חדשות

מנכ"ל "שיבא": "הרופאים רוצים לחזור למערכת הציבורית; רק צריך לשפר התעריפים"

פרופ' יצחק קרייס אמר בראיון ל"דה מרקר", כי הוא מתכוון להציע בבית החולים בחירת מנתח ללא תשלום בקרוב, והוסיף כי הוא מבקש ממשרד האוצר "גמישות ניהולית"

מימין: פרופ' גידי פרת ופרופ' יצחק קרייס, מנהל "שיבא" (צילום: "שיבא")

מנהל המרכז הרפואי-ממשלתי "שיבא" בתל שומר, פרופ' יצחק קרייס, מתכוון להנהיג בחירת רופא בלי תשלום בבית החולים. הוא מסר על כך בראיון ליומון "דה מרקר". לדבריו, הוא מסוגל להוציא את התוכנית הזאת לפועל בתוך חודשים ספורים.

"המערכת הציבורית", אמר פרופ' קרייס בראיון עמו, "נמצאת בנקודה קריטית שבה היא יכולה 'להחזיר הביתה' את הרופאים הבכירים והמנתחים המבוקשים שעברו לעבוד במערכת הפרטית בשעות אחר הצהריים, וכך להגדיל משמעותית את היקף הניתוחים הנעשים בבתי החולים הציבוריים".עוד אמר פרופ' קרייס: "עצם הבחירה של המטופל ברופא שינתח אותו היא העצמתו. זה באמת המטופל במרכז, לא כסיסמה. מהרגע שהמערכת הפנימה את השינויים שנעשו כבר, נפתח חלון הזדמנויות לשפר דרמטית את המערכת הציבורית".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא",  פרופ' יצחק קרייס,  ראיון,  "דה מרקר",  נועז בר-ניר,  שירותי בריאות כללית,  בחירת מנתח
תגובות
אנונימי/ת
23.01.2018, 19:06

נפתחה רשמית התחרות בין הרפואה הפרטית לציבורית, לא ברור מי ינצח אבל ברור מאוד מי יפסיד

אנונימי/ת
24.01.2018, 23:04

אני רק רוצה להזכיר למנהלים ,לא כל הרופאים במדינת ישראל עובדים בבתי חולים ציבורים ,חלק גדול של רופאים מנתחים בתחומים שונים עובדים בקהילה (קופות חולים) אז מה איתם ? חשבתם ? הם נותנים שרות מצוין למטופלים שלהם ,לא צריך לשכוח אותם. מנהלי בתי חולים מאוד דואגים שכסף יזרום לתקציב בתי חולים שלהם ,לא מעניין אותם מטופלים .

אנונימי/ת
24.01.2018, 23:16

מצער שמנהל שיבא, שלא ניהל בית חולים מימיו, לא מבין מה פירושה של ה"עיסקה" ששמה: "רופא בכיר בבית חולים ציבורי-אקדמי". פול-טיימר צריך להשתכר כמו שופט אבל להתחייב להתמסר אך ורק למערכת שמינתה אותו לתפקיד בכיר. פול טיימר הוא גם מורה, מדריך מטפח דור חדש של רופאים ומקדיש את חייו לרפואת בית החולים ("הוספיטליסט"). מי שמציע להפריט את שכרם של הרופאים שלו על פי "ערכם בשוק החופשי" גורם לשסע בין הרופאים שלו ולאובדן האמון במערכת הציבורית. אם לשיטתו הכירורג יקבל שכר על פי תעריף הניתוח שיבצע, מה יקבל הפנימאי שהיה ה- case manager של המקרה המסובך? מי ירצה לנהל מחלקה פנימית? גריאטרית? פדיאטרית?

אנונימי/ת
25.01.2018, 05:00

אילו רופאים רוצים לחזור לאיזו מערכת ציבורית? בטח לא למערכת הקורסת מחוסר תקצוב שקיימת היום. בהצלחה לשיבא.