חדשות

עודכן מדד יוקר הבריאות: תקציב קופות החולים גדל ב-144 מיליון שקל ל-2016

השינוי שאושר אתמול בוועדת הבריאות יוביל להוספה רטרואקטיבית של 144 מיליון שקלים לשנת 2016; נציגי קופות החולים טענו בדיון כי התוספת אינה מספיקה

יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף. סוגר את הדלת (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה אתמול (ג') פה-אחד שינויים בהרכב מדד יוקר הבריאות. השינוי יוביל להוספה רטרואקטיבית של 144 מיליון שקלים לשנת 2016, לבסיס עלות סל שירותי הבריאות המחולק בין קופות החולים.

מדד יוקר הבריאות מורכב ממדד השכר במגזר הבריאות, מדד המחירים לצרכן, מדד שכר במגזר הציבורי, מדד שכר ממשלה מרכזי ומדד תשומות הבנייה. המשקל של כל אחד מאלה במדד יוקר הבריאות שונה אתמול, באישור הוועדה. לרכיבי המדד נוסף לראשונה גם מרכיב שכר המינימום. שינויים אלו גרמו לתוספת בתקציב.

הסמנכ"ל לתכנון אסטרטגי במשרד הבריאות, ניר קידר, אמר בדיון: "המדד תוקן רק פעמיים ב-23 השנים האחרונות. מדובר בהגדלה משמעותית של הסל המשקפת את הרכב ההוצאות של קופות החולים".

נציגי קופות החולים שנכחו בדיון טענו שהתוספת איננה מספיקה: "מדוע לא מתייחסים למחיר יום אשפוז בבתי חולים, ההולך וגדל? קופות החולים משלמות בגינו יותר ויותר לבתי החולים. מדוע לא משווים את כלל הוצאות קופות החולים למדד?", תהה סמנכ"ל שירותי בריאות כללית, אלי כהן.

רכז ענייני הבריאות באגף התקציבים במשרד האוצר, רן רידניק, השיב לו: "ייתכן שהתוספת איננה מספיקה, אך מנגד יש הרבה בזבוז משווע במערכת הבריאות הפוגע במטופלים", בהתייחסו לתחרות על רופאים בין קופות החולים.

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) אמר לנציג האוצר: "במשך שנים ארוכות הרעבתם את המערכת ודאגתם שלא יהיו בה מספיק רופאים. עכשיו אתם באים בטענות בעניין זה לקופות החולים? עדכון המדד הוא למעשה רק צמצום הגזירות שהושתו על קופות החולים במשך 20 שנה".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) הוסיף: "למעשה משרדי הממשלה מודיעים כאן עתה לקופות החולים: אתן תוסיפו להיות גירעוניות ואנחנו נשלוט בגירעון הזה בעצמנו. אני לא אוהב את זה. הוועדה תתכנס בדצמבר 2018 לבחון את השפעות עדכוני המדד על גירעונות קופות החולים".

נושאים קשורים:  חדשות,  מדד יוקר הבריאות,  תקציב,  משרד הבריאות,  משרד האוצר
תגובות
אנונימי/ת
27.07.2017, 10:27

האם ידוע למקבלי ההחלטות שקופות החולים ובעיקר אחת מהן עושות עסקים על גבי חברי הקופות באמצעות התרופו? לכל תרופה יש מחיר רשמי הקופה מקבלת בהוזלה מהסוכנים ומוכרת למבוטחים במלא המחיר או תוך ההנחה הנגזרת.