חדשות

צו סגירה לבית מרקחת בנתניה: תרופות נמכרו ללא נוכחות רוקח

בבית המרקחת שהופסקה פעילותו נמכרו מתחילת השנה יותר מ-1,100 טבליות "ויאגרה" ו"סיאליס" ללא מרשם

בית מרקחת (צילום: אילוסטרציה)

רופאת מחוז מרכז במשרד הבריאות, ד"ר עפרה חבקין, הורתה אתמול (ג') על סגירה לאלתר של בית המרקחת "הנשיא" ברחוב ויצמן 36 בנתניה ואסרה כל פעילות בו על פי צו הפסקה מנהלי, לאחר שבדיקה שנערכה במקום העלתה ליקויים חמורים שיש בהם כדי סכנה לבריאות הציבור. כך על פי הצו.

בביקורת נתגלה כי בית המרקחת פעל ללא נוכחות רוקח, נופקו ונמכרו תרופות ללא נוכחות רוקח ובין השאר נמכרו "ויאגרה" ו"סיאליס" בניגוד לחוק. כן נמצא כי מתחילת השנה נמכרו במקום יותר מ-1,100 טבליות של התכשירים הנ"ל ללא מרשם.

בעלת המקום התייצבה שלשום לשימוע אך לא מסרה את פרטי הלקוחות שרכשו תרופות מרשם מבלי שכזה הוצג.

צו הסגירה ל-30 יום נכנס לתוקף אתמול ב-16:00 וניתן יהיה להאריכו לעוד 30 יום אם יוגש לבית משפט כתב אישום נגד בית המרקחת. על פי הצו, נאסר על בעלי המקום או עובדים להימצא בו עד ביטול הצו. כן נאסרה הוצאת סחורה והעברתה אל מחוץ לבית המרקחת או למכירה בחנות אחרת. לנציגי משרד הבריאות ניתן היתר להיכנס למקום, לחפש סחורה או מסמכים. על המשטרה הוטל לבדוק את ביצוע הצו.

נושאים קשורים:  בתי מרקחת,  רוקחים,  צו סגירה,  תרופות מרשם,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
18.04.2018, 15:10

האם כיום בעידן הדיגיטציה עדיין יש מקום לתפקיד הרוקח, הרי לא ניתן להעביר תרופה במסוף ללא הזנת מס' מרשם, ובדיקת תאימה מול הבר-קוד שעל התרופה, וכמו כן המערכת מתריעה באופן אוטומטי על אפשרות לתנגודת בין תרופות.
פעולות אלו מאפשרות אף להדיוטות שלא השתלמו בביו כימיה לספק תרופות למבקשים בלא חשש תקלה.
לדעתי מקצוע הרוקחות ייעלם בשלב כל שהוא ויוותר כמדע מחקרי בלבד.

אנונימי/ת
18.04.2018, 23:55

אנונימי/ת יקר/ה
כיום אין צורך באף בעל מקצוע ; רובוטים יודעים להטיס מטוסים, לבצע אבחנות רפואיות ואף לבצע ניתוחים. ו...בכל זאת - לבני אדם יש צורך בבני אדם. רוקח הוא הרבה מעבר ל'נותן תרופות'. הוא גם מקשיב, מייעץ, מסייע בהשגת תרופות נדירות מהיום למחר בדרכים יצירתיות ואף ממליץ על תרופות ללא מרשם ומסביר עליהן.
רוקח מסייע למטופלים להשיג טיפול טוב יותר וזול יותר מזה שנתן הרופא ולעיתים אף ממליץ למטופל ולרופא על החלפה או הסרה של תרופה או שתיים.
בנוסף, לפחות אחת ליום אני נתקלת במרשם שגוי (כי גם הרופאים הם עדיין בני אדם). התקלות שרק בן אדם, לאחר תשאול נכון, יכול לעמוד עליה.
אם זוהי דעתך - כנראה שטרם פגשת ברוקח אמיתי. כי גם ברוקחות - יש מקצוענים ויש בעלי מקצוע

אנונימי/ת
18.04.2018, 20:59

למה סגרו ??? כמה נהנו מהתרופות שסיפקו. עכשיו הרוקח יעשה ״תחקור דיסקרטי״ מה הוא ישאל ? לא עומד לך ?

אנונימי/ת
26.04.2018, 06:30

מה הבעיה?????לשים אחות מומחית בבתי המרקחת!!!!!