חדשות

"פורייה": ניתוח להסרת דפיברילטור מלבו של מטופל תוך שימוש בלייזר

בית החולים מסר, כי פעולות כאלו מתאפשרות כיום, משום שהיחידה לניתוחי לב-חזה במרכז הרפואי נותנת גיבוי למצב של קשיים שעלולים להיווצר במהלך הניתוח

צוות הרופאים במהלך הניתוח להסרת דפיברילטור ב"פורייה" (צילום: "פורייה")

במערך הקרדיו-וסקולרי במרכז הרפואי ע"ש פדה בפורייה בוצעה בשבוע שעבר פרוצדורה מורכבת של חילוץ מערכת ישנה של דפיברילטור עם שתי האלקטרודות מתוך ליבו של מטופל, תוך שימוש במערכת לייזר שאיפשרה הסרתן מתוך הרקמה, ללא צורך בפתיחת בית החזה של המטופל.

בית החולים מסר, כי המטופל, בן 67, תושב צפת, הגיע למחלקה הקרדיולוגית ב"פורייה" עם זיהום קשה סביב האלקטרודות במכשיר הדפיברילטור שהותקן לו לפני שנים.

"זה מצב שיש בו סיכון גדול. זיהום שכזה הוא בהחלט מסכן חיים. הדרך היחידה לטפל בכך היא להוציא את כל המערכת מתוך הלב", מסר ד"ר איברהים מרעי, מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה בבית החולים.

חילוץ המכשיר והאלקטרודות בוצע תוך שימוש במערכת לייזר חדשה ומתקדמת שנרכשה רק באחרונה על-ידי המרכז הרפואי "פורייה".

ד״ר מרעי: ״הפעולה הייתה מורכבת גם בשל סוג האלקטרודות - שאחת מהן היא בעלת שני סלילים, מה שהעלה את רמת המורכבות של ההליך ואת רמת הסיכון שלו. למרות זאת, הצלחנו לבצע את החילוץ בעזרת מערכת הלייזר החדשה, ללא סיבוכים ומבלי לפתוח את בית החזה. הוצאת המערכת שהזדהמה מעלה את הסיכוי שהטיפול האנטיביוטי שיקבל המטופל יהיה אפקטיבי והוא יוכל להתגבר על הזיהום הקשה".

ד"ר גיא רוזן, האחראי על שירות הטיפול בפרפור פרוזדורים, צבר ניסיון רב בשימוש במערכת לייזר זו במהלך השתלמותו בארה״ב. הוא הוסיף: "הפעולה המורכבת בוצעה בחדר הניתוח, תחת הרדמה מלאה בידי צוות קרדיולוגים מומחים בסיוע המרדימים ובגיבוי של מנתחי הלב שלנו. הוצאת מערכות קוצב או דפיברילטורים מושתלים ישנים, היא פעולה מורכבת, בעיקר בשל התפתחות רקמת צלקת והידבקויות סביב האלקטרודות המושתלות העוברות בתוך הוריד אל הלב.

"מערכת הלייזר שנרכשה, מאפשרת ״לקלף״ את הרקמה סביב האלקטרודה ולשחררה כך שתתאפשר הוצאתה הבטוחה החוצה. ביצוע פעולות מסוג זה מתאפשר עתה בפורייה משום שהיחידה לניתוחי לב-חזה במרכז הרפואי, נותנת גיבוי מצב מנתחי לב מנוסים למקרה של קשיים שעלולים להיווצר בהוצאת האלקטרודה. לשמחתנו, הפעולה עברה בהצלחה רבה. המטופל הועבר להמשך ההתאוששות ביחידה לטיפול נמרץ לב".

פרופ' עופר אמיר, מנהל המערך הקרדיו-וסקולארי, הדגיש: "רכישת מכשיר הלייזר המתקדם היא דוגמא נוספת למגוון הרחב של שירותים רפואיים שהמערך הקרדיו-וסקולרי מציע היום לתושבי צפון הארץ, בדגש על רמה מקצועית גבוהה וללא צורך, הכרוך גם בקושי רב, של נסיעה לבתי חולים במרכז הארץ".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "פורייה",  דפיברילטור,  ניתוח,  מערכת לייזר
תגובות