חדשות

עשרות בני נוער פונו לקבלת טיפול ב"סורוקה" בשל לחץ דם גבוה ודופק מהיר

הצוות הרפואי, שזיהה סימפטומים דומים אצל בני הנוער, בדק והעלה: בכל המקרים צרכו הילדים כמויות גדולות של משקה אנרגיה

משקאות אנרגיה. סכנה לבריאות הציבור

בחודשים האחרונים פונו עשרות בני נוער, בגילאי 14-13, למרפאה הקרדיולוגית במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע עם תלונות על דופק מהיר, לחץ דם גבוה, הפרעות שינה והפרעות ריכוז.

בית החולים מסר אתמול (ג'): כעשרה ילדים בשבוע פונו למרפאה עם תלונות זהות. הצוות הרפואי, שזיהה סימפטומים דומים מהם סבלו בני הנוער, בדק את הסיבתיות והקשר בין המקרים. הבירור העלה כי בכל המקרים צרכו הילדים כמויות גדולות של משקה אנרגיה.

הסכנה הבריאותית בשתיית משקאות אנרגיה ידועה מספר שנים. ארגון הבריאות העולמי הגדיר את משקאות האנרגיה כ"סכנה לבריאות הציבור" לאחר שמצא כי אחד המרכיבים העיקריים במשקאות אלה הוא הקפאין. ארגוני הרופאים הודיעו כבר כי יש לאסור צריכת משקאות המכילים קפאין על ידי ילדים, ובהם משקאות אנרגיה, בעיקר בשל הסיכונים מגירוי יתר של מערכת העצבים.

הקפאין - חומר פעיל הנמצא באופן טבעי בקפה ובתה - משפיע על טאורין, חומצה אמינית המיוצרת באופן טבעי בגוף ולה מיוחס חלק בוויסות פעימות לב, התכווצויות שרירים ורמות האנרגיה בגוף. כן מכילים המשקאות הללו סוכר - אחד הרכיבים השכיחים ביותר במשקאות אנרגיה. צריכה מוגברת שלו יכולה לגרום להשמנה ולסוכרת, מה שעלול להוביל לתחושת תשישות ול"נפילת מתח".

בית החולים מסר כי היתה עלייה בפניות של בני הנוער למרפאה הקרדיולוגית בעיקר לאחר חג הפסח ויום העצמאות. כל הנערים טופלו ונמצאים עתה במעקב של המרפאה.

ד"ר אביבה לויטס, קרדיולוגית ילדים ומנהלת יחידת הדמיית לב ב"סורוקה", הוסיפה: "בעיקר אחרי החגים וסופי שבוע הגיעו אלינו ילדים רבים עם תלונות של דופק מהיר, עצבנות, אי שקט וירידה בתפקוד היומיומי. תוך כדי הבירור והטיפול הבנו כי מדובר בתופעה חמורה של שתיית משקאות אנרגיה ברמה מוגברת, שעלולה להשפיע לרעה על הבריאות ואיננה מומלצת. על ההורים להבין את ההשלכות ולהשגיח על ילדיהם".

נושאים קשורים:  משקאות אנרגיה,  הפרעות שינה,  הפרעות ריכוז,  חדשות
תגובות