פודקאסט

פרופ' אלי צוקרמן: "היום ניתן לכלול בסל התרופות את כל רמות חולי ההפטיטיס C"

יו"ר החברה הישראלית לחקר הכבד בראיון ל-Doctalk: "הוזלת מחירי התרופות מאפשרות לנו כבר היום לכלול את כל רמות המחלה בסל התרופות ללא תוספת עלות". האזינו לתכנית המלאה

21.12.2017, 15:07
פודקאסט - פרופ' אלי צוקרמן

פרופ' אלי צוקרמן, מומחה מומחה בינלאומי למחלות כבד ומנהל היחידה למחלות כבד של המרכז רפואי כרמל והמרכז הרפואי לין בחיפה, התארח ב-Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל בהנחיית מאיה רונן והילה קורח, לשיחה על הפטיטיס C, המצב בישראל, מחלות כבד נוספות ועוד.

"בישראל קיימות 4 רמות שונות של הפטיטיס C: רמה 1 היא הכי קלה ורמה 4 זו שחמת. עד עכשיו נכללו בסל התרופות רק חולי רמות 3 ו-4. היום המצב מעט יותר טוב, אבל עדיין מעל 50% מחולי הרמות הנמוכות לא מקבלים טיפול במסגרת הסל".

"במסגרת התכנית הלאומית למיגור ההפטיטיס C, הראינו בעזרת כלכלנים שניתן להכליל גם את חולי הרמות הנמוכות בסל התרופות ללא תוספת עלות של שקל אחד, בזכות ההוזלה המשמעותית שחלה בשנים האחרונות במחירי התרופות. זה יקל מאוד על העומס במערכת הבריאות כי הפטיטיס C היא לא רק מחלת כבד, אלא יש לה השפעה על מחלות נוספות כגון סוכרת ועוד".

"מבחינה רפואית הפטיטיס C הוא הפלא של המאה" המשיך פרופ' צוקרמן, "תוך פחות מ-50 שנה עברנו ממצב שלמחלה אין אפילו שם - קראו לה non A non B - למצב שאנחנו על סף מיגור שלה. ההצלחה בטיפול תרופתי היא בסביבות 100%. הבעיה העיקרית שלנו היא העלאת מודעות, למצוא את 'החולים הרדומים' ולמנוע סיבוכים נוספים".

בפינת המתמחה התארחה ד"ר מיכל בנקלר, מתמחה שנה שישית בכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. אם גם אתם מתמחים או סטאז'רים שרוצים להתראיין לפינת "המתמחה" – אם יש לכם נושא שתרצו להעלות, חוויות לשתף, אג'נדה לקדם, סתם להגיד מילים טובות על המנטור שלכם – מוזמנים להציע את עצמכם לפינה. רק שלחו מייל לכתובת [email protected] ונחזור אליכם.

לו"ז האזנה:

3:45 הפטיטיס סי - תמונת מצב

6:08 דרכי הטיפול בעבר

7:50 פריצת הדרך

10:50 דרכי הטיפול כיום

17:21 התכנית הלאומית למיגור הפטיטיס

24:00 החולים הרדומים - פרויקט הדגל

28:20 תפקיד רופא המשפחה

33:15 פינת המתמחה - ד"ר מיכל בנקלר מצאה רומנטיקה בפלסטיקה

האזנה נעימה!
לכל הפרקים של Doctalk

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  doctalk,  הפטיטיס C,  פרופ' אלי צוקרמן,  גורמי סיכון למחלות כבד,  החברה הישראלית לחקר מחלות כבד,  מחלות כבד
תגובות
אנונימי/ת
22.12.2017, 09:05

מרתק, המהפכה של המאה ה21 ברפואה