אבולוקומאב

הערכת הבטיחות של אבולוקומאב - דעת מומחה

כותב המאמר סבור כי פרופיל הבטיחות של התרופה הינו מרשים ופותח עידן חדש של טיפול בליפידים

רמות כולסטרול, LDL (צילום: אילוסטרציה)

אבולוקומאב הינה נוגדן הומני מונוקלונלי הניתנת בזריקה והשייכת לקבוצה החדשה ביותר של תרופות המפחיתות LDL-C הנקראת מעכבי PCSK9י(proprotein convertase subtilisin/kexin type 9). פיתוח מעכבי PCSK9 מהווה את פריצת הדרך המשמעותית ביותר בטיפול בליפידים מאז הכנסת הסטטינים לשימוש לפני שלושים שנים.

נוגדני PCSK9 מונוקלונליים הדגימו יעילות גבוהה בהפחתת LDL-C עם וללא סטטינים או תרופות מפחיתות ליפידים אחרות. רמות LDL-C שהושגו עם תרופות אלו הינן נמוכות מאשר היה ניתן להשיג בעבר. סקירה זו מתמקדת בבטיחות הכללית של אבולוקומאב ובכלל זה פגיעה קוגניטיבית, השפעה על ויטמין E והורמונים סטרואידליים, אבנורמליות כבד ושריר, אימונוגניות ותגובות באתר ההזרקה. מחקרי פאזה II ו-III כללו זמן מעקב יחסית קצר אחר החולי אך מחקרי תווית פתוחה ומחקר התוצאים שפורסם לאחרונה, FOURIER, עומדים במרכז סקירה זו.

פרופיל הבטיחות של אבולוקומאב נכון להיום מרשים ומעודד. הכותב סבור שמעכבי PCSK9 יהיו אחראיים לעידן חדש של טיפול בליפידים שירחיב את הידע בנוגע לרמות ליפידים ומניעת מחלה קרדיווסקולרית עם פרופיל יעילות ובטיחות שלא היה זמין בעבר בשימוש קליני.

מקור: 

Roth, E.M. (2017) Expert Opinion on Drug Safety.

נושאים קשורים:  אבולוקומאב,  מדיסון,  PCKS9,  LDL,  סטטינים,  מחלה קרדיווסקולרית,  FOURIER,  מחקרים
תגובות