חדשות

עיריית שיקגו ושיבא חתמו על הסכם שיתוף פעולה לקידום חדשנות ברפואה

הסכם שיתוף פעולה ייחודי נחתם בין מרכז החדשנות בשיבא לבין עיריית שיקגו, חממת הטכנולוגיה הרפואית של שיקגו Matter ובתי החולים המובילים בעיר; הסכם שיתוף הפעולה הוא יוזמה של ראש עיריית שיקגו, רם עמנואל

26.09.2017, 14:49
מימין: ד"ר צימליכמן, סטיבן קולנס, ד"ר בלוך

המרכז הרפואי שיבא הכריז על הסכם שיתוף פעולה שנחתם בין מרכז החדשנות בשיבא לבין עיריית שיקגו, חממת הטכנולוגיה הרפואית של שיקגו Matter ובתי החולים המובילים בעיר. ההסכם, אשר יטפח שיתוף פעולה בין קהילת החדשנות הרפואית הישראלית לקהילה המקבילה בשיקגו, יאיץ את הנגשתן של טכנולוגיות חדשות בשירותי הבריאות לציבור הרחב.

במסגרת שיתוף הפעולה, חברות סטארט-אפ ישראליות שצומחות בשיבא ויזמים ממרכז החדשנות החדש בשיבא יפעלו גם מתוך חממת Matter בשיקגו ויזכו לגישה למידע ולמשאבים של בתי החולים הגדולים והמובילים בעיר – בתי החולים של אוניברסיטת נורת'ווסטרן ואוניברסיטת שיקגו. החברות הישראליות יחזקו את הקשרים עם יזמים מקומיים בארצות הברית, תעשיית הרפואה ומערכות הבריאות ובכך ישיגו דריסת רגל בשוק האמריקני. בשיבא מתמקדים במחקר ומשתפים פעולה עם תעשיות הפארמה והביו-טק בעולם במטרה לפתח תרופות, טיפולים וטכנולוגיות חדשות.

במקביל, חברות סטארט-אפ משיקגו המפתחות טכנולוגיות רפואיות ומדעיות, יוכלו לקדם את המחקר בתוך שיבא ויזכו לגישה לשירותים ולטכנולוגיות השונות במרכז.

הסכם שיתוף הפעולה הוא יוזמה של ראש עיריית שיקגו, רם עמנואל. על ההסכם חתמו ד"ר איל צימליכמן, סגן מנהל המרכז הרפואי לרפואה וחדשנות, ד"ר נטלי בלוך, מנהלת מרכז החדשנות, וסטיבן קולנס, מנכ"ל Matter.

טקס החתימה נערך בשיבא בהשתתפות משלחת בכירים משיקגו ובעקבות ביקורו של עמנואל בישראל אשר התמקד בקידום החדשנות בין ישראל לשיקגו. המשלחת כללה נציגים מהאוניברסיטאות ומבתי החולים. המשלחת סיירה במרכז הרפואי וצפתה  בחידושים בשיבא, ביניהם דרכי הטיפול בבית החולים השיקומי, לרבות מתקן מציאות מדומה (Virtual Reality).

ד"ר איל צימליכמן התייחס להסכם ואמר: "כחלק מאסטרטגיית החדשנות של שיבא, שיתופי פעולה עם גופים דומים העוסקים בחדשנות בעולם הרפואה האקדמית הינו בעל ערך משמעותי עבורנו. שיבא ו- Matter חולקים תשוקה משותפת לחדשנות שפועלת לשנות את חוקי המשחק וחולקים חזון משותף לשירותי בריאות מונגשים עבור כל העולם. שיתוף פעולה זה עם עיריית שיקגו וחממת הטכנולוגיה הרפואית המרכזת את פעילות כלל בתי החולים בעיר, יתרום רבות לקידום הפיתוח, המחקר והחדשנות בשיבא".

רם עמנואל: "לשיקגו ולישראל היסטוריה ארוכה של שיתופי פעולה ותודות לשותפות בין שיבא ל-Matter, הקשר בינינו מתהדק עוד יותר. אני מצפה לראות כיצד השותפות בין שני גופי החדשנות הללו תיטיב עם בני אדם ברחבי העולם".

סטיבן קולנס: "Matter היא הפלטפורמה המושלמת עבור חברות ישראליות הפועלות בתחום שירותי הבריאות המעוניינות לחדור לשוק האמריקני. ישראל פיתחה את אחת מסביבות הסטארט-אפים הפוריות בעולם ואנו מצפים לעבודה המשותפת עם קהילת היזמות המקומית".

Matter היא חממה טכנולוגית וקהילת חדשנות מובילה הפועלת בחסות עיריית שיקגו. החממה מטפחת מאות יזמים וחברות סטארט-אפ בתחום שירותי הבריאות והפארמה ומעודדת קהילתיות ושיתופיות. בבסיס פעילותה, מייצרת החממה קשרים עסקיים בין היזמים לבין בתי החולים הגדולים באזור, מערכות שירותי הבריאות בארצות הברית, אוניברסיטאות, החברות המובילות בתעשייה ומשקיעים.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא",  שיקגו,  חדשנות
תגובות