חדשות

הערכות ראשוניות: תחלואה נמוכה בשפעת עד כה, בהשוואה לשנה הקודמת

ניטור ההידבקות בשפעת נעשה על ידי תחנות של קופות החולים "מכבי" ו"כללית" ועל ידי המעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר; לפי דיווח באתר Ynet, עד כה התחסנו 558 אלף ישראלים נגד שפעת, ירידה מסוימת לעומת שיעור המתחסנים בשנה שעברה

פרופ' איתמר גרוטו (מימין) מזריק את החיסון לשפעת לשר הבריאות, יעקב ליצמן בשנה שעברה (צילום: משרד הבריאות)

נתונים ראשונים שהצטברו עד כה במשרד הבריאות מצביעים היקף תחלואה נמוך מהממוצע לתקופה המקבילה אשתקד; כך דיווח היום (א') אתר Ynet. קופות החולים דיווחו על היענות הציבור לקריאה להתחסן, ועד 15 באוקטובר כבר התחסנו כ-558 אלף ישראלים.

בדיווח נמסר, כי ניטור תחלואת השפעת ומחלות דמויות שפעת ואיסוף הנתונים לגבי שיעורי ההידבקות נעשים באמצעות תחנות ניטור של קופות החולים "מכבי" ו"כללית" והמעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר.

עוד נמסר, כי מבדיקות המעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר עלה שאצל כמה מאושפזים נמצא זן B של השפעת. זן זה נכלל בתרכיב החיסון – ובשלב זה לא ברור אם המאושפזים חוסנו.

עוד דווח, כי חלה בשבועות האחרונים עלייה מסוימת בתחלואה בדלקות ריאות בכל קבוצות הגיל – בכלל זה דלקות ריאה חיידקיות ונגיפיות. קופות החולים וחדרי המיון דיווחו על סמך תצפיות על עלייה מסוימת בשיעור הביקורים במרפאות ובמלר"ד בשל דלקות ריאה בקרב מבוגרים. שיעור הביקורים במיון ילדים נמוך ונמצא מתחת לממוצע הרב שנתי.

עד כה, על סמך דיווחי קופות, חוסנו נגד השפעת העונתית יותר מ-558 אלף איש - כ-6.5% מכלל אוכלוסיית ישראל. עם זאת, צוין ב-Ynet כי מדובר בירידה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (7.8%). הכיסוי החיסוני של תינוקות וילדים מגיע עתה לכ-5% (כ-6% בתקופה המקבילה אשתקד).

עוד נמסר בדיווח, כי במדינות אירופה אובחנו אצל החולים זני שפעת A ו-B, הנכללים בחיסון. בארה"ב פעילות השפעת גבוהה יותר מאשר באירופה: כ-18% מהדגימות מהמאושפזים נמצאו חיוביות לשפעת, רובן מזנים A, ומיעוטם מ-B. בכמה מדינות בארה"ב נרשמו דיווחים על מקרי תמותה מסיבוכי שפעת.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  תחלואת שפעת,  ניטור,  שפעת
תגובות