חדשות

שר הבריאות יעקב ליצמן התפטר מתפקידו; עשוי לשוב לכהן כסגן-שר הבריאות

בתום המשבר הקואליציוני שהחל עם הודעת ההתפטרות של השר ליצמן ביום שישי האחרון מתפקיד שר הבריאות, הודיעה הקואליציה על חקיקה המיועדת לשמור על השבת, ועל תיקון קרוב של חוק יסוד: הממשלה במטרה להחזיר את ליצמן לתפקיד סגן-שר הבריאות במעמד שר

סגן שר הבריאות ליצמן. צילום: פלאש 90

משרד המשפטים מכין תיקון חקיקה שיאפשר ליעקב ליצמן לכהן בתפקיד שר הבריאות במתכונת של סגן-שר, כפי שעשה בכהונתו הראשונה בתפקיד; כך דווח אתמול (א') בכלי התקשורת.

לפי הדיווחים, התיקון ייכלל בחוק יסוד: הממשלה והוא מקודם ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לתת מענה לפסיקת בג"צ מלפני שנתיים שחייבה את ליצמן להתמנות לשר. התיקון לחוק יקנה למעשה לראש ממשלה להעניק סמכויות של שר גם למי שמכהן כסגן שר.

בכלי התקשורת השונים פורסם מכתב ההתפטרות של ליצמן מתפקיד שר הבריאות, אותו הגיש בשעות הבוקר אתמול למזכירות הממשלה. ראש הממשלה עידכן את השרים בישיבת הממשלה בהתפתחות והודיע כי לפי שעה ישאיר את תיק הבריאות באחריותו.

מנכ"ל משרד הבריאות: "מערכת הבריאות הפסידה שר חדור תחושת שליחות אמתית עם רצון עז לפעול למען בריאות כלל תושבי המדינה"

בנוסף, פירסם ליצמן סרטון וידאו שהופץ לאמצעי התקשורת השונים על ידי לשכתו, ובו סיכם את הקדנציה שלו במשרד הבריאות. "אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי", כך אמר מול המצלמה, "לקדם את מערכת הבריאות בישראל. פעלתי לכל האורך עבור ציבור החולים ללא הבדל בין כלל האוכלוסיות והמגזרים. הגענו להישגים רבים וברוך השם זכיתי לעסוק בהצלת חיים וסיוע לרבבות אנשים בתחומי הבריאות".

אתמול הפיץ מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, מכתב לכל עובדי המשרד בעקבות הודעת ההתפטרות של ליצמן מתפקיד שר הבריאות. וכך כתב המנכ"ל:

"צר לי על התפטרותו של השר. מערכת הבריאות הפסידה שר חדור תחושת שליחות אמתית עם רצון עז לפעול למען בריאות כלל תושבי המדינה. שוחחתי הבוקר עם השר והבעתי תקווה כי ישוב במהרה לתפקידו.

"משרד הבריאות נמצא כעת בשיאם של מספר תהליכים מרכזיים שהולכים ומבשילים מתכנון לביצוע. רק באחרונה הגענו להסכמות חסרות תקדים עם משרד האוצר וההסתדרות לגבי קידום הרפורמה בסיעוד אשר תסייע ותקל על אנשים סיעודיים בקהילה, לצד הכללה לראשונה בסל הבריאות הממלכתי של טיפולי שיניים לקשישים.

"התחלנו את הדיון בכנסת בתקנות סימון מוצרי המזון, אשר נועדו להתמודד עם תופעת ההשמנה ואנו ממשיכים בקידומם של עוד מספר רפורמות ותכניות משמעותיות, ביניהן: קיצור תורים במערכת הציבורית בהיקף של כ-900 מיליון ש"ח, הוספת מכשירי MRI וקיצור זמני ההמתנה לניתוחים, חיזוק מערכת בריאות הנפש וצמצום תופעת ההגבלות במערכת, רפואה דיגיטלית מותאמת אישית, רפורמה בשוק התמרוקים ופישוט הבירוקרטיה והנגשת הקנאביס הרפואי למטופלים.

"למרות עזיבת השר, אנו נמשיך בעשייה הענפה ובקידומן של תכניות העבודה והמדיניות שהותוותה על ידי השר, במלוא העוצמה."

מכתב ההתפטרות של ליצמן:

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ממשלה,  קואליציה,  שבת,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות

חברים,
בהכירי היטב את תאוות ההשרדות של הממשלה הנוכחית (וגם של קודמותיה), תמצא הדרך שליצמן יחזור בו ...... (עוד הבטחה שאינו מקיים....)
אולם במקרה ואתבדה :
ברוך שפטרנו מנקמנותו של זה, ושלטון העריצות והאימה שהוא מטיל .
פרופ' תיאו דב גולן.

אנונימי/ת
27.11.2017, 22:12

ליצמן היה שר בריאות תותח
ההפסד למדינה כולה

27.11.2017, 22:13

ההפסד לכולנו שליצמן עזב
היחיד שהוזיז את המשרד מהיסוד

אנונימי/ת
27.11.2017, 23:29

נכון מאד היחיד שקידם משהו!
רק חבל שהוא לא ידע לתת לתת לפרופ' תיאו דב גולן קצת תעסוקה- הינו נושמים לרווחה מהקללות שלו...

אנונימי/ת
27.11.2017, 22:37

קשה לי להאמין שהתפטרותו והיעדרותו מהתפקיד יהיו לאורך זמן. נחכה קצת וימים יגידו.