חדשות

ראש ארגון הבריאות העולמי מבקר בישראל; הודיע כי ישקול הקמת משרד בארץ

ד״ר טדרוס אדהנום גברהיסוס הגיע לביקור בישראל, ונפגש שלשום עם צמרת משרד הבריאות; לדבריו, הארגון עשוי לפתוח ביולי הקרוב משרד מקומי בישראל, "על מנת לחזק את הקשרים בין הארגון לבין מערכת הבריאות בישראל ולסייע בתהליכי קידום בריאות למדינות בעולם"

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, , ד״ר טדרוס אדהנום גברהיסוס וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (צילום: משרד הבריאות)

ארגון הבריאות העולמי (WHO) עשוי לפתוח ביולי הקרוב משרד של הארגון בישראל, במטרה "לחזק את הקשרים בין הארגון לבין מערכת הבריאות בישראל ולסייע בתהליכי קידום בריאות למדינות בעולם". כך נמסר שלשום (ו') בפגישה שקיים סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עם מנכ"ל הארגון, ד״ר טדרוס אדהנום גברהיסוס, שהגיע לארץ יחד עם מנכ"לית אזור אירופה של הארגון, ד"ר סוזאנה ג׳קבוס.

בפגישה שהתקיימה במשרד הבריאות בירושלים השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, וסמנכ"לית יחסים בינלאומיים, עינב שימרון.

פגישת ראשי ארגון הבריאות העולמי עם צמרת משרד הבריאות הישראלי (צילום: משרד הבריאות)

לדברי משרד הבריאות, ד״ר טדרוס ציין לשבח את המובילות של מערכת הבריאות הישראלית בהשוואה למדינות העולם השונות. סגן השר ליצמן התמקד בשיחה עם האורחים על כך שבמסגרת תקציב המדינה אושרו עתה טיפולי שיניים לילדים עד גיל 18 החל ב- 2019, וכן סיפר על הרגולציה בתחום המזון.

ליצמן אמר: "זה כבוד עבורנו לארח משלחת רמת דרג מארגון הבריאות העולמי. שיתוף הפעולה בין ישראל לארגון מצוין ומשתפר מדי שנה בשנה". המנכ"ל בר סימן טוב הוסיף, כי "ניכר היטב מהשיחה עם האורחים כי מערכת הבריאות הישראלית זוכה להערכה רבה ב-WHO וכי האתגרים שעמם מתמודדים ישראלים דומים לאתגרים בנושאי בריאות שעמם מתמודדות עם מדינות מערביות אחרות".

מנכ"ל ארגון ה-WHO ומנכ"ל "הדסה" (צילום: "הדסה")

האורחים ביקרו גם במחלקה להמטו-אונקולוגיית ילדים במרכז הרפואי "הדסה" בעין כרם, שוחחו עם הצוות הרפואי, עם ילדים מטופלים ועם הוריהם. ד"ר גל גולדשטיין, מנהל המחלקה, הציג את הטיפולים החדשניים המוצעים לילדים החולים. בסיום הביקור אמר מנכ"ל ה-WHO: "אני נדהם מרמת המסירות והנאמנות מצד הצוות רפואי והטיפולי, למטופלים, מהחשיבה גם כיצד לסייע להורי הילדים. הדסה היא הוכחה שטיפול רפואי הוא גשר בין בני אדם המבטיח תקווה לחולים".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ארגון הבריאות העולמי,  WHO,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  ד"ר טדרוס אדהנום גברייזוס
תגובות
אנונימי/ת
19.03.2018, 20:20

מה לשר הבריאות, מקדם העישון בישראל וקידום בריאות .
טיפולי שיניים וMRI אינם עושים רושם אלא על מצביעיו .המעשנים עצמם לדעת .גם מנכל הדסה אינו עוסק כלל בבריאות אלא רק ברפואה . והארגון הוא ארגון הבריאות העולמי ולא גילדה של רופאים ובכלל מדוע ליצמן מחזיק ידיו של גוי לא נימול כנראה