פודקאסט

ד"ר אסנת לבציון קורח: "במשרד האוצר לא מבינים שהמערכת על סף חוסר תפקוד"

מנכ"לית ביה"ח ע"ש יצחק שמיר בראיון ל-Doctalk: "אנחנו שוחקים את הרופאים, יש מחסור בצוות, אנשים לא רוצים להוסיף כבר משמרות". האזינו לתכנית המלאה

07.03.2018, 15:38
ד"ר אסנת לבציון קורח

ד"ר אסנת לבציון קורח, מנכ"לית המרכז הרפואי ע"ש יצחק שמיר (לשעבר אסף הרופא) התארחה ב-Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל בהנחיית מאיה רונן והילה קורח. הראיון עסק רבות במערכת הבריאות הציבורית, נשים במקצוע, הטרדות מיניות ועוד.

"יש מחסור במיטות, יש מחסור באנשי צוות" אמרה ד"ר לבציון קורח, "אבל אחת הבעיות היא שכבר התרגלנו. המערכת מתפקדת רק לכאורה. במשרד האוצר לא מבינים שהיא על סף חוסר תפקוד. הרופאים והאחיות נשחקים ואינם רוצים להוסיף יותר משמרות. אנחנו מנסים לעשות פעילויות למניעת שחיקה, אבל אין תחליף לתוספת משאבים לנושא ולעבודה הגיונית יותר".

"צורת התגמול למערכת הציבורית היא בעייתית ביסודה" המשיכה ד"ר לבציון קורח, "אם יש תעריף לפרוצדורה, והתעריף הזה כולל ניתוחים מורכבים ופשוטים כאחד, מתוך הרעיון של 'You win some you lose some', אז מה שקורה היום הוא שאת הניתוחים הקלים לוקחים החוצה לרפואה הפרטית, ואת הניתוחים המורכבים משאירים ברפואה הציבורית. אז אותו תעריף שהיה אומר לקזז את עצמו, משאיר אותנו רק עם ההפסדים. צורת התגמול של בי"ח ציבורי אינה משקפת את העלויות".

ד"ר לבציון קורח התייחסה גם למקומן של נשים במערכת הבריאות: "למרות שהיום אנחנו מהוות 50% מהצוות, יש משהו בגישה הלא-פורמלית של נשים למטופלים שיוצר את פיחות הכבוד שאנו מקבלות מהם לפעמים. למשל, כשאנו מציגות את עצמנו בשם הפרטי ולא כד"ר. זה מחלחל ויש לנו חלק בזה".

לו"ז האזנה:

3:09 מנהל בי"ח - רופא או לא?

5:35 האתגר בניהול בי"ח קטן

8:12 בטיחות הטיפול

14:40 העומס במערכת הציבורית

19:40 קריסת הדסה

22:05 מאבק המתמחים והעברת מידע

28:05 המזון בבית החולים

30:30 נשים במקצוע והטרדות מיניות

40:48 הנסיעה לאפריקה

47:00 לקחים מהמערכת האמריקאית

51:40 שאלות הקהל

56:40 יעדים לעתיד

האזנה נעימה!
לכל הפרקים של Doctalk

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  doctalk,  המרכז הרפואי יצחק שמיר,  המרכז הרפואי "אסף הרופא",  ד"ר אסנת לבציון-קורח,  הטרדות מיניות
תגובות
אנונימי/ת
09.03.2018, 07:32

אחת מהבעיות במערכות ממשלתיות היא שהדרך היחידה לקבל תוספת תקציב היא באמצעות בכיינות. מי שאומר "הכל בסדר" לא מקבל כלום, מי שבוכה מקבל. המצב הזה בעצם מאלץ את כל הגורמים להתחרות במעין תחרות בכיינות גרוטסקית.

וכמובן שאין צורך לומר שבמצב כזה גם קשה להבדיל בין אלה שמצבם טוב לבין אלה שמצבם באמת לא טוב, כי כאמור, כולם מחויבים לפעול בשיטת הבכיינות.

אנונימי/ת
10.03.2018, 07:50

נראה שמצב הרפואה בארץ לא מעניין את "סגן שר הבריאות". הוא מוכן לאיים בהתפטרות מכל מיני סיבות, אבל אף פעם לא על מצב הרפואה בארץ. ברור שהוא, מקורביו ושאר הנוגעים בדבר כמו שר האוצר ופקידוני האוצר, מקבלים יחס VIP כשהם צריכים שרות רפואי ולכן לא מרגישים את המצב כמו אזרחים מן השורה.