חדשות

מרפאה חדשה לבדיקות מאמץ מטבולי במרכז הרפואי ע"ש פדה בפורייה

המרפאה חדשה תחסוך נסיעות ארוכות לתושבי האזור למרכז רפואי כמו "רמב"ם", מסר בית החולים הסמוך לטבריה

המרכז הרפואי פדה-פוריה. צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי ע"ש פדה בפורייה הודיע אתמול (א') על פתיחת מרפאה חדשה המיועדת לבדיקות מאמץ מטבולי (בדיקת מאמץ לבבי-ריאתי מורכבת), מאמץ לבבי בילדים ובדיקות מאמץ נשימתי.

בדיקת המאמץ המטבולי מתוכננת להיות חלק ממעבדת מחקר שתעסוק בנושא המאמץ והצוות בה יהיה חלק מצוות רב-מרכזי בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה והמרכז לאורח חיים בריא בבית החולים לילדים ברמב"ם.

ד"ר גור מיינצר, מומחה בקרדיולוגיה ילדים ומומי לב מולדים במבוגרים, הסביר את הצורך במרפאה מסוג זה: "בדיקת המאמץ המטבולי מיועדת לבריאים עם קוצר נשימה לא מוסבר, לחולים (ילדים או מבוגרים) עם בעיה ספציפית הדורשת מעקב, לאנשים עם עודף משקל או כושר גופני לקוי לצורך הערכת הבעיה, ולחולים שצריכים לעבור הערכת סיכון לפני פרוצדורה קלינית - כמו חולים לקראת ניתוח המחייב הרדמה כללית".

לדבריו, "הבדיקות חשובות למשל כדי לברר אצל ילדים ומתבגרים האם מחלת הלב המולדת שלהם היא הגורם לקושי ולקוצר נשימה שיש להם בעת פעילות גופנית. לרוב מנסים להעריך את יכולתם של אנשים לבצע מאמץ על פי בדיקות במנוחה – אקו-לב וא.ק.ג, אולם הדרך הנכונה להעריך את החולים היא במהלך פעילות מאומצת".

המרפאה חדשה תחסוך נסיעות ארוכות לתושבי האזור למרכז רפואי כמו "רמב"ם", מסר בית החולים בפוריה. במרפאה יבצעו בדיקות באמצעות מכשיר המאמץ המטבולי המורכב (CPETי, Cardio Pulmonary Exercise Testing), בדיקת מאמץ נשימתי (המתבצעת בפיקוח ד"ר קלאודיה סימסולו, מומחית במחלות ריאה) ובדיקת מאמץ לבבי בילדים.

נושאים קשורים:  חדשות,  בדיקות מאמץ,  מאמץ מטבלוי,  ד"ר גור מיינצר,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות