רטינופתיה של פגות

השוואת טיפולים לרטינופתיה של פגות

החוקרים השוו תוצאים בילדים בני 4 אשר סבלו מרטינופתיה של פגות וקיבלו זריקות תוך-עיניות של בבקיזומאב עם ילדים שטופלו בפוטואבלציית לייזר שגרתית

24.10.2017, 11:15
רטינה (צילום: אילוסטרציה)
רטינה (צילום: אילוסטרציה)

מטרת מחקר זה הייתה להשוות תוצאים מבניים בילדים בני 4 אשר סבלו מרטינופתיה של פגות וטופלו בזריקות תוך-עיניות של בבקיזומאב או טופלו בפוטואבלציית לייזר רגילה. המחקר בוצע במרכז רפואי בודד  בתבנית אקראית ומבוקרת.

במחקר הוכללו תינוקות עם רטינופתיה של הפגות (ROP) באזור 1 מסוג 1 ממחלקת טיפול נמרץ לילודים באוניברסיטה הקתולית ברומא. המחקר בוצע בין ה-1 לספטמבר 2009 ל-31 למרץ, 2012.

ב-21 תינוקות (42 עיניים) בוצעה חלוקה אקראית לקבל הזרקה תוך-זגוגיתית של 0.5 מ"ג בבקיזומאב בעין אחת ובעין השנייה לעבור טיפול שגרתי עם פוטואבלציית לייזר. הדמיית רשתית דיגיטלית ואנגיוגרפיית פלואורסצאין (FA) בוצעו בגיל ממוצע של ארבע שנים. בדיקות אנגיוגרפיית פלאורוסצאין נבדקו על ידי שני מומחים לטובת תיעוד ממצאים ברשתית ובלחמית.

מתוך 20 העיניים שטופלו עם בבקיזומאב ונבדקו בגיל 4 שנים, בכלל העיניים הודגמה אבנורמליות בפריפריה (אזור וסקולרי, דלף מכלי דם, שאנטים, הסתעפויות כלי דם לא תקינות, תסביכים) או באזור הקוטב האחורי (פגיעות היפר-פלאורוסנציה, העדר אזור אוסקולרי בפוביאה). פגיעות אלו לא נצפו בעיניים שטופלו בלייזר. מתוך 19 העיניים שטופלו בלייזר, דלף נצפה בעין אחת, שאנטים ותסביכים בשלוש עיניים ואבנורמליות מאקולרית בשלוש עיניים גם כן.

אנגיורפיית פלואורסצאין הדגימה כי לטיפול ב-ROP עם בבקיזומאב יש השפעה ארוכת טווח וייתכן מזיקה, הגדולה יותר מאשר טיפול עם לייזר במצב זה.

מקור: 

Lepoer, D. et al.  (2017) Ophthalmology. Article in Press

נושאים קשורים:  רטינופתיה של פגות,  ROP,  VEGF,  בבקיזומאב,  רשתית,  לייזר,  אנגיורפיית פלואורסצאין,  מחקרים
תגובות