חדשות

הר"י מזהירה: אם לא יבוטל השימוע למנהל ביה"ח בנהריה ינקטו צעדים ארגוניים

מנכ"לית הר"י לאה ופנר: "אינני זוכרת מקרה כזה שבו מנהל בית חולים מוזמן לשימוע. אי אפשר שיהפכו את מנהלי בתי החולים לשומרי תקציב"; הזימון לשימוע אצל מנכ"ל משרד הבריאות, מסר המשרד, הוא בשל דו"ח שמצא כשלים בנושא תקציב בית החולים והתשתיות הפועלות בו

המרכז הרפואי לגליל בנהרייה (צילום: רוני אלברט, המרכז הרפואי לגליל)

מזכירות ההסתדרות הרפואית שאמורה להתכנס היום (ה') צפויה לאשר נקיטת צעדים ארגוניים בעקבות זימונו של מנהל בית החולים הממשלתי לגליל המערבי בנהרייה, ד"ר מסעד ברהום, לשימוע אצל מנכ"ל משרד הבריאות; כך מדווח הבוקר (ה') "ישראל היום".

זימונו של ד"ר ברהום נעשה, כך דיווח העיתון, בעקבות דו"ח ביקורת ודו"חות על התנהלות כלכלית של בית החולים. יחד עמו זומן גם מנהל הכספים של בית החולים, חזי חי. אחת העילות לשימוע, ציין העיתון: "מקרים חמורים של היעדר תחזוקה הולמת של תשתיות בבית החולים העולים לכדי סיכון חיי אדם, כפי שנמצאו בביקורת".אלא שההסתדרות הרפואית רואה בחומרה רבה את הזימון לשימוע. יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ליאוניד אידלמן ויו"ר איגוד מנהלי בתי החולים, ד"ר ערן הלפרן, כתבו במכתב למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב: "אנו רואים צעד זה כחמור, מרחיק לכת ותקדימי. זה מדרון חלקלק במהות ובאופי יחסי העבודה שבין מנהלי בתי החולים למשרד הבריאות."תחת הזמנתו לשימוע של ד"ר ברהום ופתיחת הליכים משמעתיים, אשר אין כל פתרון מעשי בצדם למצוקת בית החולים, היה מצופה מראשי המערכת לסייע במציאת פתרונות אמתיים לקשיים העצומים שאיתם נדרש מנהל בית החולים להתמודד במציאות הרגולטורית הקיימת".

העיתון ציטט גם את מנכ"לית ההסתדרות הרפואית, עו"ד לאה ופנר, שאמרה: "אינני זוכרת מקרה כזה שבו מנהל בית חולים מוזמן לשימוע. אי אפשר שיהפכו את מנהלי בתי החולים לשומרי תקציב. מנהל לא צריך לחשוב פעמיים לפני שהוא מאשר טיפול רפואי".

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  כינוס חירום,  צעדים ארגוניים,  שימוע,  פרופ' ליאוניד אידלמן,  פרופ' מסעד ברהום
תגובות
אנונימי/ת
20.10.2017, 10:03

מסכים עם עמדת הר״י
מערכת הבריאות הולכת ונשלטת ע״י פקידים שרובם אינם רופאים שהחזון שלהם-כסף ושליטה במערכת הבריאות. שיווי המשקל מזמן הוכרע כנגד חמלה. ומבלי לחשוב באמת על טובת החולה והרופא מטעמים זרים רבים.

אנונימי/ת
20.10.2017, 10:54

מוטב היה אם ההסתדרות הרפואית והעומדים בראשה היו דואגים לשיפור תנאי תעסוקה של רופאים , ולא לגונן על מנהל כזה או אחר שכשלו בתפקידם. כל הכבוד לשר ליצמן ולמנכ״ל משרדו, הגיע הזמן לעשות סדר.

חברים, חברי הר'י האנונימים והמזדהים פומבית, כאחד,
היום נפל דבר חשוב בארגונינו (הקיים משנת 1912) - הארגון יצא גלויות להגנת חבר, בלי מורא ובדרך נחרצת !
הגנה על חבר שהעיז לצאת פומבית, תוך תמיכת נבחרי הקהילה המטופלים בין כותלי ביה'ח בנהריה,כנגד שר הבריאות, ושומו שמיים בתוך מסיבת עתונאים, שבה הציג דר' ברהום את מצוקותיו התקציביות של ביה'ח שהינו מנהל.
תגובת השר הנוקם והנוטר לא אחרה לבוא : ב- 15/10/17 נשלחה אליו על ידי נושא כליו של השר, מר משה בר סימן טוב, מנכ'ל מ. בריאות, הזמנה לשימוע, בטרם העמדתו לדין משמעתי.
כיצד מדרג המנכ'ל את תפקידו-אחריותו של המנהל באותו זימון - להלן הסדר :
ניהול תקציב, איזונו, רכש, התקשרויות, תשתית, בינוי, ובמקום האחרון לפני המלה ועוד – אכן ניחשתם – טיפול רפואי !!!
הצלת חיים מדורגת אחרונה !
בצדק מוחלט יצאה הר'י בתוקף נחרץ כנגד הזימון בדרישה נמרצת ומיידית לביטול והסרת ההזמנה לשימוע ,שהיא צעד חמור מרחיק לכת ותקדימי,המנוגד לחלוטין להסכמים הקיבוציים עם הר'י, העשוי להעלות על מדרון חלקלק את אופי ומהות יחסי העבודה בין המנהלים לבין משרד הבריאות.
חברים די בהטלת האימה והטרור ע'י השר, הגלויים הפעם לעין כל, באופים הנוקם!
ביה'ח בנהריה אינו היחידי עם בעית גרעון תקציבי , שהרי זוהי נחלת כלל בתי הולים הציבוריים !
אנא, תימכו גלויות בתגובת הר'י, ואם הינכם עדיין חוששים, לפחות כ"אנונימים".
העיזו
בברכה, פרופ' תיאו דב גולן.

אנונימי/ת
21.10.2017, 18:25

אתה מכיר מקום עבודה שבו הוועד מגן על מנהלים בכירים? אפילו בחברת החשמל המושחתת זה לא קיים.

אנונימי/ת
23.10.2017, 09:41

אז בעצם אתה אומר תיאו שמנהל צריך להיות מעל כולם ואסור לגעת בו?
מנהל שמרגיש שאינו יכול לנהל בתנאים המסוימים, יתכבד ויחזיר את המפתחות.

אנונימי/ת
20.10.2017, 12:11

מציע להנהלת הר"י לרדת לעומקם של דברים לפי שיוצאים באופן גורף ונחרץ להגנת מנהל כלשהוא. לבדוק היטב האם אכן עומד בסטנדרטים ראויים של ניהול, האם תהליך קבלת ההחלטות מנוהל כמקובל (אם בכלל קיים), האם יש תרבות ניהולית ראויה, האם כל השירותים שנפתחו אכן שיפרו את איכות הטיפול לתושבי הגלילי המערבי (באופן כללי) או ש"התרחבות" בית החולים באה על חשבון איכות השירותים הרפואיים האחרים ואינה נובעת אך ורק ממגלומניה ששחקה עד תום את התקציב חצי שנה לפני תום שנת התקציב.

אנונימי/ת
20.10.2017, 12:43

כל מילה בסלע
מסכים מאוד

אנונימי/ת
20.10.2017, 14:14

האם שתטעה לכאורה בשיקול דעתך בעבודתך במחלקה וההנהלה תרצה לעשות לך שימוע תגיד אותו הדבר לארגון הרופאים שמייצג אותך ???? תפקידה של נציגות הרופאים להגן על הרופאים כולל על דר ברהום ולא להפקיר רופאים למשפט אצל פקידים

אנונימי/ת
20.10.2017, 14:14

האם שתטעה לכאורה בשיקול דעתך בעבודתך במחלקה וההנהלה תרצה לעשות לך שימוע תגיד אותו הדבר לארגון הרופאים שמייצג אותך ???? תפקידה של נציגות הרופאים להגן על הרופאים כולל על דר ברהום ולא להפקיר רופאים למשפט אצל פקידים

אנונימי/ת
20.10.2017, 14:18

פחות מ 50000 רופאים בכל המדינה ולא מסוגלים לערבות הדדית. לא מסוגלים להתעלות על עצמם וחוטפים את שמגיע להם ובגדול. אולי תצטננו קצת עם חוק הצינון.

אנונימי/ת
20.10.2017, 12:18

עמדת הר״י בעניין הזה היא טעות !!
הבעיה של הר״י לאורך כל השנים היא האנשים שעומדים בראשה אשר קודם כל דואגים לעצמם ורק בסוף לרופאים מהשורה.
הר״י לא צריכה להיות צד בעניין בין שר למנהל שכפוף לו ! ובעיקר שמדובר בכזה שכשל בתפקידו.

אנונימי/ת
20.10.2017, 14:50

בסופו של דבר, וכפי שצריך להיות, גם הסכם ההבראה בנהריה יכלול סיוע תקציבי מלא בתמורה לפיטורי המנכ"ל, בדיוק כפי שנעשה בלניאדו...

אנונימי/ת
22.10.2017, 10:32

האם מנכ"ל לניאדו פוטר? עבר זובור? שימוע? השפלות?
מה שמופיע בתקשורת הוא רק שהוחלף והמנכ"ל החדש אמר: אני מבקש להודות למנכ"ל היוצא הרב חיים המרמן על עבודתו המסורה והישגיו הרבים בפיתוח וניהול מרכז רפואי שהוא יחודי במערכת הבריאות ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו

הי,
למציע להר'י "לבדוק לעומקם של דברים..."
מדוע איך מזדהה?
האם אתה גם חושש מנקמנותו של ליצמון ומנכ'לו?"
באם אינך כזה - קום והזדהה!
שבת שלום, דב.

אנונימי/ת
20.10.2017, 14:18

פרופ' גולן הנכבד
אני מניח שאתה בגימלאות...
שבת שלום, אנונימי

אנונימי/ת
23.10.2017, 09:45

ברור, לכתוב באופן מזוהה כאשר אתה גימלאי בשנות ה 80 דורש אומץ לב ניכר.
ישר כוח!

בוקר טוב לכולם.
לעיתים אנו נדרשים לקרוא את הדברים בעין ביקורתית, חדה ואנליטית.
קהילה מדעית ראויה לחשוב מעבר לשאלה האם שחור או לבן? מי בעד ומי נגד?
בעיניי, קיים פשוט פראדוקס בכול הפרשה וככל שזה פשוט אז פשוט זה לא!
בעבר הלא רחוק העליתי בלוג לזכותו של פרופ רוטשטין זאב וכעת כותבת בלב שלם לדר ברהום מסעד האיש שהעז לחשוב מחוץ לקופסא, האיש שהוסיף יוקרה ואהבה לצפון.
מריעה ובחוזקה לעמדת הר"י, חובה על ראשי הר"י לתת כתף לעמיתיה בעת מצוקה. אכן קוליגיאלי! לשם כך נועדו גופים אלו! עמדו בחובתם ועל זה מגיע להם ברכה.
לגבי שופרו של השר מר מנכ"ל משרד הבריאות, בקשה לי אליך פנה למנהלי בתי חולים באופן מכבד יותר. בכול זאת הם חיים יומיים- שלושה יותר ממך על כוכב זה!
אותי לא מכעיס אלה מעציב הדרך בה בחרת לחנך את המערכת. לקחת תלמיד מצטיין והשפלת אותו מול חבריו על זה שהוא הצטיין!! שגיאה שתרדוף אותך זמן מה! מציעה לך לפנות לדר ברהום מסעד ולכל מנהל בית חולים שהוטרד על ידך! גם למנכ"ל לניאדו דרך אגב הרב והחכם חיים המרמן. בקש מחילה!! עמוד כבוד לאנשים אלו. נקודה.
דר ברהום יקר ולכול נפגעי המשרד הראשי, אנא עמדו זקופים עם ראש מורם, המשיכו בעשייתכם הברוכה, סדרו, תקנו, הכשירו, תבנו וגייסו משאבים אך גם נקטו משנה זהירות דווקא מחבריכם!
דרך אגב תוהה למה כל הזמן בוכים את הצפון? מה לא טוב בצפון? איפה הבעיה בצפון? סליחה על הביטוי מה לא "סקסי" בצפון?
האנשים הכי אמיתיים זה הצפון, הכי צלולים זה הצפון, הכי נדיבים זה הצפון, ההרים, הגבעות, החום המשולב עם הירוק, העצים, המרחבים והמרחקים, הרמב"ם, הכרמל, רוטשילד,פלימן, קופות החולים,
לא חסר כלום בצפון יש הכול ובשפע אז אנא הפסיקו זעקות האבל! משהו מגמתי בפסימיות, מריחה פוליטיקה ואוי לנו באם אכן כך.
תנו לאנשים כמו דר ברהום להרים את הראש, לחשוב יצירתי, תנו למנהלים להיכשל כי רק אז ימצאו את הדרך להצלחה. "אל תסגרו את הדלת לטעויות כי מן הסתם האמת גם תשאר בחוץ"
הניחו למנהלי בתי החולים לחשוב שקול ובריא. הניחו להם לנהל רפואית את המרכזים שלהם. תכסו להם את הגרעונות, נדבו להם שיטות עבודה נכונות. רדו בעצמכם לבקרות פתע. תתחזו לחולים וכך תבינו מה מניע מנהל להנתהל באופן שכזה.
די עם החשבים המלווים ודי לנזיפות ולשימועים.
פונה לכול רופא/ה בצפון המסוגל/ת לחלום ולשאוף בלהקים מערכי בריאות היברידיים שלא יהסס ליצור קשר עמי ועם אנשיי לקבלת סיוע וליווי חינמי כולל משקיעים הומאנים הרואים "באדם לאדם אדם" כפי שדר ברהום נוהג לומר!
היו בטוב.
סאאידה סדיק

אנונימי/ת
21.10.2017, 09:09

תוגבתך ארוכה מאוד אך מעידה על חוסר התמצאות בפרשה המדוברת. על מה צריך להריע לדר ברהום !!!? על זה שהשקיע בפיחות תשתיות והשירותים הבסיסיים שבהם רווחת המטופלים שפוקדים את בית החולים יום יום !! לא ולא גברתי !! הוא השקיע במחלקות ויחידות ״בוטיק״ ושם נשפכו המליונים הרבים !! מחלקות ״הבוטיק״ האלו אינן נחוצות רמה היומיומית. מוטב היה אם ההשקעה היתה בבית חולים אמיתי ולא בבניית ״מרכז רפואי״ ריק מתוכן אך מייצר כתבות בעיתונות הזולה. ״מגלומניה״ כבר אמרו לפני .
הוא לא מנהל גדול ולא דגול.

תודה לתגובתך אדוני.
לא תמצא/י אותי ולו פעם אחת מעלה בלוג המתיימר לקונצנזוס סוחף. הבהרתי בעבר ושוב מבהירה ברגע נתון זה. דעותיי הן אישיות ותו לא.
שלך בברכה
סאאידה סדיק

אנונימי/ת
21.10.2017, 11:02

מילים כדורבנות. זוהי מהות העניין - כסף שנשפך על פונקציות לא נחוצות, יחידות ומחלקות שלא משפרות כהוא זה את הטיפול הבסיסי היומיומי בתושבי הגליל. שירותים כאלו ניתן למצוא במרחק 20 דקות נסיעה בבית חולים אחר. בזבזנות לשמה והכל עקב מגלומניה...

יחד עם זאת אנא ממך עיין/ י שוב במילותי לעיל. סכ"ה ביקשתי
1. לנהל דיאלוג מכבד. מאסנו מתוקפנות.
2. להעניק חופש מרחב למנהלי בתי החולים.
3. לגלות אמפתיה בעת צרה.
4. לנתח פרשות בריאות בתלת מימד ולא להתבצר באישי שלי.
5. ללמוד מטעויות ולא להעניש.
זהו.. זה מוסר ההשכל.
סאאידה סדיק
(סמיילי מחייך)

אנונימי/ת
21.10.2017, 12:55

מסכים 100% !!
על טעויות ובזבזנות שלא נחוצה במקום להשקיע בעיקר, צריך לשלם !!
עמדת הר״י בעניין הזה היא מיותרת.

אנונימי/ת
23.10.2017, 12:11

שימוע (audit) הוא הליך משפטי המתחייב כאשר מתכוונים לפטר אדם ממשרתו.
יש משמעות רבה מאד לעובדה שמשרד הבריאות מזמין מנהל בית חולים לשימוע. האם מדובר בעבירה משמעתית, כשל מערכתי-ניהולי חריג, עבירה פלילית חו"ח...?
עצם ההזמנה הפומבית פגעת ביוקרתו ובכושר הניהול של ד"ר ברהום. למי זה נחוץ? אם הכוונה לשפר את המערכת מקיימים דיונים עם הנוגעים בדבר. לא קוראים למנהל לשימוע אשר מבזה ופוגע בו.
כל המהלך מריח מ"תרגיל מנהיגות" של משה בר סימן-טוב בגיבוי השר... למען ייראו ויראו מנהלים אחרים במערכת.
מעניין שלרוטשטיין לא קראו לשימוע על התנהגותו המחפירה במשבר האונקולוגיה בהדסה.... בסיכום: משרד הבריאות והגועל נפש.