חדשות

ארגוני החולים יקימו צוות שיבדוק אפשרויות ביטוח רפואי למי שסובלים ממחלה קיימת

על הקמת הצוות הוכרז ביום עיון שקיימו ארגוני חולים בנושא אתמול (א'); יו"ר האגודה לזכויות החולה, שמוליק בן יעקב: "על ארגוני החולים מוטלת החובה, לפעול מול הרגולטור כדי להתאים את כללי הביטוח לעולם המשתנה"

אישור כשירות רפואית (אילוסטרציה)
פוליסת בריאות (צילום: אילוסטרציה)

ארגוני החולים הודיעו כי יקימו צוות שילמד את הבעיות הנוגעות לביטוחים הנרכשים בחברות הביטוח המסחריות (פוליסות ביטוח חיים) על-ידי חולים במחלות שונות; אתמול (א') קיימו ראשי הארגונים כנס מיוחד בנושא זה.

בכנס נמסר, כי חולים רבים מתקשים לרכוש פוליסת ביטוח מאחר שחברות הביטוח מערימות עליהם קשיים בטענות שונות. צוות הלימוד, שיציג את המלצותיו למפקחת על הביטוח במשרד האוצר, יורכב מנציגי ארגוני החולים, מהקליניקה המשפטית ומומחים לביטוח.

יו"ר האגודה לזכויות החולה, שמוליק בן יעקב, אמר בכנס: "עולם הבריאות עבר ועובר שינויים רבים. מחלות רבות שבעבר היוו סיכון ביטוחי, הופכות כיום כרוניות (למשל איידס), ואף בנות ריפוי (הפטיטיס c). למרות זאת, עולם הביטוח נשאר שמרן וכמעט שלא שינה את כללי עבודתו. כתוצאה מכך נגבים תשלומם מיותרים מחולים בחלק מהמחלות, ולחלקם לא מאפשרים לרכוש פוליסה ופוגעים באפשרות לנהל חיים תקינים".

בן-יעקב פירט, כי הדבר פוגע למשל בחולים הזקוקים לפוליסת ביטוח חיים כדי לקבל משכנתא מהבנק, וחברת הביטוח מסרבת לבטחם בשל מחלות קודמות. " על ארגוני החולים מוטלת החובה, לפעול מול הרגולטור כדי להתאים את כללי הביטוח לעולם המשתנה ולאפשר לחולים ליהנות מהביטחון שמעניקות פוליסות הביטוח."

דן סלס מסוכנות הביטוח "מדנס" אמר בכנס: "אנשים קונים ביטוחים כי הם מפחדים שיקרה להם משהו. אלא שבדרך כלל קיימת נטייה לפחד מבעיה רפואית שכבר קיימת ולא מפני בעיה 'רחוקה מן העין'. לכן, הבעיה העומדת בפני החולים מורכבת. חולה בטרשת נפוצה או בסוכרת שרוצה לקנות פוליסת ביטוח חיים כדי לבטח עצמו לקראת מקרים של הידרדרות רפואית במחלתו, ימצא עצמו עומד מול שלוש תשובות אפשריות: חברת הביטוח תסרב לבטח אותו; או שתסכים לבטח אותו על הכול למעט המחלה שבה הוא כבר חולה (תחריג מקרים שייווצרו מהמחלה), או שתסכים לבטח אותו – אבל הדבר ייעשה במרמה.

"אנחנו מאמינים שיש פתרונות אחרים. חלקם כבר קיימים בפועל חלקם יש לפתח. יש להציע ביטוחים לאנשים לעניין שממנו הם מפחדים, לתת להם הזדמנות להרגיש בטוחים ומבוטחים".

נושאים קשורים:  חדשות,  ביטוח,  האגודה לזכויות החולה,  שמוליק בן יעקב,  כנס,  מחלה קודמת
תגובות