מינויים

פרופ' גל דובנוב-רז מ"שיבא" מונה ליו"ר הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי בישראל

"מטרתה העיקרית של הוועדה היא לשמור על בריאות ספורטאי העילית של ישראל, תוך תמיכה בשאיפותיהם הספורטיביות וההישגיות", אמר פרופ' דובנוב-רז עם מינויו

המשחקים האולימפיים בריו דה-ז'ניירו, ברזיל (צילום: אילוסטרציה)

פרופ' גל דובנוב-רז, מנהל השירות לרפואת ספורט ופעילות גופנית ומרפאת ספורט ואורח חיים בריא לילדים במרכז הרפואי "שיבא", מונה ליו"ר הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי בישראל.

פרופ' גל דובנוב-רז (צילום: פרטי)

בוועדה חבר נוסף מ"שיבא", פרופ' אמיר תירוש, מומחה ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה ומנהל מרכז המחקר לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בבית החולים, כמו גם רופאים מבתי חולים אחרים וממכון וינגייט, וכן דיאטנית ספורט ופיזיותרפיסט.

על הוועדה לגבש אמות מידה ושיטות לליווי הרפואי של הספורטאים האולימפיים של ישראל ולשמש גורם מייעץ בכל תחומי הרפואה הספורטיבית לוועד האולימפי ולמנהלת הספורט ההישגי. כמו כן מספקת הוועדה הכוונה מקצועית לוועדה למניעת סמים בספורט.

פרופ' דובנוב-רז אמר אתמול (ד') עם כניסתו לתפקיד: "אני רואה בוועדה גם אמצעי לקידום הפעילות הגופנית באוכלוסייה הכללית ובילדים בפרט, כחלק מהמאמץ הלאומי בנושא". הוא הוסיף כי "על פי הקוד הרפואי של התנועה האולימפית, יש לוודא שהעיסוק בספורט נעשה תוך צמצום הסיכון לבריאותם של הספורטאים ותוך מתן כבוד למשחק הוגן ולאתיקה ספורטיבית. לפיכך, מטרתה העיקרית של הוועדה היא לשמור על בריאות ספורטאי העילית של ישראל, תוך תמיכה בשאיפותיהם הספורטיביות וההישגיות".

בית החולים "שיבא" מסר כי בתחנה לרפואת ספורט בו ניתן לבצע בדיקות לצורך קבלת אישורים לפעילות בספורט תחרותי, בכל הענפים ולכל הגילאים, והיא פועלת במסגרת השירות לרפואת ספורט ופעילות גופנית, הנמצא במכון שיב"ת והמרפאה לסיקור הלב. ביחידה זאת מבוצעות בדיקות על ידי רופאי ספורט והן כוללות גם אק"ג במנוחה ובמאמץ, לפי הנדרש, בהתאם לגיל ולענף הספורט. לאחר הבדיקה מבוצע סיכום על ידי רופא הספורט, ובמידה שהממצאים מציגים מצב תקין, האישור ניתן באופן מידי.

נושאים קשורים:  חדשות,  ועד אולימפי ישראלי,  פרופ' גל דובנוב-רז,  ספורט,  פעילות,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
09.02.2018, 12:02

ברכות ואיחולי הצלחה בתפקיד לדר דובנוב
מיקי זגר

11.02.2018, 15:10

אין ראוי מפרופ' גל דובנוב-רז לתפקיד . עלה והצלח .
יעקב