חדשות

פרופ' יגאל שושן מ"הדסה" נבחר לתפקיד יו"ר איגוד הנוירוכירורגים הישראלי

פרופ' שושן מחליף בתפקיד את ד"ר זאב פלדמן מ"שיבא", ששימש כיו"ר האיגוד שמונה שנים; באיגוד הנוירוכירורגים חברים 70 רופאים בכירים ו-44 נוירוכירורגים בהתמחות

פרופ' יגאל שושן (צילום: "הדסה")

פרופ' יגאל שושן, ראש המחלקה לנוירוכירורגיה ב"הדסה", נבחר לתפקיד יו"ר איגוד הנוירוכירורגים הישראלי. הוא החליף בתפקיד את ד"ר זאב פלדמן מ"שיבא", ששימש כיו"ר האיגוד שמונה שנים.

באיגוד הנוירוכירורגים 70 רופאים בכירים ועוד 44 נוירוכירורגים בשלבים השונים של התמחותם.

פרופ' שושן, נשוי, אב לשלושה וסב לנכד, סיים בהצטיינות את לימודיו בבית הספר לרפואה של הטכניון. בשנת 1995 סיים התמחות בנוירוכירורגיה בהדסה עין כרם.

בשנת 1997 יצא פרופ׳ שושן ל"קליבלנד קליניק" שבאוהיו להתמחות בנוירוכירורגיה אונקולוגית וברדיו-כירורגיה סטראוטקטית של גמא נייף ומאיצים קוויים. בתוך כך היה מעורב בחקר הגנטיקה המולקולרית של גידולי מוח ראשוניים ובביולוגיה של התא הסרטני.

בשובו לארץ ולאחר התמחות-על חזר להדסה עין-כרם כנוירוכירורג בכיר וב-2009 התמנה למנהל המחלקה.

פרופ׳ שושן מתמחה בניתוחים להסרת גידולים מוחיים ראשוניים וגרורתיים ובטיפול הלא-פולשני בגידולי מוח לסוגיהם ברדיו-כירורגיה סטראוטקטית. הוא היה שותף מוביל בהקמת היחידה לרדיו-כירורגיה סטראוטקטית בהדסה עין כרם ב-2003, שבה טופלו עד היום יותר מ- 1,700 מטופלים. במקביל לפועלו שירת פרופ׳ שושן במילואים כרופא חטיבתי בדרגת רב סרן.

פרופ׳ שושן משמש כפרופ’ חבר בנוירוכירורגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. תחומי מחקריו הם: ניתוחים מונחי מחשב והדמיה, רובוטיקה ומציאות מדומה/רבודה. כמו כן הוא מעורב במחקרים קליניים שבחנו טיפולים תרופתיים בגידולי מוח ממאירים ובמטופלים לאחר חבלת ראש קשה וכן במחקרים מעבדתיים באבחון המולקולרי של גידולי מוח.

עם היבחרו ליו"ר האיגוד אמר פרופ' שושן: "מבחינתי מדובר בתפקיד חשוב. אני רואה בו אחריות ושליחות לקידום הכשרת דור הנוירוכירורגים העתידי של מדינת ישראל. האיגוד הנוירוכירורגי הוא גם מוסד חיוני לשיתוף ידע ומחקר בין אוכלוסיית הרופאים הנוירוכירורגים בארץ ובעולם, תוך שיתוף פעולה עם איגודים מקבילים בארה"ב, אירופה, אסיה ואוסטרליה".

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  פרופ' יגאל שושן,  איגוד הנוירוכירורגים
תגובות