חדשות

ועדת סל התרופות העניקה דירוג גבוה לשתי תרופות לטיפול בחולי לוקמיה

בישיבה שהוקדשה לתחום ההמטולוגיה וההמטו-אונקולוגיה קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר (A9) שתי התרופות: Redapt לטיפול בלוקמיה מסוג AML בחולים עם מוטציה מסוג FLT3 ו-Trisenox, שלגביה הוגשה בקשה להרחבת הכללה בסל לטיפול במאובחנים חדשים עם לוקמיה מסוג APL

לוקמיה (הדמיית אילוסטרציה)

הוועדה הציבורית להרחבת סל התרופות לשנת 2018 העניקה בישיבתה השלישית, בשבוע שעבר, את הדירוג הגבוה ביותר (A9) לשתי תרופות בתחום הלוקמיה. בנוסף, תרופות נוספות דורגו בציון A8/9. תרופות משני דירוגים אלו עלו לשלב הבא של הדיונים, עם סיכויים גבוהים שייכללו בסל.

שתי התרופות שקיבלו את הדירוג הגבוה ביותר A9 הן: Redapt לטיפול בלוקמיה מסוג AML בחולים עם מוטציה מסוג FLT3 וכן Trisenox, שלגביה הוגשה בקשה להרחבת הכללה בסל לטיפול במאובחנים חדשים עם לוקמיה מסוג APL בדרגת סיכון נמוך/בינוני. התרופה נמצאת בסל עבור חולים מחלה עמידה או חוזרת.

דיון הוועדה בשבוע שעבר התמקד בתרופות בתחום ההמטולוגיה וההמטו-אונקולוגיה. למעשה, כל התרופות כבר נכללות בסל והבקשות לגביהן היו להרחבת ההכללה כטיפולים במצבי חולי נוספים.

התרופות שקיבלו את הדירוג A8/9 הן: Pradaxa, Xarelto ו-Eliquis בתחום ההמטולוגיה, שהבקשה לגביהן הייתה להרחבת ההכללה בסל לטיפול ולמניעה גם בפקקת ורידים עמוקים DVT וכן לטיפול ולמניעה בתסחיף ריאתי (PE).יNplate, שנכללת כבר בסל לטיפול ב-ITP, אבל עתה קודמה לקו טיפול שני. Revolade, שכבר נכללת בסל, ועתה הוגשה מועמדותה לשם טיפול הן בחולי ITP והן בילדים, כהקדמה לקו טיפול שני. Jakavi, הנמצאת בסל, והבקשה לגביה היא להרחיב את הכללתה בסל התרופות גם לטיפול בפוליציתמיה-ורה לחולים שפיתחו סבילות או עמידות ל-Hydroxyurea.

בנוסף קיבלו את הדירוג A8/9 התרופות: Redapt - גם לטיפול ב-ASM מסטוציטוזיס סיסטמי מתקדמת; Imbruvica, שכבר כלולה בסל כטיפול בלימפומה MCL, WM ולוקמיה CLL, והוגשה כמועמדת להרחבת הכללה בלוקמיה כטיפול קו ראשון עבור חולים אלו עם מוטציה del 17p; יVenclexta והפעם לשם הרחבת הכללתה בסל גם חולי CLL עם מחלה עמידה או רפרקטורית לטיפול קודם ב-Ibrutinib שאינם בעלי מוטציה del 17p.יGazyva – כטיפול גם בלימפומה פוליקולרית בחולים שמחלתם התקדמה במהלך או לאחר טיפול קודם מבוסס Rituximabי. Revlimid, הנמצאת בסל, והבקשה עתה לגביה הייתה להרחבת הכללתה כטיפול אחזקה בחולים חדשים שאובחנו עם מיאלומה נפוצה וקיבלו השתלת תאי גזע אוטולוגית. Darzalex – כקו טיפול שני והלאה בחולי מיאלומה נפוצה.

בין התרופות שהוגשו כמועמדות וקיבלו דירוג נמוך B7 הייתה "קיטרודה", הנמצאת כבר בסל, אבל השנה הוגשה הבקשה להרחבת הכללתה גם כטיפול בחולי לימופמה מסוג הודג'קינס שמחלתם עמידה או חוזרת. עם זאת הוועדה ביקשה מן הנוגעים בדבר להציג לפנייה לדיון הבא עלויות מול החלופות הקיימות.

עיקרי ההחלטות 

נושאים קשורים:  חדשות,  ועדת סל התרופות לשנת 2018,  סרטן,  לוקמיה,  תרופות,  דירוג
תגובות