חדשות

העליון דחה טענות לאפליה על ידי נשא HIV שלא קיבל טיפול במרפאת שיניים

במסגרת המקרה דיווח המטופל רק יום לאחר שקבע תור להשתלת שיניים כי הוא נשא HIV, ונענה כי המרפאה אינה מבצעת הליכים אלה, בשל העלויות הכרוכות בהם; הוא ערער לעליון, ותביעתו נדחתה

טיפולי שיניים (צילום: אילוסטרציה)

בית המשפט העליון דחה את תביעתו של נשא איידס, שטען כי הופלה לרעה כאשר מרפאת שיניים פרטית סירבה לטפל בו בשל מצבו הרפואי; כך מדווח הבוקר (ג') היומון "כלכליסט".

בפסק הדין של העליון, בהרכב שכלל את השופטים חנן מלצר, עוזי פוגלמן ויעל וילנר, נקבע כי לא הייתה בהתנהלות המרפאה כל אפליה  - מאחר שהמטופל לא דיווח על מצבו הרפואי בבדיקתו הראשונה.

בדיווח מתוארים פרטי המקרה: המטופל ביקש לעבור השתלת שיניים במרפאה. הוא לא ציין בעת פנייתו ובבדיקה הראשונה שהוא נשא של נגיף ה־HIV. רק למחרת דיווח על כך לרופא. בעקבות זאת אמר לו מנהל המרפאה, שהיא איננה מבצעת טיפולים מהסוג המבוקש בנשאי HIV, בשל עלותם הגבוהה. הוא הופנה לבית החולים אסף הרופא.

המטופל הגיש תובענה לבית משפט השלום בטענה לאפליה שלא כדין. תביעתו נדחתה, בקביעה שלא הופלה לרעה וכי לא ניתן לו טיפול רפואי מסיבות מקצועיות.

לאחר מכן פנה המטופל לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים בתביעה נגד משרד הבריאות. הוא יוצג על ידי עורכי הדין שרון אבירם ויונתן ברמן. בית המשפט החליט שאין מקום להמשיך בבירור התלונה וקיבל את עמדת משרד הבריאות, שהתבססה על כך שבסמכות הרופא להעניק טיפול המתאים לתפיסתו המקצועית, ועל כך שמסירת מידע רפואי שלם ונכון נדרשת לשם מתן טיפול רפואי מתאים, ומשפיעה על הצלחת הטיפול. בית משפט זה פסק כקודמו, שלא היה במעשי המרפאה ורופאיה אפליה.

כעת, כאמור, גם הערעור לעליון נדחה. הנימוק: בית המשפט העליון לא מצא לנכון לדחות את הממצאים העובדתיים שהתקבלו בפסק הדין הקודם.

משרד הבריאות יוצג בהליכים אלו על-ידי עו"ד שרון אבירם ויונתן ברמן. המרפאה יוצגה על ידי עו"ד דוד טובול.

נושאים קשורים:  חדשות,  אפליה,  HIV,  איידס,  טיפולי שיניים
תגובות
אנונימי/ת
14.02.2018, 20:09

השופטים צריכים לגזור על התובע השרלטן לפצות את רופא השיניים בסכום גבוה על מנת למגר תביעות סרק שנועדו להשגה "קלה" של כסף.