חדשות

משרד הבריאות יוזיל משמעותית עלות הפקת והעברת תיקים רפואיים

המשרד הודיע כי בקרוב הפקת התיק הרפואי לשם העברה למוסד רפואי אחרי תעלה 10 שקלים, ללא קשר למספר העמודים; עד כה עמד התעריף על 100 שקלים לעשרה העמודים הראשונים

תיקים רפואיים. גם במקרה שהמבוטח פונה לבקש את תיקו הרפואי, קופות החולים פועלות בפרקטיקה מיושנת ומעבירות את המידע בפורמט מודפס (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות הודיע כי בקרוב יוזיל משמעותית את העברת ההעתקים של תיק רפואי מבית חולים אחד לאחר בארץ. לפי הודעת המשרד, במקום הנוהל שהיה קיים עד כה – 100 שקל עבור עשרת העמודים הראשונים שבתיק הרפואי – מעתה העלות תהיה 10 שקל בלבד, ללא קשר למספר העמודים שמבקש המטופל. ההקלה הושגה בעקבות פנייה של האגודה לזכויות החולה.

בנוסף, עד כה עבור כל רשומה רפואית נגבה תשלום נפרד. למשל: אם נפגע תאונת דרכים ביקש העתק מהתיק הרפואי שלו הכולל את הרשומות שנעשו בחדר המיון, ולאחר מכן במחלקות אשפוז, בדיקות וצילומים ובהמשך אצל אורתופד, נוירולוג ופיזיותרפיסט, היה עליו לשלם לעתים מאות עד אלפי שקלים, תלוי במספר העמודים הנדרשים.

מעתה, נקבע בנוהל החדש שמשרד הבריאות מתכוון להפעילו, התשלום האחיד ייגבה עבור כל הרשומות שנעשו בכל המחלקות והיחידות, אולם רק באותו מוסד רפואי שבו טופל מבקש ההעתק של תיקו. כמו כן, יחול הנוהל גם על כל הרשומות מכל היחידות באותה קופת חולים.

השינוי בתעריף לא יחול על מיופה-כוח אלא אם כן מדובר בייפוי כוח מתמשך. עורך דינו של מטופל לא ייהנה מההוזלה. בשלב זה הנוהל איננו תקף למרפאות שיניים ומרפאות קטנות.

"ידיעות אחרונות" שדיווח על כך הבוקר (א'), ציטט את היועץ המשפטי של האגודה לזכויות החולה, עורך הדין אבישי פלדמן: "זו התקדמות משמעותית לשיפור זכויות חולים. יחד עם זאת ביקשנו ממשרד הבריאות הבהרות וגם הגשנו בקשה לתיקון ליקויים שקיימים בטיוטת הנוהל. למשל: לא ברור אם יחול גם על מרפאות פרטיות".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  תעריף,  "ידיעות אחרונות",  תיק רפואי
תגובות
אנונימי/ת
11.09.2017, 18:18

הרוצה לומר דבר אמת ירחיק עדותו והמבין יבין...
באחד האיים הקריביים שנשטפו היה בית חולים. כאשר פנית וביקשת תיק למטרת בירור משפטי לא היו מוצאים אותו.רק אחרי הרבה זמן כאשר הפרקליט היה מאיים בפנייה לערכאות היו לפתע מוצאים התיק, מצלמים ושולחים לפרקליט עם התנצלות.הפרקליט של בית החולים דאג מעוד מועד שיד זריזה תוציא מתוך התיק ובמיוחד מתוך דוח הניתוח כל פרט מפליל.למעשה התיק נכתב מחדש. מנעו,כך חשבו ,לחסוך למחלקה ולמנתח את האי נעימות ואף יותר מכך של תביעה על רשלנות רפואית הפרקליט שהיה לו מזמן התיק האמיתי המקורי היה רק צריך לפנות לפרקליט בית החולים להראות לו ההבדל בין המקור לבין מה שנשלח...ונחסך משפט ארוך ומתסכל.זה קרה באחד מאיי הקריבים. כאמור.