חדשות

"שערי צדק": ניתוח לטיפול בהפרעת קצב קשה במטופל הסובל ממחלת כלי דם

לדברי בית החולים, למטופל לא ניתן היה להחדיר את המשאבה דרך המפשעה, בגלל מחלת כלי הדם הקשה שממנה סבל

בית החולים שערי צדק בירושלים (מקור: ויקיפדיה)

במרכז הלב המשולב בבית החולים "שערי צדק" בוצע בשבוע שעבר טיפול ראשון בהפרעת קצב חדרית קשה. הטיפול נעשה במטופל הסובל גם ממחלת כלי דם חמורה.

בית החולים מסר אתמול (א') את הפרטים הבאים: המטופל, בשנות ה-50 לחייו, עם אוטם ישן בשריר הלב, פיתח הפרעות קצב מרובות ומסכנות חיים שבעטיין הושתל לו בעבר קוצב דפיברילטור.  זה פעל שוב ושוב ונתן לו "שוקים" חשמליים כואבים בעת הפרעות הקצב, כדי שאלו לא יסכנו את חייו.

פרופ' מיכאל גליקסון, מנהל מרכז הלב וד"ר משה רב-אחא מהיחידה להפרעות קצב החליטו לבצע אבלציה, צריבה, שדרשה במהלכה תמיכת משאבת לב מלאכותית. אלא שלמטופל זה לא ניתן היה להחדיר את המשאבה דרך המפשעה, שהיא הדרך המקובלת, בגלל מחלת כלי הדם הקשה שממנה סבל.

"מצבו של המטופל לא היה יציב בגלל הפרעות הקצב. לצורך המשך ביצוע הפעולה, הוחדרה משאבת לב מלאכותית דרך עורק זרועו הימנית. הדבר אפשר לנו להשלים את הפעולה בהצלחה רבה", הסביר פרופ' גליקסון.

את השתלת משאבת הלב המלאכותית ביצעו ד"ר דני פינק, מנהל היחידה לכירורגיה חזה, ומנהל היחידה למחלות לב מבניות, ד"ר רפי וולף.

"שערי צדק" מסר כי ככל הידוע זו הפעם הראשונה שבוצע בישראל טיפול בהפרעת קצב בשילוב של החדרת משאבה מלאכותית דרך עורק הזרוע, כשמדובר במטופל מורכב כל כך.

פרופ' גליקסון: "הניתוח הושלם בהצלחה ופתר את בעיית הפרעות הקצב שמהן סבל המטופל. אלמלא השימוש בשילוב החדשני של אמצעים מתוחכמים ומיומנות הצוותים בכמה תחומי התמחות לא ניתן היה לתת לחולה המורכב הזה את הטיפול המיטבי שיאריך את חייו". המטופל שוהה בהתאוששות במחלקה לטיפול נמרץ לב-חזה ובית החולים מצפה שישתחרר עוד השבוע לביתו.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  הפרעות קצב,  מחלות לב,  תקדים
תגובות