יותר ממאה רופאים משבעה בתי חולים בצפון הארץ – פורייה, זיו, נהרייה, מזרע ושלושה בתי החולים בנצרת - המלמדים סטודנטים בנושאים שונים מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל, נבחרו על-ידי תלמידיהם למורים המצטיינים בהוראה בשנת הלימודים תשע"ז.
עוד בעניין דומה
כמו כן נבחרו המחלקות המלמדות המצטיינות - שלוש מהמרכז הרפואי ע"ש פדה בפורייה (פגיה וטיפול נמרץ בילוד, נשים ויולדות ומחלקת ילדים) שתיים מנהרייה (פנימית ה' וילדים), שתיים מ"זיו" (כירורגיה ופסיכיאטריה) ואחת מבית החולים "המשפחה הקדושה" בנצרת (פנימית).
בשבוע שעבר הוכרזו המצטיינים בטקס שקיימה הפקולטה ושבה קיבלו הרופאים-המורים המצטיינים תעודות הוקרה.
38 רופאים-מלמדים מהמרכז הרפואי לגליל בנהרייה נבחרו כמצטייני הוראה, 17 מ"זיו" ו"פורייה", 5 מבית החולים הצרפתי בנצרת, 3 מהסקוטי. מבית החולים האיטלקי בנצרת והמרכז לבריאות הנפש מזרע נבחרו 2 רופאים מכל אחד.
כמו כן בחרו הסטודנטים 8 רופאים-מלמדים מהקהילה.
מנהל המרכז הרפואי פורייה, ד"ר ארז און, שהתכבד להעניק למצטיינים שי מטעם הנהלת בית החולים אמר: "אני מבקש להודות למרצים והמחלקות המלמדות. אין לי ספק שרופא העוסק בהוראה הוא רופא טוב יותר. מחלקה שמובילה בהוראה היא מחלקה טובה יותר שמשקיעה כדי להתקדם ולהשתפר".
פרופ' משה בן עמי, המשנה לדיקן הפקולטה לרפואה: "זו הזדמנות להודות לכל המשתתפים בהוראת סטודנטים ובמיוחד למצטיינים. לא קל להצטיין בהוראה תוך כדי ביצוע המשימות הנוספות שיש לנו בטיפול בחולים ובביצוע מחקרים. למרות הקשיים וריבוי המשימות אתם, הרופאים המורים, מצליחים לבצעם על הצד הטוב ביותר. הצטיינות היא דרך חיים".
בשם המורים המצטיינים אמר ד"ר אבי און, מנהל יחידת הגסטרואנטרולוגיה ותזונה לילדים ב"פורייה": "לא קל ללמד היום סטודנטים של דור ה-Y. הסטנדרטים שלהם, הציפיות והנגישות שלהם לחומר, שונה כל כך מהתקופה שבה אנו המורים היינו סטודנטים. לא קל להיות מורה ועוד יותר קשה להיות מורה מצטיין. מה ההבדל בין מצטיין ללא מצטיין ? - לפעמים ההבדל כה קטן לנו המורים, אבל גדול לסטודנט. ברוב המקרים הוא איננו תולדה של ידע אלא של אופן העברת הידע, ההתלהבות של המורה, הרצון הכן שהסטודנט יבין ויישם; סבלנות וסובלנות, נעימות הליכות, מתן דוגמה אישית – כל אלה נדרשים לרופא-מורה".