חדשות

לאחר זכיית שיבא במענק המיליונים: נאמני קרן וואהל חנכו את המעבדות החדשות

נאמני קרן וואהל חנכו את הקמתן של שלוש מעבדות מתקדמות במכון החדש שהוקם לרפואה תרגומית

שנתיים לאחר הזכייה היוקרתית של המרכז הרפואי שיבא במענק מטעם קרן וואהל, חנכו נאמני הקרן את הקמתן של שלוש מעבדות מתקדמות במכון החדש שהוקם לרפואה תרגומית (the Wohl institute for translational medicine).

נאמני קרן וואהל יחד עם נציגי משפחת וואהל הגיעו למרכז הרפואי שיבא על מנת לחנוך את שלב א' של הפרויקט במסגרתו הוקמו מעבדת הביו-אינפורמטיקה, מעבדת הפרוטאומיקה ומעבדת ה-high through put.

בשלב השני של הפרויקט יוקמו ארבע מעבדות נקיות המהוות מתקן GMP. במעבדות אלו ניתן יהיה ליצור ולהנדס תאים, דבר אשר יאפשר את המשך ההתפתחות בתחום הטיפול התאי (Cell Therapy), הטיפול הגנטי ופיתוח תרופות. אחד מן הטיפולים לייצור תאים שניתן יהיה לבצע במעבדות הוא ה-T-CAR. הטיפול התאי נחשב היום לתהליך המתקדם ביותר בתחום והקמת תשתית זו תעמיד את שיבא כמקום המוביל בישראל בתחום הטיפולים המתקדמים – השתלות, טיפול אימוני לסרטן, טיפול אימונולוגי וטיפולים נוספים אשר דורשים את ההליך המורכב של הנדסת התא.

הקמת המכון התאפשרה בזכות זכייתו היוקרתית של המרכז הרפואי שיבא במענק תחרותי שהעניקה הקרן, אשר הוקמה על ידי מוריס וויויאן וואהל, לרגל ציון 50 שנים לייסודה. שיבא נבחר מבין כלל בתי החולים והאוניברסיטאות בארץ, אשר התמודדו במקביל על המענק. במסגרת הזכייה, הוענקו לשיבא 6.5 מיליון דולרים להקמת המכון העוסק בפיתוח ויישום רפואי של תוצאות המחקר הבסיסי. מטרת המכון היא לתרגם את המדע והמחקר אל מדע יישומי וישירות אל מיטת החולה. המענק ניתן בשל השילוב הייחודי הקיים בשיבא של מחקר מוליך וייחודי וטכנולוגיות מתקדמות.

במהלך חנוכת המעבדות, נפגשו נאמני הקרן עם פרופ' שלמה נוי, יו"ר תל השומר בע"מ, עם פרופ' גדעון רכבי, מנהל מרכז שיבא לחקר הסרטן, וצוותיהם וסיירו במקום.

פרופ' שלמה נוי: "מכון וואהל לרפואה תרגומית מעמיד את שיבא כאחד המרכזים המובילים והמתקדמים בעולם בטיפול תאי מתקדם. שיבא ניצב בחזית הטכנולוגיות החדשות ומאפשר, במסגרת פעילות המכון, לייצר תאים בתוך בית חולים לצורכי טיפול במחלות ממאירות".

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' יצחק קרייס: "היכולות המדעיות והקליניות הייחודיות של המרכז הרפואי שיבא מציבות אותו בקדמת עולם הרפואה. אנו מאמינים כי תפקידנו הוא ליצור את הרפואה של המחר, לתת מענה, לחדש ולהניב את הפתרונות לאתגרי העתיד".

נושאים קשורים:  חדשות
תגובות