חדשות

משרד הבריאות חוזר בו: "כל מעבר רופא קהילה בין קופות החולים ייבחן לגופו"

בעקבות פגישה שהתקיימה אתמול (א') בין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין, הודיע המשרד היום כי הוא חוזר בו מההסכם שהוא עצמו יזם בין מנהלי הקופות, לפיו ייאסר מעבר רופאי קהילה ברדיוס של 30 ק"מ בשלושה החודשים הקרובים

סגן הממונה על התקציבים באוצר, משה בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. "הקונספט מיצה את עצמו"/ (צילום: פלאש 90)

בעקבות פגישה שהתקיימה אתמול (א') בין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין, הודיע היום המשרד כי הוא חוזר בו למעשה מההסכם שיזם בין מנהלי הקופות - לפיו ייאסר מעבר רופאי קהילה ברדיוס של 30 ק"מ בשלושה החודשים הקרובים.

בהודעה שפירסם משרד הבריאות היום נכתב, "קופות החולים לא יהיו רשאיות להסכים ביניהן על אי תחרות בנוגע לשכירת שירותיהם של רופאים. מקרים פרטניים בהם נידרש תיאום בין הקופות לטובת קידום האינטרס הציבורי יובאו, בתיאום עם גורמי הממשלה הרלוונטיים, בפני הממונה (להגבלים עסקיים) לצורך מתן פטור זמני וספציפי בהתאם למידת הפגיעה בתחרות".

הודעת משרד הבריאות מהווה נסיגה מוחלטת מההגבלה הגורפת כל מעבר הרופאים בין קופות החולים. לפי דיווחים היום, לבר סימן טוב הובהר שמהלך כזה פירושו "הסדר כובל" והוא בגדר עבירה פלילית. לפיכך, בין הרשות למשרד הבריאות סוכם שהמשרד יעמוד בקשר עם כל קופה וקופה בנפרד בנוגע להסדרת מעבר רופאים אליה "באופן שישרת מיטבית את האינטרס הציבורי", לפי לשון ההודעה.

בהודעה נאמר, כי "בר סימן טוב הציג את העובדה כי מדובר בשוק בעל מאפיינים ייחודיים, בפרט בשל היותו שוק מפוקח ובמימון ציבורי". מול טיעון זה, נכתב בהודעה "הציגה הממונה על ההגבלים את חששות הרשות לאור המתכונת שבה בחר משרד הבריאות להתערב".

כזכור, בפגישה שאירגן מנכ"ל המשרד בין ארבעת מנהלי קופות החולים נקבע כי רופאים לא יוכלו לעבור בין קופות ברדיוס של 30 ק"מ בשלושה החודשים הקרובים. כמו כן נקבע, כי רופא יתחייב לעבוד כשנתיים לאחר מעבר בין קופות, וכי כל צעד כזה ילווה בהודעה מראש מהקופה למשרד הבריאות.

יו"ר הר"י, פרופ' ליאוניד אידלמן, מתח בשבוע שעבר ביקורת חריפה על הסיכום שאליו הוביל משרד הבריאות; ההסתדרות הרפואית הדגישה, כי מדובר בהחלטה "הפוגעת בחופש העיסוק ומהווה פתרון עקום לבעיית המחסור ברופאים, ממנה סובלת כל המערכת".

נושאים קשורים:  חדשות,  הסדר כובל,  משרד הבריאות,  הממונה על ההגבלים
תגובות
אנונימי/ת
02.08.2017, 21:25

חבל שלא מוזכר בכתבה קרדיט מלא ל"מרשם" שיזמו את העצומה נגד ההסכם והיוו את המנוע לביטולו

אנונימי/ת
02.08.2017, 21:34

מביאים לארץ רופאים מחול כי יש כל הזמן ירידה של רופאים. מחבלים לנו בחדוות העבודה. מאלצים אותנו ל "לראות" חולים לא לבדוק חולים. 50 וגם 60 ליום. לא רפואה ולא בטיח. משלמים כל כך מעט שחייבים לעבוד בקצב כזה. ליצמן ועדר מקורביו לא יבינו זאת כי כאשר הם מצייצים מייד רופאים מתייצבים עם לשון בחוץ לטפל בהם. בוזגלו רחוק ממשרדם...

אנונימי/ת
02.08.2017, 22:03

קשקוש מקושקש מרשם ארגון איזוטרי שמפלג את הרופאים

אנונימי/ת
02.08.2017, 22:02

מנכ״ל משרד הבריאות צריך להיות רופא. כלכלן צריך להיות יועץ.