חדשות

במרכז הרפואי זיו הכשירו אורתופדים רוסים בטיפול בפציעות קרב

את ההשתלמות העביר לאורחים מרוסיה פרופ' אלכסנדר לרנר, מנהל המחלקה האורתופדית ב"זיו", מומחה בעל שם עולמי לטיפול בפציעות טראומה ומלחמה מורכבות

ד''ר סלמאן זרקא ופרופ' אלכסנדר לרנר עם משלחת האורתופדים מרוסיה. צילום: דוברות "זיו"

משלחת רופאים מומחים באורתופדיה מבתי חולים ברחבי רוסיה הגיעה בשבוע שעבר למרכז הרפואי זיו בצפת כדי ללמוד על שיטות הטיפול העכשווי הניתנות לפציעות קרב וכן בשברים מורכבים בעצמות הגפיים. את ההשתלמות העביר לאורחים פרופ' אלכסנדר לרנר, מנהל המחלקה האורתופדית ב"זיו", המוכר כמומחה בעל שם עולמי לטיפול בפציעות טראומה ומלחמה מורכבות.

בביקורם פגשו האורתופדים הרוסים את ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז "זיו", שסיפר להם על הסיוע ההומניטרי הניתן בבית החולים הישראלי לפצועי מלחמת האזרחים בסוריה. אחד מיתרונותיו של "זיו" הוא מיקומו בנקודה אסטרטגית הסמוכה ביותר מבין כל בתי החולים בארץ למשולש הגבולות עם סוריה, לבנון וירדן.

האורחים הגיעו בין השאר מבתי החולים בערים פסקוב (Pskov), ייקטרינבורג (Yekaterinburg), סחלין (Sakhalin), נובוסיבירסק (Novosibirsk), קרסנוירסק (Krasnoyarsk). הם התלוו במשך שלושה ימים לפרופ' לרנר ולצוות המחלקה האורתופדית, שמעו על סוגי הפציעות מהם סובלים הסורים המטופלים בבית החולים והשתתפו בניתוחי דמה שהודגמו על עצמות מפלסטיק.

הרופאים הרוסים הביעו התפעלות מהרמה הגבוהה של הרפואה שאליה נחשפו, התרגשו מהטיפול ההומניטרי שהוענק למאות סורים, בהם ילדים ונשים. הם ביקשו להעמיק את הקשר המקצועי ושיתופי הפעולה העתידיים עם בית החולים הישראלי.

הנשיא ביקש עוד עותקים

ד"ר זרקא ופרופ' לרנר פרסמו באחרונה ספר מקצועי שיצא לאור בהוצאת ספרים בינלאומית ועוסק בפציעות טראומה ומלחמה מורכבות והטיפול בהן. הספר מציג את ההתנסות הישראלית בסיוע הרפואי וההומניטרי לפצועים הסורים.

הספר - אסופת מאמרים שהופיעו בעיתונות המקצועית העולמית - עורר עניין רב בקרב אורתופדים והוענק לאחרונה במתנה לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. הנשיא אמר: "בית החולים זיו נמצא במיקום קריטי לבטחונה של ישראל ועושה עבודה נפלאה. הספר, לדעתי, חשוב בצורה יוצאת דופן, לא רק מהצורך המקצועי הברור שלו, אלא בעיקר כי הוא מציג את פניה היפות של מדינת ישראל".  הנשיא ביקש לרכוש כמה עותקים כדי להעניק אותם למנהיגי העולם שעימם הוא נפגש.

עד כה היקף הסיוע ההומניטרי שהוענק לפצועים הסורים ב"זיו" במהלך חמש השנים האחרונות עומד על יותר מ-1,500 בני אדם, בהם גם חולים שידם איננה משגת לקבל טיפול רפואי בארצם שסועת הקרבות וילדים ותינוקות שחייהם ניצלו לאחר שטופלו בישראל.

נושאים קשורים:  פציעות קרב,  בית החולים זיו,  סיוע הומניטרי,  חדשות,  פציעות טראומה,  השתלמות
תגובות