מחקרים

הודעה ממחקר ה-®DYNAGITO

המשאף המשולב של LAMA+LABA הכולל את השילוב של הגולדסטנדרט טיוטרופיום ביחד עם אולודטרול מפחית תסמינים ומשפר איכות חיים לעומת טיוטרופיום בלבד בחולי COPD

15.04.2018, 14:45

תוצאות סופיות של מחקר ה-®DYNAGITO פורסמו לאחרונה ב-Lancet Respiratory Medicine. התוצאות מחזקות את בסיס הראיות הנוכחי המדגים כי המשאף המשולב של LAMA+LABA הכולל את השילוב של הגולדסטנדרט טיוטרופיום ביחד עם אולודטרול מפחית תסמינים ומשפר איכות חיים לעומת טיוטרופיום בלבד בחולי COPD.

חברת Boehringer Ingelheim מפרסמת תוצאות ממחקר "ציון הדרך" ®DYNAGITO אשר נמשך 52 שבועות, בהשתתפותם של 7,800 חולי COPD. מחקר זה, הגדול מסוגו, הדגים כי באנשים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), השילוב של Tiotropium+Olodaterol במינון של 5/5µg במשאף רספימט, מפחית את השיעור ההתקפים הבינוניים-קשים לעומת Tiotropium.

טיפול עם tiotropium/Olodaterol הוביל לשיעור נמוך יותר  של התקפי COPD בינוניים-קשים לעומת tiotropium בלבד. מובהקות הפער בין הטיפולים לא השיגה את יעד המובהקות שהוגדר למחקר של p=0.01, אך ניתן היה לראות הבדל של 7% לטובת קבוצת הטיפול עם השילוב tiotropium/Olodaterol, עם מובהקות קלינית (p<0.05 p=0·0498, סיכון יחסי 0.93, 99% CIי0·85–1·02).

עוד נמצא במחקר שהשילוב tiotropium/Olodaterol הוביל למצב בריאות טוב יותר באופן עקבי לעומת tiotropium בלבד (לפי סולם ה-CAT) והיענות גבוהה יותר לטיפול.

"תוצאות המחקר הינן חשובות מאחר והן מהדגימות כי tiotropium/Olodaterol יכול להפחית את שיעור ההתקפים הבינוניים-קשים בחולים רבים לעומת tiotropium - "מתחרה קשה" אשר באופן עקבי הדגימה הפחתת סיכון ארוכת טווח בעולם האמיתי", כך מוסר החוקר, פרופסור Peter M.A. Calverley, מומחה לרפואת ריאות מאוניברסיטת ליברפול. "הראיות תומכות בהמלצות מומחים מבוססות ראיות כי הטיפול עם מרחיב סימפונות מסוג LAMA/LABA הינו בעל תפקיד מרכזי בניהול של אנשים עם COPD, בהיבט שיפור בתסמינים והפחתת סיכון להתקפים".

מקורות:  

  1. Calverley P, et al. Tiotropium and Olodaterol in the prevention of chronic obstructive pulmonary disease exacerbation. Lancet Respir Med. 2018
נושאים קשורים:  מחקרים
תגובות