חדשות

ועדת סל התרופות העלתה דירוג שמונה תרופות בעקבות ערעורי חברות התרופות

בין התרופות שקודמו בעקבות דיון בערעורי חברות התרופות שהתקיים בשבוע שעבר - "אופדיבו", שהוקפצה מדירוג B7 לדירוג A8/9 כקו טיפול מתקדם בסרטן הכבד; הוועדה תדון בשבועות הקרובים בכל התרופות שקיבלו את הדירוגים A9 ו-A8/9

סרטן כבד, HCC, קרצינומה הפטוצלולרית (צילום: אילוסטרציה)

ועדת סל התרופות לשנת 2018 קיימה בישיבתה בשבוע שעבר דיון לגבי 39 תרופות שקיבלו דירוג בישיבות קודמות ושהוגשו בעניינן ערעורים. בישיבת ערעורים, השמינית במספר של הוועדה, שונו הדירוגים הקודמים של 8 תרופות - והן "הועלו בדרגה" לדרגת A8/9, מה שהעלה אותן לשלב הדיון הסופי. שלב זה, שיתקיים בסדרת פגישות במהלך דצמבר יכריע אילו תרופות יצורפו לסל החל מ-1 בינואר.

על-פי שיטת העבודה בוועדת הסל, תרופה או טכנולוגיה שמקבלת אחד משני הדירוגים הגבוהים ביותר - A9 ו-A8/9 - היא למעשה בעלת סיכויים טובים להיכלל בסל, אף כי ההכרעה תהיה רק בשלב הדיון הסופי, בשלב התעדוף.

מבין שמונה התרופות שלגביהן התקבלו הערעורים שהוגשו על ידי חברות התרופות, רק אחת – אופדיבו (Opdivo) - הוקפצה מהדירוג הנמוך B7 שהוענק לה בדיון קודם. בדרך כלל, דווח, תרופה המקבלת דירוג היא חסרת סיכוי להיכלל בסל.

בהתוויה שדורגה גבוה בעקבות הדיון המחודש, מיועדת Opdivo לטיפול בסרטן הפטוצלולרי (סרטן כבד) כקו טיפול מתקדם. הוועדה סייגה, שהתרופה זאת מקבלת את הדירוג A8/9 רק עבור חולים שלא מתאימים לטיפול בתרופה Regorafenib.

התרופות האחרות קודמו לדרגת A8/9 מדירוג A8 (המדרגה השלישית בסולם הדירוגים):

  • Novothirteen לטיפול בחסר מולד בפקטור הקרישה 13.
  • Gazyva לטיפול בלימפומה פוליקולרית כקו טיפול ראשון.
  • Exondys-51 לטיפול בדיסטרופיה שרירית מסוג דושן.
  • סקר מוקדם של סרטן ריאה באמצעות Low dose CT.
  • Xgeva למניעת אירועים גרמיים בחולים הסובלים מגררות בעצמות (הרחבת מסגרת ההכללה בסל).
  • Tagrisso לטיפול בסרטן ריאה מסוג NSCLC עם מוטציה מסוג T990M נאיביים לטיפול קודם ב-TKIs.
  • Keytruda לטיפול בגידולים סולידיים מתקדמים לא נתיחים או גרורתיים בחולים שהם MSi-H/dMMR כקו טיפול מתקדם.

לוועדה הוגשו גם ערעורים לגבי כמה תרופות שקיבלו דירוג A8/9 על מנת לקדמן ל-A9 (הדירוג הגבוה ביותר), אבל הוועדה החליטה לבחון את טיעוני חברות התרופות בהמשך הדיונים.

עיקרי החלטות הוועדה בדיון הערעורים

נושאים קשורים:  חדשות,  ועדת סל התרופות לשנת 2018,  אופדיבו,  דירוג,  משרד הבריאות,  תקציב,  חברות התרופות,  ערעורים
תגובות