חדשות

רופא הותקף על ידי מטופל בנצרת: "הייתי בטוח שהוא ירצח אותי"

ד"ר נאסר אבו־יונס, כירורג־אורולוג בכיר במרפאה בנצרת, הותקף באלימות על ידי מטופל שבדק, שהרביץ וחנק אותו; "אני דורש מהמדינה להגן עלינו"

אכיפת אלימות נגד צוות רפואי. צילום: אילוסטרציה

עוד מקרה של אלימות קשה נגד רופא: ד"ר נאסר אבו־יונס בן 41, כירורג-אורולוג בכיר, הותקף שלשום (ג') במרפאתו בנצרת על ידי מטופל, שהיכה אותו באגרוף לפנים וניסה לחנוק אותו. ד"ר אבו-יונס פונה לטיפול במרכז הרפואי העמק בעפולה. המשטרה עצרה את החשוד בתקיפה.

ד"ר אבו־יונס הוא רופא-מומחה עובד במרכז הרפואי העמק ובמרפאות שירותי בריאות כללית בטבריה, נצרת וסכנין. הוא אב לשני ילדים עם ותק של 13 שנות עבודה. על המקרה דיווח הבוקר (ה') העיתון "ידיעות אחרונות".

"בשעות הערב הגיע מטופל צעיר למרפאה", סיפר הרופא לעיתון, "הוא התלונן על בעיה אורולוגית. הוא היה קודם במרפאה אחרת ולא היה מרוצה מהטיפול. בדקתי אותו אבל הוא סירב לעבור בדיקה מסוימת. הוא החל לגדף ולקלל אותי. שאלתי אותו אם ההערות מכוונות אלי, ואז הוא התנפל עלי והיכה בי באגרוף חזק בפנים. היה לי דימום מהאף. הוא תפס לי את הצוואר והחל לחנוק אותי. הייתי בטוח שהוא עומד לרצוח אותי. הפסקתי לנשום. הוא חנק אותי כמה שניות. בשארית הכוח השתחררתי מהלפיתה, הגעתי לדלת והזעקתי עזרה".

כמה אנשים שהיו במרפאה ניגשו לסייע לרופא אך החשוד ניסה לתקוף גם אותם. "יכולתי לחטוף אירוע לבבי מהלחץ ולשלם בחיי. להשאיר שני יתומים. אנחנו הרופאים חשופים לבריונות ואלימות. על המדינה להגן עלינו. אסור לגלות רחמים כלפי תוקפי רופאים", אמר הרופא לעיתון.

נושאים קשורים:  חדשות,  אלימות,  תקיפה,  נצרת,  אלימות נגד רופאים,  משרד הבריאות,  משטרה
תגובות
15.02.2018, 12:58

צריך לשנות את החוק כך שהמוסד הרפואי בית חולים או "ח יגישו תלונה במשטרה ולא להעמיד את הרופא או אחות מול התוקף. בגלל זה יש מיעוט תלונות .כשמדובר בעובד ציבור המעביד הציבורי שלו יגיש תלונה

אנונימי/ת
17.02.2018, 19:37

אדרבה ואדרבה, צריך לרתום את המוסדות הרפואיים למאמץ אמיתי מעבר ל"מס שפתיים" מוסד שפר נפח טיפול, למשל מספר מיטות אשפוז או מספר פניות לחדר המיון, מתרחשים בו יותר מידי אירועי אלימות ייתן הסברים ו/או ייקנס. רוצה לומר, הורד עומס בנקודת חיכוך כמו מלר"דים על ידי תקינה ואבטחה זכה בתגמול.

אנונימי/ת
17.02.2018, 19:31

המדינה לא מגנה על עובדי השירות הציבורי. על כל רופא לנצל את זכות ההגנה העצמית ולהשיב מלחמה שערה.

אנונימי/ת
17.02.2018, 19:49

קופת חולים כללית איננה נוהגת לתמוך ברופאים אלא מצדיקה את המטופל כדי שחס וחלילה לא יעזוב את הקופה