חדשות

משרד הבריאות סוגר את המוסד הפסיכיאטרי הפרטי בפרדס חנה

הסיבה: המוסד אינו ראוי לאשפוז מטופלים - ביקורות שנערכו ב"נווה שלווה" מצאו שהמטופלים היו במצב פיזי ונפשי מוזנח, גם ללא בגדים וציוד אישי

"נווה שלווה". "אינו ראוי לאשפוז מטופלים"

משרד הבריאות לא מחדש את רשיונו של המוסד הפסיכיאטרי הפרטי "נווה שלווה" בפרדס חנה-כרכור. ההחלטה על סגירתו בעקבות ביקורת שגילתה בו ליקויים חמורים שהצביעה על כך שאינו ראוי לאשפוז מטופלים. המשרד נכון לשלם למוסד 1.5 מיליון שקל עד הסגירה כדי לדאוג למטופלים ולהעבירם למקומות אחרים, כך מדווח הבוקר (ה') "הארץ".

העיתון מסר כי משרד הבריאות החליט על שיפוי המוסד בגלל ההתראה הקצרה על סגירתו. הנהלת המוסד טוענת שמדובר בפיצוי על העלויות הכרוכות בהעברת המטופלים למוסדות אחרים. הפינוי נעשה בסוף דצמבר 2017. בדיווח נמסר כי הביקורת מצאה שהמטופלים במוסד הפרטי היו במצב פיזי ונפשי מוזנח גם ללא בגדים וציוד אישי. עד לסגירה בפועל, המצב בו הידרדר עוד.

עוד מדווח כי הנהלת המוסד ביקשה להסיר את צו הסגירה ולאחר שהמטופלים הוצאו ממנו הסכים משרד הבריאות לבטל את הצו במסגרת הסדר פשרה כדי למנוע תביעות, ובמקום הצו סוכם על אי חידוש הרשיון. בית החולים לא יוכל עוד לפתוח מחלקת אשפוז. במשרד הבריאות גם שונתה המדיניות שלא לאפשר אשפוז פסיכיאטרי במוסדות פרטיים. המוסד שנסגר מפעיל מסגרת מגורים לפגועי נפש, שלא תיסגר.

העיתון מסר כי צו הסגירה הוצנע והוא נחשף רק בעקבות פניות של עמותת "בזכות", מרכז לזכויות אנשים עם מוגבלויות, שקיבלה מסמכים במסגרת בקשת חופש המידע.

תגובת "נווה שלווה": הביקורות שנערכו על ידי משרד הבריאות היו טובות וברמה נאותה וזכו למענה הולם. אין בסיס לטענה שנמצאו כשלים. התשלום עליו סוכם הוא שיפוי בגין סגירת מחלקה והוא מקובל. סגירת המחלקה והעברת מטופלים למקומות אחרים כרוכות בעלויות כבדות למוסד".

משרד הבריאות מסר בתגובה: "במקום נתגלו ליקויים קשים בביקורות חוזרות שלא אפשרו את המשך ההתקשרות עם המוסד הפרטי. בנוסף למחלקה שנסגרה יש ב'נווה שלווה' מגורים טיפוליים קהילתיים. בעוד בית החולים נסגר, המגורים הטיפולים קהילתיים ממשיכים לפעול. מאחר שניתנה התראה קצרה שבה שונו התנאים הכלכליים בהם פעל הספק (בית החולים) – מה שהוביל להקטנת פעילותו – ומאחר שההתראה היתה בטווח זמן קצר מהקבוע בחוזה ההתקשרות עימו, הוחלט על השיפוי לצורך שינוי בהיערכותו. מבנה ההפעלה שונה והשירות למטופלים שנותרו במגורים בתחומו – חוזק. עדיין לא סוכם סכום השיפוי הסופי".

נושאים קשורים:  חדשות,  מוסד פסיכיאטרי פרטי,  צו סגירה,  "נווה שלום"
תגובות
אנונימי/ת
12.05.2018, 22:18

אפשר לחשוב שהמצב בבתי החולים של משרד הבריאות הרבה יותר טוב: אם לא היו תרומות, מאושפזים היו הולכים יחפים ולבושים בפיג'מות ; אמנם אין לינות מסדרון אבל בתפוסות של יותר מ-100% מעבירים חולים בלילה ללינה במחלקות אחרות כאשר כבר אין מקום בחדרים למיטות נוספות או למזרונים על הרצפה.