חדשות

משרד הבריאות מדווח על מקרה חצבת נוסף, הפעם בטיסה מפריז לישראל

לאחר חולי החצבת שהגיעו לארץ מהמזרח הרחוק, נודע על "ייבוא" המחלה השבוע על ידי נוסעת מאירופה. מקרה דומה דווח השבוע גם על ידי רשויות הבריאות של מדינת ניו יורק

אולם נוסעים נכנסים, נמל התעופה בן גוריון

לאחר שדווחו בישראל מקרים של חולי חצבת שהגיעו בטיסות מהמזרח הרחוק (תאילנד והודו) בחודש שעבר והנוסעים באותן טיסות נקראו להתקשר עם לשכות הבריאות השונות להתייעצות על הצורך בחיסון, הודיע היום (ב') משרד הבריאות על מקרה ראשון של "ייבוא" המחלה על ידי נוסעת שהיתה בטיסה מאירופה.

הפעם מדובר בנוסעת בטיסת "אייר פרנס" מספר 1320 שהמריאה מפריז ב-4 במאי בשעה 23:15 ונחתה בישראל לפנות בוקר של 5 במאי.

הדיווח על החולה שהיתה באותה טיסה נמסר ללשכת הבריאות בירושלים. לפיכך, בהתאם לנוהל, נוסעי אותה טיסה מפריז, נקראים ליידע את הרופא המטפל בהם בכל מקרה שיפתחו או כבר פיתחו מחלת חום ופריחה. החשש הוא שכמה מהנוסעים היו במגע עם אותה חולת חצבת.

הנוסעים השייכים לאחת מהקבוצות הבאות: תינוקות מתחת לגיל 12 חודשים; נשים הרות; אנשים הסובלים מליקויים במערכת החיסונית, למשל חולי סרטן בזמן הטיפולים הכימותרפיים, חולים המטופלים בסטרואידים במינון גבוה או חולים באיידס הם אלה שמתבקשים לפנות טלפונית ללשכת הבריאות של מחוז ירושלים ובהקדם לשם התייעצות על הצורך בקבלת חיסון למחלה.

גם רשויות הבריאות של מדינת ניו יורק פרסמו בתחילת השבוע הודעה על מקרה שבו "יובאה" המחלה על ידי נוסע שהגיע מאירופה. עד היום דווחו 13 מקרי חצבת שאובחנו בתקופה האחרונה בשבע ממדינות ארה"ב.

במקרה האחרון, של אותו נוסע שהגיע מאירופה פרסמו הרשויות בניו יורק את מסלול התנועה של אותו חולה ברחבי המדינה מאז נחיתתו. הוא הגיע ב-30 באפריל וביקר עד 2 במאי בארבעה מחוזות שונים במדינת ניו יורק. הוא שהה במלונות ליד מפלי הניאגרה ובאחרים.

כל מי שביקר באותם אתרים ספציפיים שפורטו בהודעה הרשמית (לרבות השעות המדויקות שבהן שהה החולה בכל מקום) נקרא להתייעץ בדחיפות עם רופא ובמידת הצורך להתחסן. הנגיף מחולל המחלה נשאר חי במשך שעתיים לאחר שהחולה עזב את מקום שהותו או נגע במשטח כלשהו.

נושאים קשורים:  חצבת,  חיסון נגד חצבת,  הדבקה בחצבת,  מערכת החיסון,  חדשות
תגובות