מיזם "מגן חיים" להפחתת זיהומים נרכשים מגייס את אנשי הצוות למאבק. לראשונה הושק ברחבי המרכז הרפואי שיבא קמפיין להעלאת המודעות תחת הכותרת - "נוקאאוט לזיהומים". בצעד חד פעמי קושטו פתחי המעליות, דלתות המחלקות, מסדרונות ומסכי המרכז הרפואי במודעות בהשתתפותם של אנשי צוות המרכז שמבהירים גם הם: "די לזיהומים". בנוסף, הופץ לכלל העובדים סרטון קצר בנושא.

מטרת הקמפיין היא לייצר מודעות לחשיבות של מניעת הזיהומים עבור הצוות הרפואי והמטופלים כאחד ולרתום את הצוותים הרפואיים למאבק בבעיה זו. במסגרת הקמפיין, אשר ירוץ במשך מספר חודשים, פוזרו המודעות השונות ברחבי בית החולים ובמחלקות השונות, לרבות במגדל האשפוז, בבית החולים השיקומי, בבית החולים לילדים ובקניון הצומת. עשרות אנשי הצוות המשתתפים בקמפיין מגיעים מכלל הסקטורים – רופאים ומנהלי מחלקות, אחיות אחראיות, כוח עזר ועובדי מנהל ומשק.

סיירת מתנדבים הצטרפה אף היא לפעילות, חילקה למטופלים בקבוקוני ג'ל חיטוי והדריכה אותם כיצד לנהוג בכדי לצמצם את הסיכון לרכישת זיהומים.

"מגן חיים" הוא מיזם לאומי למניעת זיהומים בהובלת הקרן למיזמים לאומיים, משרד הבריאות והמרכזים הרפואיים שיבא והגליל. המיזם הושק השנה במטרה להפחית ב-50% את מספר הזיהומים בבית החולים.

בטקס שנערך שבוע שעבר זכתה היחידה לטיפול נמרץ לב בפרס מנהל המרכז על הצטיינותה ארוכת השנים בשמירה על אפס זיהומים נרכשים מסוג CPE או CDI במחלקה. ביחידה לטיפול נמרץ כללי ציינו למעלה מ-100 ימים ללא זיהומים. מעבר לקמפיין, המחלקות נלחמות בזיהומים בזכות יישום שורה של פעולות: מהלכים לאיתור נשאי CDI, סדנאות מחלקתיות להעלאת המודעות, הרחבת תצפיות ומינוי נאמני זיהומים, הגברת פעולות הניקיון והצבת ג'ל חיטוי במקומות נוספים.

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי: "המלחמה בזיהומים היא אחת החשובות ביותר. המחויבות למטופלים נמדדת לא רק בטיפול אלא גם בדאגה ובעיקר, במניעת סיבוכים רפואיים והחמרת התחלואה. הקמפיין שהושק במסדרונות שיבא מחזק את הקשר של אנשי הצוות עם המטופלים. אנחנו כבר רואים שעבודת הצוות, המסירות וההתגייסות לתהליך מובילה להצלחות ולהישגים שעוד ילמדו עליהם".

ד"ר איל צימליכמן, סגן המנהל לרפואה וחדשנות: "כשם שהמרכז הרפואי שיבא ניצב תמיד בחזית עולם הרפואה, "מגן חיים" מציב אותנו בחזית המלחמה בזיהומים נרכשים בישראל. המאבק למגר את הזיהומים אמנם מעמיד בפנינו אתגרים אדירים אך הקמפיין יחד עם ההצלחות שנחלנו מהווים מודל ודוגמה לצוותי המרכז הרפואי ומלמדים שהצבת מטרה, יצירת שיתופי פעולה ומקצועיות יכולים לחולל שינוי משמעותי".