חדשות

משרד הבריאות התיר לבצע הפלה באמצעות תרופות עד סוף השבוע ה-9 להריון

עד כה היה מאושר הטיפול, שכולל מתן שתי תרופות נפרדות בטווח של יומיים, רק עד סוף השבוע ה-7; יעילות ההפלה באמצעות התרופות: 94.7%

תרופות, גלולות בחפיסה (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות אישר להרחיב את השימוש בהפסקת היריון תרופתית במקרה של הריון לא רצוי, עד לסוף שבוע ההיריון התשיעי, במקום עד סוף השבוע השביעי כיום; כך מדווח הבוקר (ג') "ישראל היום".

הפסקת ההיריון התרופתית, באמצעות התרופות "מיפיג'ן" ו"ציטוטק", היא חלופה להפסקת היריון בגרידה המלווה בהרדמה. ההערכה היא שההחלטה החדשה תהיה תקפה בעבור כ-2,500 נשים בשנה.

בדיווח נמסר, כי האישור ניתן לאור המלצת המועצה הלאומית לבריאות האישה, שהציגה נתונים לפיהם יעילות הפסקת היריון תרופתית עד שבוע 7 עומדת על 98% ואילו עד שבוע 9 היעילות היא 94.7%.

מנתוני משרד הבריאות עולה עוד, כי 52% מהפסקות ההיריון עד לשבוע 7 נעשו באמצעות התרופה. הפסקת היריון תרופתית מאושרת בישראל מ- 1999. לפני כשנתיים אישר ה־FDA להשתמש בהפסקת היריון תרופתית עד סוף השבוע ה-10 להיריון.

הפסקת ההיריון תרופתית נעשית על ידי שימוש בשני כדורים: ראשית מיפיג'ן, לשם ניגוד השפעת הורמון ההיריון פרוגסטרון. התרופה גורמת לירידה באספקת הדם לעובר ולהיפרדותו מדופן הרחם. לאחר יומיים מקבלת המטופלת את התרופה ציטוטק, הגורמת להתכווצויות ברחם ולריקון תוכנו. כשבועיים לאחר מכן מגיעה המטופלת לבדיקת אולטרסאונד כדי לוודא שההיריון הסתיים. התהליך הלא פולשני מחייב שלושה ביקורים אצל הרופא ומלווה בדימום.

המלצה נוספת שאושרה על ידי משרד הבריאות, מסר העיתון, היא הפחתה במינון מיפיג' ן בכ-60%, לשם הפחתת תופעות לוואי.

בדיווח מצוטט פרופ'-משנה קליני עידו שולט, מנהל היחידה לרפואת האם והעובר במרכז הרפואי "רמב"ם", וחבר המועצה הלאומית לבריאות האישה: "הפסקת היריון תרופתית איננה גלולת 'היום שאחרי'. גלולת היום שאחרי ניתנת עד 5-3 ימים מקיום יחסי מין ומונעת היווצרות היריון. כשאישה מגיעה להפסקת היריון עומדות בפניה שתי אפשרויות: גרידה או הפסקת היריון באמצעות תרופות. גרידה נחשבת להליך בטוח אך כמו כל פעולה כירורגית עלולים להיות לה סיבוכים".

פרופ' נעמה קונסטנטיני, יו"ר המועצה הלאומית לבריאות האישה, צוטטה: "מבחינת האפשרויות העומדות בפני נשים, מדובר במהפכה".

נושאים קשורים:  חדשות,  הפלה,  גרידה,  תרופות,  עובר,  הפסקת הריון,  משרד הבריאות
תגובות