים על מצב הרפואה שם ואנחנו (כן, אנחנו, הרופאים שאתה בוש בהם) נלחצים שיקבלו את הטיפול הטוב ביותר. לעיתים על חשבון משלם המיסים. אז בבקשה, תמשיך לחשוף את יהירותך ובורותך ברבים

אנונימי/ת
17.05.2018, 14:56

לאביקם הראל. יש עור של נחש תרתי משמע

אנונימי/ת
22.05.2018, 05:54

צודק.
וכן. גם אני רופאה שמתנגדת מכל וכל לפוליטיזציה של דר ולדן.

16.05.2018, 21:43

הומניטריות - אנושיות חייבת להיות הדדית. חמאס שמחזיק גופות של חיילים ואזרח רק כדי להתאכזר למשפחות לא יכול לצפות ליחס הומניטרי. אנחנו מטפלים בחולים אונקולוגים עזתיים בשיא האנושיות והם נמצאים בישראל ומרגישים בטוחים. סע בבקשה ד"ר ולדן לעזה ונראה אם תשוב, הרי תוך דקות תרצח כדי שגופך ישמש קלף מיקוח.

רופא הוא במקום ראשון רופא לא קשור בכלל לפוליטיקה
אני לא מאמינה שאיבדנו את החלמה. וזה אני אומרת בלי קשר לזה שאני חושבת שהחמאס הם חיות ולא בני אדם .אבל גם לכלב אתה נותן טיפול

אנונימי/ת
18.05.2018, 06:59

פרופ!!! דולפין ציפי תגובתך מביישת.
חמאס לא צד בכתבה על אחד כמה וכמה החיות!
החיה פי מיליון טובה מבני אדם!!
שמעת פעם על חיה אונסת? מושחתת? גונבת? רוצחת? מוציאה לשון הרע?
מה עבר עלייך בת אדם?
אגיש נגדך תלונה לוועדת האתיקה בהקדם!!

18.05.2018, 18:02

סליחה, האבולוציה עוד לא יצרה Homo Medicus. רופא/ה הוא בראש ובראשונה בן/בת אנוש, על כל המעלות והחולשות הכרוכות בכך. המחויבויות המקצועיות, כבודן במקומן, אינן מאיינות את מוצא האדם.

אנונימי/ת
27.05.2018, 09:00

לציפי דולפין! שם משפחתך באם שמת לב הוא שם של חיה, אז גם את חית אדם! נעים לך כך?
תדחפי את הפרפסורה שלך!!! לסל אשפה הכי קרוב אלייך!! בז לך על ההתבטאות!

אנונימי/ת
16.05.2018, 22:11

ברפואה, כך לימדוני, הצעד הראשון הוא מניעה. לכן, יש למנוע מהבאת ילדים, תינוקות ונכים לאזורי סכנה.

אנונימי/ת
16.05.2018, 22:22

ממתי עיתון רפואי משמש במה להפצת דעות רדיקליות של אדם משובש? ימחק בבקשה המאמר הנוכחי ויושאר כטור בעיתון שבעליו הם צאצאי הנאצים כיאות למחבר המאמר שחמו בזמנים אחרים היה יכול להיקרא קאפו.

16.05.2018, 22:26

רפי כל הכבוד לך. אתה כמוני אוהב הארץ מוכן לתת הכל למענה הן כאזרח הן כחייל והן כרופא. לא עם כל דבר שאתה עושה אני מסכים אבל את כל מה שאתה עושה אני מכבד. שלא כמו כל העמודות האנונימיות אני חותם דני

16.05.2018, 22:38

יש עמודות חתומות הרואות בולדן בוגד.
את צקצוק שפתיו כנפיחות מתנשאת ואת דבריו כשקר.
כפי שנכתב כאן על ידי קודמים לי ולדן כחותנו ראו את טובת אויבינו לפני טובתנו.
ולדן אוהב המדינה או את הכסף והכבוד הארופאי שיתנו לו מאמריו?
ההתימרות לדבר על ערכים נשגבים נמדדת מול מעשים.
כמו חמו שמסר אלף יהודים לרצח על ידי ערבים במסגרת אוסלו מעדיף ולדן טיפול ברוצחים.
אם כך מי כאן אוהב את מדינת ישראל?
אדם שחמו מסר אלפים לשחיטה או רופאים מסורים לחולים עליהם הופקדו?

16.05.2018, 22:34

רפי. כל הכבוד לך. אני יודע היטב שאתה כמוני מוכן לתת למדינה הכל הן כאזרח הן כחייל והן כרופא וזאת אף אחד לא יכול לקחת ממך. לא תמיד אני מסכים עם כל מה שאתה עושה אבל תמיד אכבד את כל מה שאתה עושה.
לא אצטרף לכל הנמושות האנונימיות דני

אנונימי/ת
16.05.2018, 22:44

דני, רק נמושה כמוך יכולה לקרוא לרופאים החוששים מנחש כמו ולדן נמושות. חלקם עובדים בתל השומר וחוששים מנחת זרועו של הסמאלן המיוחס. אני מציע לנמושה שכמותך לחזור בה ולהגיב לתגובות הלוגיות למאמרו נטול ההגיון של מחטתנו של האחראי למסירת הנשק ששימש לרצח אלפי יהודים. לפני שתדבר על אהבת מולדת ענה לטענות.

אנונימי/ת
16.05.2018, 22:44

דני, רק נמושה כמוך יכולה לקרוא לרופאים החוששים מנחש כמו ולדן נמושות. חלקם עובדים בתל השומר וחוששים מנחת זרועו של הסמאלן המיוחס. אני מציע לנמושה שכמותך לחזור בה ולהגיב לתגובות הלוגיות למאמרו נטול ההגיון של מחטתנו של האחראי למסירת הנשק ששימש לרצח אלפי יהודים. לפני שתדבר על אהבת מולדת ענה לטענות.

אנונימי/ת
16.05.2018, 23:01

פרופ' ולדן היקר אין זה מוסרי לרחם על אויבי עמך . לא במוסר היהודי. במסור היהודי : המרחם על אכזרים סופו מתאכזר לרחמנים. זה נכון שלפי המוסר הנוצרי גם הרשע והרוצח ראוי למחילה. לא אצלינו יקירי...

16.05.2018, 23:05

רפי היה ונשאר איש מיוחד ומלח הארץ ! בלי שום קשר לדעות והגיגים פוליטיים זו זמנה של הרפואה הישראלית לתת את מה שביכולתה לטפל ולהציל מה שניתן .זו חובתנו כרופאים הרפואה הינה גשר לחיבור בין אנשים ולהצלתם ה"רי יכול וחייב להשמיע את קולו בעת הקשה הזו

אנונימי/ת
22.05.2018, 05:56

מצחיק מאוד.

אנונימי/ת
28.05.2018, 02:36

מה מצחיק ליצן?

כעת, משנציג החמאס מודיע כי 50 מההרוגים הם פעילי חמאס שהסירו מדיהם, האם מתכוון הפרופסור להתנצל על ההטעיה בהיגד "מפגינים לא חמושים" ולשנות כל המסקנות -בהתאם??

אנונימי/ת
22.05.2018, 05:57

ברור שלא.....

האמת שאני קורא ובא להקיא.
ולדן מתאר ילדים חמודים שטיילו בפרק ובאו הרשעים ופגעו בהם. ואז גם השאירו אותם למות ללא רחמים. אבל התאור לא מסתדר. משהוא עקום.
אין להם ציוד אבל כאשר המדינה המוזרה שלנו מביאה ציוד הם מסרבים לקחת. ואין להם ציוד כי בכסף שלהם מעדיפים לבנות מנהרות.
הם אלו שגורמים לניתוק כול דרכי אספקה.
הם שעושים הכול כדי להכנס אלינו ולטבוח בנו, וכאשר הם לא מצליחים צריך להציל אותם ?
אין מנתחי כבד בעזה - וכמה מנתחי כבד יש בישראל ? והאם יש לנו מיטות פנויות בטיפולי נמרץ כדי שמחסום אותם עם רוצחים ? רוצחים כי היום הודיעו מעזה שהרוב המוחלט של ההרוגים הם אנשי חמס. לא תמימים, לא בטעות אלא רוצחים שניסו לפרוץ את הגבול ולפגוע בתושבים החיים מסביב. הלשון המליצית על הצעיר שנפצע קשה וזקוק לניתוח והוא בסכנת חיים. אז המפקד-כפי שהצעת בשוך הקרבות נחפש את הפצועים בשיטחנו ונציל אותם. האם הקרבות הסתיימו ? האם הם בשיטחנו ? כמה פצועים יש באפריקה, ואסיה, ובכול העולם ? האם גם אותם נביא אלינו ? מהיכן הוצאת את התובנה שהמסכנים המטיילים בפרק ואוספים פרחים אינם מהווים סיכון לחיילינו, או לאזרחים ? מציע שתסע לשם, נסה לדבר עם חיילים. נסה להבין מה עובר עליהם שם.
אז תפסיק לעוות ולסלף את האמת ואם אתה באמת מאמין לשטויות שאתה כותב, מציע לך ללמוד מד"ר ג'מאל חיג'אזי משערי צדק שמאמין שצריך לעזור ולכן הלך לעזור. הכבוד שמאמין ועושה. לך - מלא את האוטו בציוד וסע לעזה, מעבר ארז יפתח לכבודך ולכול אלו שהמדינה לא מתאימה להם. ותוכל לטפל ולהצית חיים. בהצלחה. הצעירים שאני מכיר נמצאים בצד הזה של הגדר. הם אלו ששומרים עליך, אלי ועלינו. להם אנו צריכים לדאוג, לא לאלו שחולמים איך לפגוע בנו.
נסיעה טובה

17.05.2018, 00:03

יפה כתבת , ישראל

אנונימי/ת
18.05.2018, 16:04

ישראל הבע את דעתך ואל תיגרר. אין לך פרסונה??

אנונימי/ת
18.05.2018, 20:05

מה ההבדל בין הרופא שנסע לעזה לעזור לחמאס לבין הרופא מברזילי שנסע לסוריה לעזור לדאעש?

22.05.2018, 05:57

צודק נכון וברור.

אנונימי/ת
17.05.2018, 00:46

איפה היה השקרן מתל השומר בטבח ההמוני בסוריה? מדוע לא קרא להצלת 500000 הנרצחים הסורים? האם משום שאירופה אינה מממנת הצלת סורים? האם משום שלא ניתן להאשים את ישראל בהריגתם? ראיתי את הזחיחות של ולדן יודעת הכל שהזכירה את הזחיחות של חמו שטען שקסאמים הם רק חתיכת מתכת לא מסוכנת. חתיכת מתכת שרצחה ילד בן 5 מבאר שבע. אבל חברים אסור להתבלבל. ולדן יודע מה צריך. וולדן החליט לטפל ברוצחים על חשבון יהודים. דומה שמדובר כאן בענין פסיכיאטרי מובהק.

אנונימי/ת
17.05.2018, 00:49

וכו נחשוב יחד למה אין מספיק ציוד רפואי בעזה:
1- הכסף הלך למנהרות ולא לציוד רפואי, כי להנהגת חמאס לא איכפת כלל מהאזרחים בעזה.
2- צה״ל מנסה להעביר משאיות עם ציוד רפואי, אך חמאס דוחה עזרה זו.
3- כי תרבות ההרג והרצח שמנהיג חמאס בעזה, חשובה יותר מכל דבר אחר.
4- כי חיי האדם הפשוט בעזה, הם כקליפת השום בעיני מנהיגי החמאס.
5- זאת ועוד, מנהיגי חמאס מעוניינים בהרוגים ופצועים, וכל המרבה הרי זה משובח מבחינתם, לצרכי תעמולה.
6- העזתים בחרו בחמאס בבחירות חופשיות.
7- על העזתים לשאת בתוצאות בחירתם החופשית.

אנונימי/ת
17.05.2018, 07:52

אין לתאר את ההתלהמות ואין לנו אלא להתבייש שאלו התגובות כלפי אדם ורופא המעז להציג עמדה אנושית ומוסרית.
ההנהגה הנוכחית הצליחה לפחות בשני דברים. האחד הוא הדמוניזציה של כל ערבי באשר הוא, כך שערבי פצוע או הרוג כבר לא מעניים אף אחד. השני הוא הדמוניזציה של כל מי שמעז להביע עמדה אחרת, ולכן דמו מותר.
לכן אני מפרסם תגובה זו באנונימיות. פשוט מפחד מהאספסוף המוסת. שכמסתבר, כולל רופאים לא מעטים.

אנונימי/ת
17.05.2018, 10:15

לא בדיוק .. היציאה כנגדו בשם רבים כאן באה לבטא ויכוח עתיק יומין , בין שתי תפיסות עולם מנוגדות .
האחת הינה הז׳יד הנצחי , כפוף הראש המנסה להתחבב לעולם המתאכזר אליו , לרחם על אלו שלא היו מרחמים עליו ולמצוא צידוק בכל מעשה של נבזי תוך הכפפה לעולם דמיוני בידי תירוץ וכתיבה על עולם ערכים נאצל , פרי מוחו הקודח
התפיסה השנייה היא של הצבר , שאומרת זה אני , אלו ערכי !גבוהים ונאצלים הם משל סובבי אך ,לא לעולם חוסן ולא כל אשר יעשה יתקבל בכניעה לאמור ז׳יד לא עוד! . דמוניזציה של ערבי ? פצוע ערבי לא מעניין ? עמדות לא מוסריות ? המון מוסת ? זה כבר פרי דמיונך המבאיש שבא לידי ביטוי בתגובתך המביישת היהירה שאומרת ״לא קורצתם מהחומר הנעלה ממנו יוצרו אנשי רפואה עידן ועידנים .. ״ אך תתפלא , ועוד איך קורצנו ,, קוראים לנו רופאים ישראלים ,!! כאלו שעומדים על שלהם ואם חושבים לנכון יורדים לסייע כדוקטור ג׳אמל , מתנדבים למילואים כדי לסייע לכולם , יוצאים במשלחות לחול במסגרת הצבא ואו התנדבותית , אנשי מקצוע , הומניים , מטפלים גם באוייב , בשיגרה וגם בחירום ומציעים עזרתם לזולת ! אך ..קודם לכן בוחרים בילדיהם , בנוער המגן ויושב על הגבעות הנותן דין וחשבון על כל כדור וכדור שנורה שם ( למי שניזון רק מכתבי העיתונות או זכרונות תש״ח ולא מודע לאיך דברים מתנהלים ! ) ולא ניתן לכל דיכפין להכפישם ללא עילה לכך .ידע כל רופא ורופא כי מעטה השבועה והמוסריות אינו כסות לדברי בלע והבל המשקפים דעותיו הפרטיות שלו ! וכי תגיע תגובה כתובה והולמת לדבריו ההזויים (על החתום האספסוף המוסת שאולי עובד איתך שכם לשכם ממש כרגע ! )

אנונימי/ת
17.05.2018, 10:16

ולדן אינו מיצג עמדות מוסריות. ולדן מיצג עמדות הנובעות מבעיה רגשית בלשון המעטה או בעיה לוגית קשה. אפשרות נוספת היא קבלת כסף ממקורות שונים? לגבי האנונימיות, ולדן וחבריו יודעים וידעו לטפל יפה באלה שחא חושבים כמותם. ראה את מקרה ההתנתקות שאת תוצאותיה אנחנו רואים עכשיו.

אנונימי/ת
17.05.2018, 10:16

ולדן אינו מיצג עמדות מוסריות. ולדן מיצג עמדות הנובעות מבעיה רגשית בלשון המעטה או בעיה לוגית קשה. אפשרות נוספת היא קבלת כסף ממקורות שונים? לגבי האנונימיות, ולדן וחבריו יודעים וידעו לטפל יפה באלה שחא חושבים כמותם. ראה את מקרה ההתנתקות שאת תוצאותיה אנחנו רואים עכשיו.

אנונימי/ת
17.05.2018, 11:44

יפה כתבת אנונימי וטוב שכתבת כך על מנת למנוע מולדן וחבריו לשמאל להתנכל לך. ידוע יפה כיצד נהג השמאל להתנקם באלההשלא ליחכו את פנכתו.

17.05.2018, 09:32

להזכיר לך מר ולדן.
בגלל אנשים כמוך, שמתעלמים מהמציאות ומחזקים את ידי הסטן(חמאס) במעשי הזוועה שלהם, גם כלפי בני עמם. היה יותר מועיל לכל הצדדים, לצאת בהכרזה ולאמר: שאין לקבל השקעת הון עתק בבניית מנהרות ובפיתוח מערך רקטות, במקום להקים מרכזים רפואיים מהטובים ביותר בעולם בכסף זה, ובבטון לשפר את מגוריהם. שלא לדבר על מערכת חינוך שמטיפה לארס מינקות.
איך אתה חי ומקבל סרוב ציני מדינה לספק אינפורמציה מינימלית על גורלם של גולדין ושאול אורון שלא לדבר על אברה אדם מוגבל (כמתחייב מאמנת ז'נבה)

אנונימי/ת
17.05.2018, 11:41

ולדן שקרן בדיוק כמו חמו שסיפר לכולם על אהבתו למי שהייתה אשתו תוך כדי בילוי עם עשרות נשים.... האמת מעולם לא הייתה חזקה בבני הבית שם, גם לא השמירה על חיי יהודים.

17.05.2018, 09:54

מר ולדן.
אתה מפרסם שלדברי ד"ר ג'מאל חיג'זי נבצר מלטפל בפצועים(פציפיסטים) עקב מחסור בציוד רפואי. אך, אתה מתעלם במודע מסרובם לקבל ציוד רפואי מציל חיים מישראל. שלא לדבר שבמו ידיהם חבלו בעורק החמצן (מעבר ארז)שלהם לרצועה.
להזכיר לך שכאשר נוח להם נכנסים לארץ לקבל טיפול רפואי וכאשר נוח להם משתתפים בכנסים בתערוכות, הכל לפי האינטרס שלהם.
טול קורה מבין עיניך .
ד"ר אלברט בן שטרית

אנונימי/ת
17.05.2018, 10:32

אלברט היקר, ולדן יודע יפה מה המציאות. הוא החליט בדיוק כמו יהודים רבים לפניו לחסל את הבעיה היהודית על ידי עזרה לרוצחים. בזמן הנאצים היו אלה הקאפו, היום זהו ולדן, הקרן החדשה ועוד. כדאי שהנהלת תל השומר תבדוק היטב את כשירותו. מצד שני, קשריו עם השמאל העולמי ודאי עוזרים לבית החולים.

אנונימי/ת
17.05.2018, 12:57

אם ולדן תמים הרי זו תמימות פושעת ממש. למה לא בונים העזאתים בתי חולים לטפל בחוליהם ובפצועיהם השבים מהטרור בישראל. כבר נאמר שמחריבים והמהרסים מאיתנו יצאו והנה לכם דוגמא. למה צריכים לטפל בקרוביו של הנייה בארץ? מי שעושה את זה הוא צורר ישראל ומנצל את רפיסותו של הממשל. אילו היה ממשל תקין היה יודע להגביל את צעדיהם של המטורפים והפושעים האלה שחותרים תחת אשיות המדינה .

תודה לך פרופ' ולדן חברי לספסל למודי הרפואה, אני גאה בך על הדברים שכתבת ביחס לטיפול בפצועים מעזה. באוירה השוררת עתה בארץ רבים מחברנו הרופאים אינם מעזים להרים קולם נגד אובדן צלם אנוש במאבק הזה .כניצול שואה, בנו של רופא אשר תפקד בגטו , טיפל ללא מורא ברבים מיושבי הגטו חולי טיפוס ומחלות מדבקות אחרות ולא נמנע גם לטפל באנשי גסטפו כאשר אלו חלו בטיפוס ,אני מצרף קולי למחאתך על אובדן דרך של אנושיות ופגיעה באתיקה הרפואית לה מצווים אנו כרופאים
פרופ' מתי שקלאי.

17.05.2018, 15:59

פרופ. שקלאי הנכבד.
כרופא , טיפלתי בלבנון ובמכלאות בעזה בזמנו במחבלים שרק חזרו מפעולת טרור ונלכדו. וגם היום , אני מחויב לשבועת היפוקרטס ואטפל בכל יצור חי וגם במפלצות דוגמת אלו שרצחו תינוקות בדם קר בחלמיש ועוד. אני משוכנע מעל כל ספק שכך ינהגו כל עמיתי הרופאים. גם אלו שבטאו את מר ליבם על עמדתם של כמה פרופסורים שודאי אין להם מונופול על אתיקה ומוסר. מכאן עד להאשים את הקורבן במקום הפושעים שמונעים חיים נורמלים מבני עמם ומשקעים מאות מיליוני $$ במנהרות. לא נותר לי אלא להתפלל, שהיושב במרומים יפקח את עיני העזתים שלא יוכלו להשליכנו לים, עיני השמאלנים יפי הנפש, שיש הרבה מה לעשות במדינה ואיפה להתנדב ע"מ שיהיה מקום טוב לצאצאינו. את עיני הימניים הפנטים שזה לא יכל להמשך כך. את עיני האירופאים הצבועים שלו השקיעו אחוז אחד במקום הפניית אצבע כלפי ישראל בלהאשים את אסד , את ארדואן וחמינאי שגרמו למותם של מעל חצי מיליון אזרחים ונעקרו מיליונים. אגב איפה הם היו ברצח עם ברואנדה ובדרום סודאן. ומדוע הם ממשיכים לממן את אונרא בהחזקת מחנות הפליטים במקום לשכנם בישובי קבע.
אגב אביך ז"ל, טיפל בנאצים גם כי לא היתה לו ברירה.
ד"ר אלברט בן שטרית

17.05.2018, 16:06

מצטרף לפרופ' שקלאי ולמעטים שמסוגלים להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים ומוכנים להזדהות עם סבלם של בני אנוש הזקוקים לעזרה, גם אם הם אויבים. מצטרף לרופאי חיל רפואה ורופאי בית החולים זיו שמטפלים ב"אוייבים" מסוריה. מצטרף לרופאי מ.ד.א שמגישים עזרה לפצועים בעת אירוע, גם אם הם מחבלים ורוצחים.

אנונימי/ת
17.05.2018, 17:03

לאחראי האתיקה ,
למיטב ידיעתי אני וכל עמיתי עומדים בסטנדרטים אנושיים ובשבועות אותם לקחנו על עצמנו בכל יום ביומו תוך עשייה מקודשת ובשתיקה . מעשי אביך עומדים לו . לך מאידך עומד ניסיון מעורר רחמים להכפיף סטנדרטים אירופאים על המזרח התיכון תוך בניית נרטיב כושל . ניסיונות אלו אינן זרים לאלו שהגיעו לכאן מאיזור המזרח התיכון ולא מאירופה , צר לי לבשר לך כי לאחר 70 שנות תקומה באים הם לקיצם בדמות עם עייף ומפולג שנמאס לו מהיותו האשם התמידי של תחלואות האיזור .היה מוטב לו הייתם יורדים ממגדל השן עליו אתם יושבים , וחוברים אל עמכם. אינכם המגינים היחידים של המוסר , האתיות והקוד . אנחנו גם כאן ולא ניתן עוד יד בשתיקה להאשמות בזלזול הקוד וחוסר האנושיות שעלו מתגובתך! האם סירבנו לטפל בפצוע אחד שהובא אלינו ?האם נהגנו בו בחוסר אנושיות ?! האם עברנו על הקוד ?!איבדנו צלם אנוש ?!,אולי עורנו שונה , אולי צעירים יותר ואולי בני עדות שונות מכם , אך קולנו ישמע בכל פעם ופעם בה תיתרו דם חיילנו ורופאינו בהאשמות חסרות שחר . האשמות סרק שאין בהן דבר למעט צפייה יתרה במסכי הטלויזיה . מעטה ה״קוד״ האישי של כל אחד מכם ותקופת ה״מלייה״ אותה הנחלתם דגלתם ואיתה משלתם מזדחלת לדמדומי סופה .היה מוטב כי לא הייתה מתקיימת מעולם . אין כאן קשר לימין או שמאל פוליטי ! יש השמת גבולות הגיוניים לקוד אותו האתי! אם אינני מתנדב להיכנס לעזה כי ארצח שם / עניי עירי קודמים / אינני מצטרף לעליהום ההזוי לטיפול בחיילי החמאס ואו להשמצה בזוייה של חיילים ושפיטת אירועים בהם לא נכחתי איבדתי צלם אנוש ? פגעתי באתיקה ? ..

18.05.2018, 22:16

חבל שרופאים מסתתרים מאחורי אנונימי !! אם יש לך דעה אמור אותה ברור ולעניין ותוך ציון שמך עמוד מאחוריה זו דעתך. באם אתה מפחד אל תפרסמה . מקווה שרוב האנונימיים אינם רופאים ישראלים זה לא מתאים לנו. לא אנו איננו קובעי המדיניות אבל אנו מטפלים בתוצאותיה מרות ככל שיהיו !! זה יעודנו וחובתנו כרופאים איננו מקבלים שום מעשה של פושעי חמס אבל הנפגעים הינם בני אדם ורובם נדחפו ונגררו לאסון הפגעם ואם לא ניתן לטפל בהם בעזה נטפל בהם בארצנו ונחזירם לחיים בתקווה שיזכרו זאת !! ושוב להסתדרות הרפואית יש מקום חשוב בניסיון לעזור לנפגעים ללא כל קשר לדעות פוליטיות ושוב כבד כל אחד מחברינו גם אינך מזדהה או מסכים עם דעתו

אנונימי/ת
17.05.2018, 16:53

כדאי לו לחפש עבודה בעזה

17.05.2018, 17:29

הפרופסור טופס את התפקיד הלא מכובד של "USEFUL FOOL" עבור החמס. האזרחים בעזה בחרו את שליטיהם "FOR GOOD AND FOR ILL" ויש להתעסק בטיפול נפגעיהם בהתאם לכללי המלחמה: אחרי סוף הלחימה ואחרי סיום טיפול באנשינו. כמו ששנאה לישראל לא קשורה למעשינו, כך גם האהבה לא תבוא ע"י נדיבות שלא במקום. שכחת את מה שלימדו בגלות: לבדוק מה שטוב ליהודים. לנצל במה מקצועית לפרסום דעות שלך - זה מתחת לרמה סבירה של DIGNITY!

17.05.2018, 17:30

נכון מאוד

אנונימי/ת
17.05.2018, 19:27

פרחי הרופא
אתם ניצבים היום כולכם לפני מוריכם בדרכי הרפואה וחוקותיה לעברכם בברית הרפואה למען תקיימו את תורתה בכל מאודכם בשום שכל וביושר לבב ולמען קום דור רופאים דרוכי מעש ואמוני יעוד לעזרת האדם הדווי.
וזאת הברית אשר אנוכי כורת אתכם היום לאמור:
- על משמרתכם הופקדתם יומם ולילה לעמוד לימין החולה במצוקתו בכל עת ובכל שעה.
- ושמרתם עד מאוד חיי האדם מרחם אמו והיה שלומו ראש חרדתכם כל הימים.
!!!! -ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה אם גר אם נכרי ואם אזרח אם נקלה ואם נכבד!!!!
- והשכלתם להבין לנפש החולה לשובב את רוחו בדרכי תבונות ובאהבת אנוש.
- אל תמהרו להוציא משפט ושקלתם את עצתכם במאזני החכמה הצרופה הכור הניסיון.
- שמרו אמונים לאדם שהאמין בכם אל תגלו סודו ואל תלכו רכיל.
- יחכם לבכם גם לבריאות הרבים להעלות ארוכה למדווי העם.
- תנו כבוד ויקר לרבותיכם שנחלצו להנחותכם במעגלי הרפואה.
- תרבו חכמה ואל תרפו כי היא חייכם וממנה תוצאות חיים.
- !!!! היזהרו בכבוד חבריכם כי בכבודם הם תכובדו גם אתם!!!!.

דברי הברית האלה קרובים אליכם מאוד בפיכם ובלבבכם לעשותם ועניתם כלכם אמן.
אמן כן נעשה/ יהיה רצון שישגא פעלכם להאדרת מורשת הרפואה.
(פרופ' ל. היילפרין, תשי"ב, 1951' ירושלים)

18.05.2018, 23:12

זו השבועה שנשבענו עם קבלת הדיפלומה - שבועה שאנחנו מנסים ליישם בכל יום ויום של פעילותנו הרפואית. פרופ' היילפרין, שהיה לי הכבוד להיות תלמידו וגם כעובד כוח-עזר במחלקתו במשך חצי שנה, הי לא רק רופא מעולה ואיש חכם, אלא גם אדם רגיש לסבלות אחרים ונוסח השבועה שחיבר הוא פועל יוצא של ערכיו כרופא ואדם.

אנונימי/ת
19.05.2018, 13:49

מה הקשר לשבועת הרופא? אין כאן סיטואציה בה רופאים מסרבים לתת טיפול למישהו.
או שאתה חושב שאנשים מטומטמים או שאתה .......

אנונימי/ת
17.05.2018, 21:30

אין ספק מחלת נפש היא אכן מחלה קשה

אנונימי/ת
17.05.2018, 21:32

בצעירותי לא הצלחתי להבין ולעכל איך יהודי יכול להיות יודנראט ,
בבגרותי לצערי הבנתי.

אנונימי/ת
17.05.2018, 23:38

קודם כל ומעל לכל לטפל בפצועים מעזה !
זה מובן מאליו וחובת כל רופא.
אך הפוליטיקה והפוליטיקאים הארורים אינם מאפשרים לרופא הישראלי לממש את חובתו וייעודו !

רפי ולדן צודק כמובן .

18.05.2018, 00:01

אני מקווה שכל תגובות האנומלים האלו שייכות ל "מישהו" אחד לא יותר .
אני חא מתאר לעצמי שיש רופאים בדיעות כאלו.
אתם יודעים בכלל מה קורה לתושבים שם? מה אוכלים? איפה יושנים ?
הם מחפשים פרוסת לחם לילדים שלהם ואתם מחפשים אייפון x לילדים שלכם.
אם כל הכסף הולך להשק ולמנהרות אז מה הם אשמים בזה?

18.05.2018, 00:05

בטח תגידו שיורידו את שלטון חמס.
אז השאלה שלי היא :
אם כל ארסנאל הנשק המתקדם ביותר בצהל לא הצליח אז למה אתם חושבים שהם יצליחו ? ואיך ?

אנונימי/ת
18.05.2018, 02:03

הישאם בואקני, אחד מהשניים או שאתה פשוט לא מעורה בנעשה והנשמע בעולם, או שאתה לא מתבייש לרמות את עצמך...
תושבי עזה בחרו בשלטון חמאס בבחירות "דמוקרטיות" ברוב מוחץ, אם יש להם טענות על מצבם שיפגינו בכיכרות נגד ממשלת החמאס המושחתת, ולא יבואו בצר להם לבקש את עזרת הישראלים...

אנונימי/ת
18.05.2018, 10:20

האייפון , הוא סיבה ללחימה .. שווה לבדוק מה יש לחייל המצרי , פשוט אם לא זה קצת ייראה מוטה , מישהו עלול לחשוב ש.. רוצים לקחת אייפונים רק לחיילים הישראלים ..

18.05.2018, 13:51

בושה וחרפה לנו. ובמיוחד לתגובות האנומליות הפוליטיות.
אנחנו כרופאים עובדים בבתי חולים ביחד ערבים פלסטינים דרוזים יהודים או נוצרים. עובדים בכיף ובמסירות ביחד כל עוד עושים את העבודה שלנו.
ברגע שאנחנו מתחילים עם הפוליטיקה אז מתחילות הבעיות והקונפליקטים.
אז חבל על הזמן ועדיף להשאיר את הפוליטיקה לנתניהו ואבו מאזן אלר אם יש מגיבים מחוננים שהם הכל יודעים ומבינים ואם כן אז אני מציע להם לעשות הסווה מקצועית כי רפואה פוליטית אין .

דר הישאם יקר אל תתרגש! ואל תעלב מאנשים עלומי שם!! תתעלה והמשך בעשייתך הברוכה
אשמח לשוחח איתך
סאאידה סדיק
[email protected]

18.05.2018, 17:31

הישאם המיתממת.
הרי את יודעת, שאם צהל יפעיל רק אחוז אחד מעוצמתו הוא מוחק את כל רצועת עזה
ולא יצמח שם עשב למאתיים שנה. זו נקודת התורפה שלנו..

אנונימי/ת
18.05.2018, 02:40

פרופ' ולדן היקר כמה שאתה צודק...
אכן
אין לנו כל זכות לעכב את הבאתו של פצוע לטיפול בישראל, למרות שבעבר ראינו אמבולנסים שהסיעו מחבלים במסווה של פצועים וחולים שהסליקו כל מיני דברים בתחבושות וגבסים, לא נורא זהו מחיר השלום...
אכן אין לנו כל זכות למנוע העברת ציוד רפואי לתושבי עזה המסכנים, למרות שניסינו כמה פעמים להכניס משאיות מלאות ציוד והחמאס סירב, לא נורא זהו מחיר השלום...
אכן אין לנו כל זכות לירות באנשים מסכנים חפים מפשע המנסים לפרוץ את הגבול, למרות שהם נענו לקריאת ארגון טרור לפרוץ גבול של מדינה ריבונית ולשמש כהסוואה לאלפי מחבלי חמאס המבקשים לפגע בישראל, לא נורא זהו מחיר השלום...
אכן אין לנו כל זכות לנהוג בחוסר צלם אנוש, למרות שככל שאנו מנסים לנהוג כבני אדם תושבי עזה-מחבלי החמאס מתנהגים באופנים שפלים ביותר ממלכדים ילדים פעוטים, משתמשים בנשים, ילדים, חולים, זקנים ועוד (ככל העולה במוחם הקודח) כמגנים אנושיים אף במחיר חייהם, מפרים בשיטתיות כל אמנה בין לאומית שהיא, לא נורא זהו מחיר השלום...
פרופ' יקר יש לי חדשות עבורך הגבול בינינו לבין עזה הוא חד צדדי, ביכולתך לעלות על רכבך ולעבור לרצועת עזה, שם תוכל לעזור לידידיך ה'אומללים' כאוות נפשך (אולי אפילו תמונה לסגן מנהל בשיפא) אנו נמתין לך בסבלנות לשמוע את התרשמותך מאנשי עזה האנושיים...

פרופ' ולדן רפי תומכת בעמדתך ההומניטרית גרידא ולחלוטין!
אין ויכוח!!!
סאאידה סדיק

אנונימי/ת
18.05.2018, 09:39

ואין ספק שאת לא מוטה ומאוד אובייקטיבית

בוודאי שאני מוטה ולא אובייקטיבית.
רמדאן כרים!
סאאידה סדיק

אנונימי/ת
23.05.2018, 19:51

גדולה כתמיד!!!

18.05.2018, 10:51

טיפול באנשים חולים או פצועים אינו נושא פוליטי, רופא אינו עוסק בנסיבות הכלליות למחלה או פציעה.יתרה מזאת החובה לטפל בנפגעי האויב היא אבן יסוד הומניטרית,
ולכל עמיתי או אזרחי מדינתנו, לצורך תזכורת ורענון המצפון, אצטט מתפילת הרמב"ם לרופא, שכידוע היה מורה הלכה מהגדולים בתולדתנו, בקיא ביותר ואבן יסוד בתורת המוסר ורופא דגול. להלן: "תזכני להביט על כל סובל, הבא לשאול בעצתי, כעל אדם, בלי הבדל עשיר ועני, ידיד ושונא, איש טוב ורע"
תודה לפרופ, ולדן שהאיר את עיננו, מי אנחנו ומי אנו צריכים להיות.

18.05.2018, 17:41

מר בהרב.
אני חושש שאתה מתבלבל מעט.
תפילת הרמב״ם לא מתייחסת לעת מלחמה.
וגם כתוב: ״הבא להורגך השכם להורגו״ .אנחנו מחוייבים לטפל בחיילי אויב
שנפצעו בשטחנו. ולא אלו שנפצעו בשטחם.

אנונימי/ת
18.05.2018, 12:41

פר ולדן תודה על דבריך.
מזעזעים דברי ההתלהמות של עמיתים.
מהמקורות:אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך.. ועוד יותר אל תשמח על אסונם.
כתוב גם "מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?"
שימרו על צלם האנוש .הוא מגן יעיל .

אנונימי/ת
18.05.2018, 12:41

פר ולדן תודה על דבריך.
מזעזעים דברי ההתלהמות של עמיתים.
מהמקורות:אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך.. ועוד יותר אל תשמח על אסונם.
כתוב גם "מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?"
שימרו על צלם האנוש .הוא מגן יעיל .

18.05.2018, 13:52

בושה וחרפה לנו. ובמיוחד לתגובות האנומליות הפוליטיות.
אנחנו כרופאים עובדים בבתי חולים ביחד ערבים פלסטינים דרוזים יהודים או נוצרים. עובדים בכיף ובמסירות ביחד כל עוד עושים את העבודה שלנו.
ברגע שאנחנו מתחילים עם הפוליטיקה אז מתחילות הבעיות והקונפליקטים.
אז חבל על הזמן ועדיף להשאיר את הפוליטיקה לנתניהו ואבו מאזן אלר אם יש מגיבים מחוננים שהם הכל יודעים ומבינים ואם כן אז אני מציע להם לעשות הסווה מקצועית כי רפואה פוליטית אין .

אנונימי/ת
18.05.2018, 13:59

רפי ידידי ומכרי מהצבא - איש יקר ואמיתי.
יש לטפל בכל פצוע, גם באויב.
טיפלתי בעצמי לא פעם במחבלים פצועים.

לכל המתלהמים - החמאס אכן מנוול ומחרחר לחימה במתכוון.
הוא אחראי למצב הכלכלי-אנושי הגרוע ברצועת עזה.
אבל גדול - אין לרופא שיקול דעת בבחירת החולים!
זו חובתנו הקדושה!

אנונימי/ת
19.05.2018, 13:39

כנראה שיש לך בעיה בהבנת הנקרא או בהבנה בכלל. מישהו אמר שרופאים עושים סלקציה בטיפול בחולים? המדינה מבצעת סלקציה באישורי הכניסה אליה, ובצדק.

חג שמח לכולם
אני קורא ואינני מבין. יש ממשלה בישראל, ולא משנה אם אנו אוהבים אותה או לא, כול עוד היא בשלטון אנו מבצעים את מה שהיא מחליטה. לכן אם הממשלה החליטה להכניס פצועים מסוריה לשטח ישראל, ד"ר אבנר רשף, אנו נטפל בהם בדרך הטובה ביותר שאנו יודעים ( ובדרך כלל מדובר לא באויבנו בסוריה אלא באויבים של אויבנו בסוריה) אבל זה לא רלוונטי. מהרגע שהוחלט להכניסם לגבולות מדינת ישראל הם יקבלו את הטיפול הטוב ביותר שאנו מכירים. ולגבי הפצועים שמד"א מטפל-מד"א מטפל או בשטח מדינת ישראל או היכן שנשלח ע"י המדינה. אין מצב שקם מישהוא ובניגוד לעמדת הממשלה והמדינה עושה דין לעצמו ומטפל בפצועים מהצד השני או מעביר אותם את הגדרות לפה.. ולד"ר הישאם בואקני אתה מדבר על טיפול ברחבי ישראל ולא על ללכת ולחפש את הפצועים מעבר לגבול. זה לא תפקידנו. אנו מחוייבים לטפל באנשים ובכול מי שמגיע לגבולות מערכת הבריאות הישראלית. חשוב שאם יש רופאים ,או צוותים רפואיים שחושבים אחרת, הם מוזמנים לפנות לאותם מקומות שבהם יש פצועים או חולים ולטפל בהם. בהצלחה.
וחומר למחשבה לכול אלו שחושבים שאנו צריכים לטפל בכולם. בכול יום שישי נפצעו כ 2000 ???( מחבלים? אזרחים? ילדים ונשים ? לא ברור ) סה"כ כ10,000 ??? אותם אתה רוצה להעביר לבתיה"ח בישראל שגם כך סובלים ממחסור בהכול ( רופאים, סיעוד, מיטות, ציוד, הכול ) מי יטפל בישראלי המצוי. שהרי גם לו מגיע טיפול.
הסיכום ממשלת ישראל היא המחליטה. אנו מטפלים בכול מי שנמצא בגבולות המדינה. מי שרוצה לתרום יותר הכתובות ב֫עזה מוכרות וידיעות. אני מניח שיש כתובות גם בסוריה. אני מאחל למתנדבים בהצלחה. לגבי החלפת הממשלה נדון בבחירות. ובינתיים נמשיך לטפל בנאמנות בתושבי ישראל. אולי ננסה להגביר את קצב הניתוחים והפעולות ונקצר לאנשינו הישראלים קצת את התורים. ניתוח תוך חודש, לא תוך שנה. מרפאת כאב תוך שבועיים, לא בעוד שנה או בפרטי. בואו ננסה להיות רופאים טובים ומסורים גם בארץ ולא רק לשונאינו. חג שמח וטעים

19.05.2018, 01:07

בן שטרית.
מצער מאוד שאתה עדיין לא הבנת את המסר כאן. לא יודע איך להגיב. לבכות או לצחוק.
אבל אני הבנתי טוב מאוד.
לא להגיב יותר.
לא שווה.

19.05.2018, 12:28

ד"ר אייליג. כאן ההחמצה הגדולה. רפי ולדן מתאר סירוב רשמי להעביר פצועים מעזה לטיפול בגדה. אילו ישראל הייתה פותחת מיידית בית חולים שדה בעוטף עזה ומטפלת בפצועים האלה, היינו מוכיחים לעולם שאנחנו יכולים להיות נחושים למנוע פריצה של הגבול, אבל באותו זמן יהודים רחומים והומניים.

אנונימי/ת
19.05.2018, 13:40

אבנר, לפי ההגיון המעוות שלך, ברגע שאדם רוצח את הוריו, צריך להקל בעונשו משום שהוא יתום.

20.05.2018, 11:46

בוקאני.
אתה לא יודע אם לצחוק או לבכות? ובכן, אעזור לך מאחר ויכולת החשיבה שלך מוגבלת, כדאי לך לבכות על מר גורלם של אחיך העזתים שברוב איוולתם הביאו על עצמם "נכבה" שניה. בכך שבחרו בבחירות דמוקרטיות בשלטון החמאס.
לרענן את זכרונך, מי שמהדק הסגר הם המצרים. מאחר והם מכירים היטב מי הם האחים המוסלמים.
אילו העזתים היו מתנהגים כשכנים טובים(הרי החזרנו להם את הרצועה עד המ"מ האחרון), יכלו להמשיך לעבוד בישראל, לפתח הרצועה, לעבור דרך ישראל לגדה ואפילו שדה תעופה היה להם בדהניה. אבל, קשה להם עם זה, והם מעדיפים להיראות כ מדוכאים.
לגבי הארסנאל של ישראל , זה לא עניין של ארסנל של ישראל, זה עניין של רודנות. אם מדינת ישראל הייתה מעמידה טנקים ויורת בהמונים כפי שעשה חוסיין, עושה אסד ואחרים הם לא היו מרימים ראש כמה דורות.
ודבר אחרון, אתם ערביי ישראל שיודעים היטב מה היה גורלכם אילו חייתם בכל אחת ממדינות ערב (שלא לדבר על סוריה שמיעוט של 15% שולטים בכל העם) ואני מתנגד לכל אותם הקוראים לגרש אתכם ממדינת ישראל, מצפה מכם להוות גשר להידברות בין הצדדים ובמקום לעזור לכבות שריפות אתם מוסיפים שמן בכל התהלוכות בכל הזדמנות.

אנונימי/ת
20.05.2018, 23:19

אלברט בן שטרית (אבדוק באם אכן אתה אלברט!!!!) לסתום אתה הפה שלך אתה יודע?
אנחנו כאן ונמות כאן..
אתה תוקף כאן אדם יחיד מבין עשרות תגובות כמו "אהבל" המתיימר להיות חכם.
סתום כבר!!
שכח ממי משנת 1948.. שכחחחחחחח. לא יהיה יותר. אין לכם חסד עלינו! אתם אורחים ובאם כבר אז גם חצופים!!!
מטומטם כזה!!

אנונימי/ת
21.05.2018, 01:57

כמובן הערבים אינם יודעים להפסיד בכבוד, כשנגמרים הטענות הענייניות הם מתחילים לקלל...

אנונימי/ת
21.05.2018, 08:49

באמת לא ברורה התגובה המתלהמת של בן המיעוטים בשעה 23:19. זה כבר בזמן שמותר לאכול....

אנונימי/ת
21.05.2018, 21:23

יצא המרצע מן השק. המטרה היא כדי להראות לעולם שאנחנו הומאנים ולא כי אנחנו הומאנים.
זאת הגישה של השמאל- היהודי הגלותי שרוצה לרצות את הגויים. וזה תמיד שיקול שיבוא לפני רווחת היהודים- מה יאמרו הגויים.

ובנידון דידן, אם מישהו היה פורץ אליך הביתה- קודם היית בודק מה שלום כל אנשי הבית והילדים, ורק אחר כך היית דואג לשלום הפורץ( וזה כולל להעניש אותו ולהכניס אותו לכלא). כך גם לגבי העזתים. הם מסכנים אמנם,, אבל הם צריכים לקחת אחריות על מעשיהם. אנחנו לא יכולים לפתור את הבעיות של כל העולם. כאדם יחיד אתה כמובן מוזמן להתנדב שם מרצונך החופשי, רק אל תשכח שזה יהיה על חשבון החולים כאן בארץ שזקוקים מאוד לטיפולך המסור.

אנונימי/ת
22.05.2018, 06:03

חיחיחי נכון.

אנונימי/ת
22.05.2018, 15:53

כמה שאתה צודק...

אנונימי/ת
24.05.2018, 00:27

התגובה העלובה הזאת מתאימה רק לגזען קיצוני. תתבייש.
ולמה אתה ב08:49 משוטט באינטרנט במקום לעבוד????
לכתוב לבן אדם בשמו - רופא עמית שחשיבתו מוגבלת - זו אינה שיח שיאה בכלל לשבועה שלנו - באמת איבדנו צלם, ולא העניין כן העברת פתועים או לא - אלא שחרור המילים המפחיד על המקלדת - גזענות ויהירות שאבותינו לא חלמו עליה. תקראו שירים של גורי מ48 - יש כאב אין סופי על האובדן הגדול של חבריו לצד העדר יהירות וחמלה כלפי "האויב" וראייתו כאדם. איך נפלנו לשנאת חינם

אנונימי/ת
24.05.2018, 11:41

לא רואה בעיה בלכתוב למישהו שחשיבתו מוגבלת כאשר זה המצב. זה שאדם מסוים במקרה רופא (אם הוא כזה) עדיין לא מהווה תעודת ביטוח מפני מגבלה מחשבתית. ומה לכל הרוחות הקשר לשבועה?
ואם יש כאן שנאה (וזה תמיד עצוב) היא בטח ובטח לא שנאת חינם - מושא השנאה הרוויח אותה ביושר.

אנונימי/ת
27.05.2018, 23:28

אנונימי 08:49. לי ברור דווקא שגם אתה "אהבל"
בני מיעוטים אתה והמשפחה שלך!
אנחנו נולדנו כאן ונחיה כאן! איתכם עם חייזרים, עם מנגולים נחיה!! אין לכם חסד עלינו!!
מטומטם נוסף שכמותך!

19.05.2018, 23:07

הכותב רשאי, כמובן, להחזיק בכול עמדה; אבל לעמדה שהוא מציג אין שום קשר לאתיקה רפואית.

אכן, הרופא צריך לטפל בכל פצוע המגיע אליו, גם זה של האוייב. המדינה לא חייבת לטפל באנשי האוייב, או אפילו לאפשר להם לעבור בשטחה. מה גם שהקרבות לא שככו והאוייב עדיין מנסה להשמיד אותי.

בשורה התחתונה, מדובר במאמר פוליטי שבו הכותב אומר שהמדינה צריכה לשפר את מצבו של האוייב. נשגב מדעתי מדוע מערכת .‎D.O סבורה שיש בכך רלוונטיות לאתר רפואי.

20.05.2018, 11:14

מה שלא הבנת יובל זה שאנחנו במלחמה עם החמאס על תודעת העולם. זו מלחמת קיום. בעזה השתלט ארגון פשיסטי חמוש על האוכלוסיה ומתנכל לה. וכל זה קורה ב"חצר האחורית" שלנו ומאיים יום יום על תושבינו. כרופאים אנחנו לא יכולים להתעלם מהפן האנושי של הבעייה. פרופ ולדן לא נוקט עמדה פוליטית, אלא מעלה דילמות אתיות מאד רלבנטיות וחשובות.

אנונימי/ת
20.05.2018, 20:41

אבנר , כנראה שאתה לא הבנת. החמאס לא השתלט על האוכלוסיה , הוא נבחר על ידי האוכלוסיה. מבחינת הרופאים אין כאן שום דילמה אתית. אם יש כאן ביקורת לגבי מדיניות הממשלה (וכל ביקורת היא לגיטימית) - אז בהחלט יש כאן עמדה פוליטית ומקומה לא כאן. ואכן, המאמר במקור התפרסם בעיתון הארץ, זה שהכותב הוא במקרה גם רופא, עדיין לא אומר שיש רלוונטיות לאתר הזה. בדיוק כמו שאם פיסיקאי יביע עמדה פוליטית כלשהי, מקומה לא בעיתון העוסק בפיסיקה.

אנונימי/ת
21.05.2018, 02:03

אנונימי אתה צודק. אבל ולדן מנצל את כובעו כרופא לשווק את דעותיו המעוותות לכן מוטל עלינו דווקא כרופאים להתנער מדעתו שלו ומדומיו, ויפה שעה אחת קודם...

22.05.2018, 06:11

אני מתקשה להבין מדוע כתבה פוליטית חד צדדית ומעוותת מציאות השתרבבה לה למגזין רפואי.
יתכבד נא האתר ויחסוך את הפוליטיזציה הזו מקוראיו.
יתכבד נא הפרופסור ולדן ויסע לעזה לטפל במי שחפצה נפשו.

אנונימי/ת
22.05.2018, 09:05

הטור פורסם במקור ב"הארץ" ועם זה אין בעיה.
מערכת האתר לא הייתה צריכה לאשר פרסום שלו כאן, ועדיין לא מאוחר להסיר אותו.

אנונימי/ת
23.05.2018, 08:00

תתכבדי ואל תקראי מה שלא נעים לך לשמוע...

אנונימי/ת
23.05.2018, 23:07

... ייתכבד נא האתר ויחסוך ... אבל עוד לא היה טור בדוקטורס שזכה לכל כך הרבה תגובות.
מי שבא לקלל יצא מברך!

אנונימי/ת
22.05.2018, 18:34

כמה חבל שעבורי איש לא נלחם כאשר אני אני ממתין חודש וחצי לרופאת המשפחה שאין לה זמן/חשק/שחוקה מאד. אין לי עמותה שתעטוף אותי בחיבה פוליטית או אנושית.