חדשות

לראשונה: משרד הבריאות יטיל פיקוח על שכר הרופאים השכירים והעצמאים בקופות

על רקע התחרות העזה בין הקופות ודיווחים על חוזים חריגים לרופאים המעבירים מבוטחים לקופה לקופה, הפיץ בימים האחרונים משרד הבריאות טיוטת מסמך, הקובע כי יש להביא לאישור מראש כל הסדר שכר שייעשה עם רופאים - שכירים, עצמאים ומי שמועסקים בהעסקה קבלנית

משמאל: שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב (צילום: משרד הבריאות)

משרד הבריאות יפרסם בקרוב הוראות חדשות לקופות החולים, שיחייבו אותן להביא לאישור מראש כל הסדר שכר עם הרופאים המועסקים בהן, בכלל זה הסדרי השכר עם הרופאים השכירים, העצמאים והמועסקים בהעסקה קבלנית.

"ישראל היום", שדיווח על כך הבוקר (א'), מסר כי זו תהיה הפעם הראשונה שמשרד הבריאות יפקח על שכר הרופאים בקופות החולים. עד כה למשרד לא היו פיקוח, בקרה ושום מידע על שכר הרופאים בקופות החולים. עד עתה, רק משרד האוצר קיבל מידע על הרופאים השכירים בקופות, ולרוב באופן חלקי בלבד.

ההוראות החדשות על מדיניות השכר וכוח האדם בקופות החולים הופצו בימים האחרונים כטיוטה להנהלות משרדי הבריאות והאוצר ולראשי ארבע קופות החולים. הכוונה היא לחייב אותן בהליך זה מתחילת השנה הקרובה. בשבוע שעבר הורה משרד הבריאות למנהלי קופות החולים להמשיך עד תחילת 2018 בנוהל האוסר לקלוט רופאי משפחה, ילדים וגינקולוגים העוברים מקופה לקופה.

דיווח: מנכ"ל לאומית ניסח החוק המגביל מעבר מבוטחים בין הקופות

בתוך כך, העיתון "כלכליסט" מדווח הבוקר (א'), כי מי שניסחו את הצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם להגבלת מעבר מבוטחים בין הקופות הם מנכ"ל לאומית ניסים אלון והיועצת המשפטית של קופת החולים. לפי העיתון, הצעת חוק שנועדה לעצור את נטישת המבוטחים מ"לאומית" לשלוש הקופות האחרות נוסחה על ידי השניים והוגשה כהצעת חוק פרטית, שבה ידונו חברי ועדת השרים לחקיקה ביום רביעי הקרוב.

נושאים קשורים:  חדשות,  שכר,  קופות החולים,  מזרח ירושלים,  סכנין,  תחרות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
05.11.2017, 20:20

תסגרו כבר את לאומית או תחברו אותה למאוחדת ושיעזבו את הרופאים בשקט. רוב הרופאים לא מרוויחים מליונים וביחס לזמן שמקדישים ללימודים ולהתמחות המשכורות לא גבוהות מספיק לרוב הרופאים. תשוו את המשכורות להייטק או למשכורות של שרים וחברי כנסת ותראו שהמצב הוא לא כזה שצריך להגביל את משכורות הרופאים. לא מובן למה כל הזמן מסתכלים על הכיס של הרופאים. יש במדינה הזאת כל כך הרבה שחיתות, כל כך הרבה חלוקה של ג׳ובים וגנבת כספים שממש לא ברור מה רוצים מהרופאים המסכנים שהם העובדים שמשקיעים הכי הרבה מאז שהם צעירים את מיטב שנותיהם ותורמים לציבור את רוב חייהם. די עם זה כבר! נכון שהרופאים הם ״חנונים״ שלא נוטים למלחמות אבל אם הדבר הזה יימשך לא רחוק היום שליצמן וכל הסובבים אותו יצטרכו לקבל טיפול ממרפאים סינים.

אנונימי/ת
05.11.2017, 23:31

לאומית קופה עלובה!!!

אנונימי/ת
05.11.2017, 20:21

מדהים; מנכל הקופה המושחתת ביותר בישראל, הנוכל המעסיק רופאים בתנאי עבדות תוך הפרת חוזים סיטונית הוא הנחש שכתב הצעת חוק. אני מציע ששכרו של האפס מלאומית יוגבל לשכר חבר כנסת וילקחו ממנו הבונוסים. אז ודאי נראה איך הנחש יגיב. מסתבר שאין גבול לחוצפה. אגב, מנכל לאומית קיבל איזה בונוסים מהירשזון? אולי הגיע הזמן ששניהם יבלו באותו התא?

רצוי שמשרד הבריאות יפקח על תקציבי השווק של קופות שמוציאות סכומי עתק על שלטי חוצות מטופשים שמשפיעים על ציבור מצומצם מאד וזאת במקום להשקיע בשרותי רפואה.

אנונימי/ת
06.11.2017, 19:31

אין כבר צורך ממשי בקופות. הן הפכו לגמל ביורוקרטי המפרנס את עצמו ואת העסקנים הנוגסים מהפירורים הנושרים מהשולחן. הקמת רשות בריאות ממלכתית היא צורך השעה, והקופות יהיו ספקיות של הרשות , ימכרו שירותים החל משירותי רפואה בקהילה וכלה בשירותי אשפוז, כל קופה בהתאם למה שיש לה בארסנל. מי צריך את הטפסי 17 המטופשים? למי זה טוב? אם מישהוא ירצה שירותי בריאות שאינם בסל, יקנה אותם דרך ביטוחים פרטיים וספקים פרטיים. רק שיהיה ברור שספק םרטי לא יוכל להיות גם ספק של רשות הבריאות.

14.11.2017, 06:37

זה רעיון יפה, אגב,

אנונימי/ת
06.11.2017, 19:46

האם מדובר באקט פלילי. כי כך זה נראה.

זה הסוף שלנו