חדשות

חיילים בבסיס בצפון הארץ חוסנו בהנחיית משרד הבריאות מפני כלבת

זו הפעם הראשונה בהתפרצות הנוכחית, שקבוצה כה גדולה של אנשים חוסנה מחשש שנדבקו במחלה

33 חיילים מבסיס "מחנה יואב" ברמת הגולן חוסנו אתמול (ג') על פי הנחיית אנשי משרד הבריאות מחשש שנדבקו בכלבת. הצוות הרפואי הגיע לבסיס בחשש ראשוני ש-70 חיילים נחשפו לכלב החולה, אולם לאחר תחקיר התברר כי מספרם רק 33 והם חוסנו מיידית., כך דווח אמש על ידי כתבי חברת החדשות בטלוויזיה.

הבוקר (ד') דווח כי 18 חיילים המשרתים בבסיס בצפון הארץ פונו לבית החולים "זיו" בצפת בחשד שנחשפו לבעל חיים נגוע בכלבת. החיילים טופלו בחיסון מונע וחזרו לבסיסם.

זו הפעם הראשונה בהתפרצות הנוכחית, שמספר כה גדול של אנשים חוסנו מפני המחלה. חיסון נגד כלבת ניתן במקרים שבהם אדם נחשף לבעל חיים חולה או חשוד כחולה במחלה. החיסון ניתן באופן מיידי, שכן מי שאיננו מחוסן מיידית ורק בהמשך מתגלה שנדבק מהמחלה עלול למות.

בשבועות האחרונים מדווח משרד הבריאות כמעט מדי יום על מקרה חדש של כלבת. המחלה מתפשטת מצפון הארץ והחשש הוא שתגיע גם למרכז.

שלשום  פורסם בתקשורת שבניסיון למנוע את התפשטות המחלה למרכז ולדרום, קרא משרד הבריאות להמית תנים באזור הצפון "לפני שנאבד שליטה". אלא שבתגובה לפרסום הזה אמר שר החקלאות אורי אריאל, שהוא מתנגד למהלך. אולם כך דווח, בניגוד לדברי השר, שיגר מנכ"ל משרדו שלמה בן אליהו מכתב למנהל השירותים הווטרינריים שהוא תומך בהמלצת משרד הבריאות והורה לו להכין "תכנית פעולה להרעלה שתהיה מוכנה בכל עת".

התפשטות הכלבת השנה היא בהיקף משמעותי מאוד בהשוואה לשנים קודמות : ב-2014 היו 14 מקרים בישראל של חיות שנדבקו במחלה, ב-2016 דווחו 29 מקרים, וב-2017 נשבר שיא: 74 מקרים, 60 מהם בשלושת החודשים האחרונים בלבד.

בדיווח נמסר כי משרד הבריאות חושש לא רק מהתפרצות המחלה ומהתפשטותה אלא בעיקר מפני שיידבקו בה בני אדם וילדים. מסיבה זאת, דווח, אישר משרד הבריאות למשרד החקלאות בצעד חריג להתחיל במבצע הרעלה באזורים שלמים החשודים כנגועים, שבהם גם חיות בר, ולא רק תנים, עלולות להעביר את מחלת הכלבת.

התנגדות ודאגה למבצע ההרעלה הביעה החברה להגנת הטבע: "שיטות ההרעלה המיטו אסון על עולם החי הישראלי במאה שעברה ומינים רבים הגיעו עד לסף הכחדה ולהכחדה מוחלטת. הרעלות אינן כלי סלקטיבי. שימוש בשיטה פסולה זו יביא לנזק בלתי מידתי ובלתי הפיך לעולם החי המקומי, על כל מרכיביו. הרעלות לא יפתרו ולא יעצרו את התפשטות הכלבת. את התפשטותה ניתן לעצור באמצעות שילוב של פתרונות: עצירת הזמינות הבלתי מתקבלת על הדעת של מקורות מזון מאשפה ופסולת שמהם ניזונות חיות הבר. חיסונים לחיות בר, חיות משק וחיות מחמד. דילול סלקטיבי בידי מומחים מורשים לעניין ועיקורים וסירוסים של חיות מחמד, ואכיפת חוקים בנוגע להחזקתן של חיות אלו".

נושאים קשורים:  כלבת,  חיסון,  מגיפה,  חיסון נגד כלבת,  צה"ל
תגובות
אנונימי/ת
03.01.2018, 10:40

והדגש- מחלה עם 100% תמותה.....

אנונימי/ת
04.01.2018, 12:36

"אלא בעיקר מפני שיידבקו בה בני אדם וילדים"
??????????????????????????