חדשות

מש' הבריאות דירג בתי החולים לפי מצב היגיינה: איכילוב בראש, רמב"ם בתחתית

לפי דיווח שפורסם אתמול בחברת החדשות, המשרד פירסם את דירוג בתי החולים לפי הקפדה על מניעת זיהומים ושמירת היגיינה במגע עם המאושפזים; בראש הדירוג: "איכילוב", "מאיר", "העמק" ומרכז שניידר לרפואת ילדים; בתחתית: "שיבא", "רמב"ם", "אסף הרופא" ו"הדסה"

שטיפת ידיים, היגיינה (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות ערך בדיקה בבתי החולים ברחבי הארץ ודירג אותם לפי הקפדה על מניעת זיהומים; כך דווח אתמול (ב') בחברת החדשות (לשעבר חדשות 2). לפי הדיווח, המשרד פירסם את רשימת בתי החולים בהם נשמרה היגיינה של הצוות הרפואי הבא במגע עם המטופלים המאושפזים ואת רשימת בתי החולים בהם נרשמה הקפדה פחותה על הנושא.

לפי הדיווח, הציונים הגבוהים ביותר ניתנו לבתי החולים: "איכילוב" בתל-אביב, "מאיר" בכפר סבא, "העמק" בעפולה, מרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה ובית החולים הצרפתי בנצרת.

ציון נמוך הוענק למרכזים הרפואיים: "שיבא" בתל השומר, "רמב"ם" בחיפה, "אסף הרופא" בפתח תקווה, "הדסה" בעין כרם ובית החולים לגליל בנהרייה.

בדיווח נמסר, כי על-פי הערכות משרד הבריאות מדי שנה נפטרים בבתי החולים בישראל עקב זיהומים נרכשים בין 4,500 ל-6,000 בני אדם.

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל איכילוב, שהתראיין בנושא הזה אמר כי הוא רואה בציון שהוענק לבית החולים שהוא מנהל "הישג גדול שבו הצלחנו להוריד את שיעור הזיהומים, לאחר שהנושא קיבל קדימויות בסדר היום במוסד". הוא הוסיף כי לשם המאמץ, "נרתמו כל עובדי בית החולים, רופאים, אחיות, עובדים בתחומים האחרים וההנהלה".

נושאים קשורים:  חדשות,  זיהומים,  דירוג,  בדיקה,  משרד הבריאות,  חברת החדשות,  דיווח,  זיהומים נרכשים
תגובות
16.01.2018, 10:48

משרד הבריאות יוצר רושם של שקיפות מזויפת.
בית חולים זה צבר של מחלקות שכל אחת מתנהלת בצורה שונה בהתאם לדפוסי העבודה ולתרבות הארגונית הספציפית שקיימת בה. הדירוג צריך להיות לפי מחלקות ולא לפי בית חולים.

אנונימי/ת
17.01.2018, 21:53

באמת יופי, להשוות את רמב"ם, הדסה ותל השומר לבית החולים הצרפתי בנצרת... אגב במחלקת ניתוחי לב בבית החולים הצרפתי ובמחלקה הנוירוכירורגית במעייני הישועה לא נפטר בשנה החולפת אף מטופל ושתי המחלקות אף שמרו על אותו נפח פעילות כמו בשנה שקדמה לה ובשנה שתבוא. בחדר המיון באסותא לב המפרץ לא נרשמו בשנה החולפת עומסים חריגים או ארועי אלימות.

אנונימי/ת
29.03.2018, 23:07

שנון וקולע !

אנונימי/ת
18.01.2018, 09:30

אין קשר בין הציון במודל התמרוץ לבין "מצב ההיגיינה" בבית החולים.
מודל התמרוץ ברובו הוא ביורוקרטי ומבטא דיווחים למשרד הבריאות, תקינה ביחידה למניעת זיהומים. חלק ביורוקרטי זה מהווה כ 60% מהציון במודל התמרוץ.
רק פחות מ 40% במודל קשור למניעת זיהומים בפועל.
אחד מן השניים:
או שמשרד הבריאות רצה בכוונה לפרסם את הדיווח בצורה מטעה ולהגיד מי בתי החולים "הנקיים" ומי "המזוהמים", או שהתקשורת כהרגלה מחפשת כותרות שאין ביניהם ובין הנתונים דבר.
חבל שהדבר נעשה מכיוון שזהו דיווח שיקרי שמכפיש בתי חולים טובים.

אנונימי/ת
22.01.2018, 19:17

עצוב שגם באתר מקצועי לכאורה מצטטים את חדשות 2 בחוסר מקצועיות ולא מקדישים רגע לקריאת הדוח של משרד הבריאות, אחרת הייתם מביהים בקלות שאין כמכט קשר בינו לבין הגיינה.