חדשות

משרד הבריאות: משנה הבאה נפרסם את כל מדדי הזיהומים בבתי החולים

מנכ"ל משרד הבריאות נימק את המהלך: "בחלוף עשור של דיווחים שונים בנושא מניעת זיהומים ושיפור מתמיד בביצועים של בתי החולים בנושא זה, מערכת הבריאות בשלה לפרסם את הנתונים הקיימים לציבור"; הדו"ח החלקי שפורסם לפני כשבוע זכה לביקורת

MRSA, חיידק עמיד לאנטיביוטיקה (צילום: אילוסטרציה)
MRSA, חיידק עמיד לאנטיביוטיקה (צילום: אילוסטרציה)

החל מהשנה הבאה יפרסם משרד הבריאות דו"ח שנתי קבוע שיכלול את מדדי הזיהומים הנרכשים בבתי החולים; הדו"ח יכיל מספר גדול של מדדים, לצורך הצגת תמונה מלאה בנושא זה. משרד הבריאות הודיע על הצעד לאחר שספג ביקורת על פרסום הדו"ח האחרון בנושא.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע על כך למנהלי קופות החולים ובתי החולים, לפי דיווח הבוקר (ב') בעיתון "ידיעות אחרונות". במכתב המנכ"ל נאמר: "ברצוני להביא לידיעתכם כי החל מ-2018 כל נתוני הזיהומים המדווחים באופן קבוע וסדיר ליחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות יפורסמו למנהלים והציבור באופן מזוהה ושקוף".

העיתון מסר, כי בר סימן-טוב הסביר את הודעתו: "החלטה זאת התקבלה לאחר שהגענו למסקנה כי בחלוף עשור של דיווחים שונים בנושא מניעת זיהומים ושיפור מתמיד בביצועים של בתי החולים בנושא זה, מערכת הבריאות בשלה לפרסם את הנתונים הקיימים לציבור".

ההחלטה על פרסום קבוע של דו"ח מדדי הזיהומים נעשתה גם בעקבות בקשות של נציגי ציבור, לרבות הוועדה לביקורת המדינה בכנסת. "קיבלנו חוות דעת מאנשי מקצוע בתחום הרואים בפרסום הנתונים מהלך חיובי וראוי", כתב המנכ"ל במכתבו.

הדו"ח לא יכיל עוד מדד יחיד או מספר קטן של מדדים אלא מספר גדול, כדי לספק תמונה יותר מייצגת. בשבוע שעבר פרסם משרד הבריאות  נתונים המתייחסים רק לשני מדדים.

נושאים קשורים:  חדשות,  זיהומים,  דו"ח,  משרד הבריאות,  מדד,  מנכ"ל משרד הבריאות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
אנונימי/ת
18.02.2018, 11:05

הדיווח חייב להיות לפי מחלקה ולא לפי בית חולים.