חדשות

הר"י קיימה כנס שנועד לעודד הרופאים לשמור על בריאותם ולמנוע שחיקה

ברחבי העולם הולכת וגוברת המודעות להשלכות העיסוק ברפואה, וההסתדרות הרפואית קיימה בשבוע שעבר כנס שנועד להדריך רופאים לשמור על אורח חיים בריא ולזהות תסמיני שחיקה

השחיקה הגבוהה ביותר נמדדה במחלקות הפנימיות והכירורגיה, במלר"דים ובמכוני הדימות. צילום אילוסטרציה

ההסתדרות הרפואית קיימה בשבוע שעבר (15 בפברואר) כנס שעסק בבריאות הרופאים, על רקע תופעת השחיקה בקרב רופאים. ברחבי העולם הולך וגובר העיסוק בהשלכות הבריאותיות של העיסוק השוחק בתחום הרפואה.

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות במקומות שונים העלו, שכמעט כל רופא שני מעיד על עצמו שבעיית השחיקה בעבודה הולכת וגוברת ויש לכך השפעה על איכות ומקצועיות הטיפול, על היחס לחולים, ועל היכולת של הרופאים לעבוד במשמרות שנמשכות שעות ארוכות.

ההסתדרות הרפואית מסרה, כי רופאים רבים לא מתייחסים ברצינות הראויה לבריאותם שלם עצמם, לפי סקרים שביצעה. בין השאר, רופאים רבים אינם מתחסנים כנגד שפעת, לא פונים באופן מסודר לבדיקות סקר ולטיפולים ומסתפקים בשיחות במסדרונות בתי החולים עם רופאים מומחים, על חשבון טיפול רפואי יסודי ומבוקר.

כמו כן, עלה חשש כי רבים מהרופאים לא מקפידים על תזונה נכונה, שינה רציפה ומנוחה ופעילות גופנית.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ליאוניד אידלמן, אמר לקראת הכנס ליומון "כלכליסט": "בהר"י הוקם לפני כשנתיים צוות משימה ייעודי המתמקד בסוגיה. בכוונתו להמשיך בפעילויות להעלאת המודעות לנושא, לספק הסברה רחבה וכלים לטיפול".

הכנס עסק בין השאר בנושאים כמו: כיצד על הרופא לשמור על אורח חיים בריא, זיהוי תסמיני שחיקה, צעדים הנחוצים למניעתה והתנהגות רופא כאשר הוא מרגיש שחוק.

פרופ' אידלמן אמר, כי בנוסח החדש של שבועת הרופא, שנקבע על ידי ההסתדרות הרפואית העולמית, חלה חובה אתית על כל רופאה ורופא לדאוג לבריאותם.

נושאים קשורים:  חדשות,  שחיקה מקצועית,  הר"י,  כנס,  בריאות הרופא
תגובות
21.02.2018, 17:31

בעיית השחיקה המקצועית של רופאים רק מחמירה אך אידלמן "הקים לפני כשנתיים צוות משימה ייעודי המתמקד בסוגיה. בכוונתו להמשיך בפעילויות להעלאת המודעות לנושא, לספק הסברה רחבה וכלים לטיפול"...
זה פעלה מאורגנת? כך מגינים על אינטרס מיקצוע שלנו - זה בכלל רציני!?

אנונימי/ת
21.02.2018, 22:06

לעג לרש

אנונימי/ת
22.02.2018, 09:52

כדאי שהר"י תפעל במסגרת הסכמי העבודה החדשים לכך שעיסוק ברפואה יוכר כמקצוע עם שחיקה. כך תפאשר יציאה לגמלאות למי שבאמת נשחק ויכול להרשות לעצמו כלכלית לפרוש. היום מי שרוצה לצאת לפני גיל פרישה ממקום עבודה ציבורי נאלץ להתפטר או להשיג אישור רפואי וכדומה