חדשות

עבודת מחקר מצטיינת ברפואת שיניים לילדים עוסקת בהתפתחות שיני מזיודנטס

ד"ר מוחמד עוודי, מתמחה ברפואת שיניים לילדים במרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון, זכה במקום ראשון בתחרות של עבודות מחקר של מתמחים שארגן האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים

ד"ר מוחמד עוודי ופוסטר המחקר (צילום: יח"צ)

ד"ר מוחמד עוודי, מתמחה ברפואת שיניים לילדים במרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון, זכה במקום ראשון בתחרות של עבודות מחקר של מתמחים שארגן האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים. המחקר של ד"ר עוודי עסק ב"התפתחות והסתיידות של שיני מזיודנטס  (Mesiodentes)". ד"ר עוודי קיבל על המחקר פרס כספי - 1,000 שקל.

מחקרו עוסק בבעיית השיניים העודפות המופיעות בפיו של ילד בקו האמצע בלסת עליונה. לשיניים הללו צורה קונית והן עלולות להפריע לבקיעתן של השיניים החותכות הקבועות.

המחקר בדק את הזגוגית של 16 שיניים כאלו, המכונות מזיודנטס, והשווה אותן לחותכות חלביות ולחותכות קבועות. התברר, שב-50% מהמזיודנטס מתחילה התפתחות הזגוגית לפני הלידה בדומה לשיניים החלביות, אך רמת ההסתיידות של הזגוגית איננה דומה לא לשיניים קבועות ולא לשיניים חלביות.

המסקנה הייתה שהמזיודנטס הן סוג ייחודי של שיניים שאינן חלביות ואינן קבועות (להורדת פוסטר המחקר לחצו כאן).

המחקר בוצע במרפאת השיניים לילדים ב"ברזילי" תחת הדרכתו של ד"ר אורי זילברמן במסגרת מדעי היסוד וכחלק מההתמחות של ד"ר עוודי ברפואת שיניים לילדים. תוצאות המחקר נשלחו לפרסום בעיתון מדעי.

נושאים קשורים:  חדשות,  שיניים,  פרס,  תחרות,  שיני מזיודנטס,  Mesiodentes,  ד"ר מוחמד עוודי,  המרכז הרפואי "ברזילי"
תגובות