חדשות

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מזהיר מזריקות בוטוקס ע"י רופאי שיניים

לדברי האיגוד, משרד הבריאות הבהיר כי הזרקה שאיננה חלק מטיפול השיניים היא בבחינת עיסוק ברפואה ומהווה עבירה על פקודת הרופאים

הזרקת חומרי מילוי (צילום: אילוסטרציה)

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית פירסם אמש (ד') אזהרה לציבור מפני ביצוע הזרקות בוטוקס, חומרי מילוי וטיפולים אסתטיים על ידי רופאי שיניים.

ועד האיגוד הדגיש בהודעתו, כי על פי עמדת משרד הבריאות, הזרקה שאיננה חלק מטיפול השיניים היא בבחינת עיסוק ברפואה ומהווה עבירה על פקודת הרופאים - ולכן חל איסור על רופאי השיניים לעסוק ברפואה אסתטית מחוץ לחלל הפה.

לפי האיגוד, עוד ב-2013 פורסם חוזר מנהל רפואה במשרד הבריאות המצביע על כך שלרופאי שיניים אסור להציע טיפולי בוטוקס.

באזהרתו ציין עוד האיגוד, כי על הציבור לדעת שלפני כל טיפול אסתטי יש להתעמק בתהליך, לא לסמוך על הבטחות שווא וגם לא להצעות של מבצעים, ולוודא שהרופא שנבחר לביצוע הזרקת הבוטוקס או חומר למילוי קמטים הוא אכן בעל רישיון של רופא, ולא של רופא שיניים. מומלץ שיהיה גם בעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית הניתן על ידי משרד הבריאות.

האיגוד הזמין את הציבור לדווח לו על טיפולי הזרקה המבוצעים על מי שאיננו מורשה לכך, לכתובת המייל: [email protected]

נושאים קשורים:  חדשות,  בוטוקס,  אזהרה,  רפואת שיניים,  טיפול קוסמטי,  פקודת הרופאים
תגובות
17.11.2017, 09:21

גם על רופאי משפחה ולכלל הרופאים שאינם מומחים פלסטיים יש לאסור עיסוק בתחום זה ובתחומים אחרים השייכים לכירורגיה הפלסטית. שכל מומחה יתעסק בתחום מומחיותו ולא יחמוד את מקור פרנסתו של עמיתו.

17.11.2017, 14:12

פלסטיקה- זה השתלות עור וכוויות ופצעים מזוהמים....
אסטתיקה וניתוחים אסטתיים- אין התמחות שכזות בארץ! על פי חוק מנתח פלבטי- הוא לא מנתח אסטתי- חייב התמחות או השלמת התמחות בחו"ל...
איך בדיוק הם קשורים להזרקות פילרים ובוטוקס?
מנתחים אסטתים מרוויח טוב, עושים הזרקות ודורשים הרבה יותר כסף, כי אחרת לא משתלם להם. רופא שיניים או רופא משפחה , בטוח לא רופא פחות טוב להזרקות...

17.11.2017, 22:47

אתה ממש טועה, או שאתה מתכוון להטעות. כירורג פלסטי במהלך התמחותו אכן מבצע טיפול בכוויות בהשתלות עור ובפצעים קשי ריפוי. אבל זה הוא שגם עושה את מגוון הניתוחים האסתטיים ואין שום צורך בכל התמחות נוספת בארץ או בחו״ל לצורך זה. כירורג פלסטי מכיר את האנטומיה של הפנים טוב יותר מכל כירור אחר עקב מספר הפעמים בהם הוא ביקר שם ולכן אין טוב ממנו לבצע טיפולים אסתטיים שלא לדבר על העובדה שכל הניתוחים והטיפולים האסתטיים פותחו והוצגו ע״י כירורגים פלסטיים.. שיהיה ברור לכולם, ניתוחים וטיפולים אסתטיים הם בעלי סיכון לסיבוכים, וכאשר סיבוכים קורים גם רופא שיניים וגם אחר שביצע את הטיפול, ישלח את המטופל לכירורג פלסטי כי הוא לא מסוגל לטפל בסיבוכים, ואלו עובדות בשטח.

17.11.2017, 09:21

גם על רופאי משפחה ולכלל הרופאים שאינם מומחים פלסטיים יש לאסור עיסוק בתחום זה ובתחומים אחרים השייכים לכירורגיה הפלסטית. שכל מומחה יתעסק בתחום מומחיותו ולא יחמוד את מקור פרנסתו של עמיתו.