חדשות

47 רופאים מבתי חולים במרכז כבר גויסו לתפקידים בביה"ח "אסותא" באשדוד

בית החולים באשדוד עומד לפתוח באוגוסט את חדרי הניתוח והדימות שלו; בסך הכל יכיל בית החולים כ-500 מיטות אשפוז, ויקלוט 250 רופאים ו-500 אחיות

חדר אשפוז ב"אסותא באשדוד". שתי מיטות בלבד בחדר (צילום: יח"צ)

בית החולים הציבורי החדש של רשת "אסותא" באשדוד צפוי לקלוט בתקופה הקרובה 47 רופאים, שיגיעו אליו מבתי חולים ממשלתיים באזור המרכז: 20 מ"שיבא", 10 מ"וולפסון", 10 מ"אסף הרופא" ו-7 מ"ברזילי". בית החולים גם צפוי לקלוט כ-250 אחיות – 100 מ"שיבא", 70 מ"ברזילי", 70 מ"וולפסון" ו-40 מ"אסף הרופא". כך דיווח הבוקר (ב') העיתון "כלכליסט".

לפי הדיווח, נוכח ה"זליגה" מבתי החולים שתיצור אובדן צפוי של כוח אדם, הורתה נציבות שירות המדינה לבתי החולים הממשלתיים שייפגעו מהגיוסים לגייס כוח אדם נוסף ואף איפשרה לחרוג מהתקנים.

בית החולים באשדוד עומד לפתוח באוגוסט את חדרי הניתוח והדימות, בספטמבר את מחלקות הקרדיולוגיה וכירורגיית ילדים, באוקטובר את מחלקות הנשים והמיילדות ומחלקות אשפוז ובנובמבר את חדר המיון.

בית החולים מסר כי טכנולוגיה חדשנית כמו מערכות מידע מתקדמות, תיקים רפואיים, מערכות לניטור הליכי טיפול ולניהול תורים ימלאו בו תפקיד מרכז. הדגש בבית החולים יהיה על יצירת רצף טיפולי בין רופאי הקהילה בקופות החולים באזור לבין בית החולים, שאמור לשרת כחצי מיליון תושבים.

בית החולים מדגיש באחרונה בכל הזדמנות כי יפעיל מודל חדש ונרחב יותר של שיתוף פעולה עם הקהילה – כאשר רופאי משפחה מקופות החולים ילוו את מטופליהם גם בעת האשפוז ויעודכנו ברציפות וישירות. בשלב זה עדיין לא נחתם הסכם עם שלוש הקופות האחרות – למעט "מכבי" (שהיא הבעלים של רשת "אסותא") – שייתר את הצורך בטופס 17 והמטופלים יתקבלו על בסיס כרטיס מגנטי (המעיד על שיוכם לקופה מסוימת).

בשלב הראשון יהיו בבית החולים החדש כ-300 מיטות אשפוז (2 בחדר) – זאת לעומת מעל 550 ב"קפלן"; לא יוצבו מיטות במסדרונות. הוא צפוי לקלוט מדי שנה כ-80-70 אלף ביקורי מטופלים. חדר המיון תוכנן לטפל בכ־250 ביקורים ביום. בית החולים אמור להעסיק כ־1,200 עובדים, מהם כ-250 רופאים וכ־500 אחיות ועובדי סיעוד.

עד כה השקיעה המדינה באסותא אשדוד 764 מיליון שקל ורשת "אסותא" השקיעה  יותר מ-300 מיליון.

בראיון שהעניק יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר ל"כלכליסט" הוא אמר: " אין כיום חיבור מספק בין בתי החולים לבין הקופות. כל גוף שומר על האינטרסים הכלכליים שלו מה שמביא לכפילויות בהליכי הרפואיים, יותר מדי ביורוקרטיה ושירות רע שגורם למטופלים לברוח לרפואה הפרטית ולשלם יותר". הוא ציין כי על-פי הנחת העבודה במערכת הבריאות יש כיום צורך לפחות ב-3 בתי חולים נוספים בישראל - בדרום, בצפון ובשרון.

עוד אמר פרופ' שמר: "אחד הלקחים שנלמדו מפרויקט אסותא אשדוד שאין לבנות בתי חולים גדולים מדי. יש לקיים על כך דיון ברמה הלאומית בדבר הגודל האופטימלי של בית חולים בארץ. בערך 700 מיטות זה מספיק מסיבות כלכליות".

נושאים קשורים:  חדשות,  אסותא אשדוד,  פרופ' שוקי שמר,  ראיון,  גיוס רופאים
תגובות
אנונימי/ת
24.07.2017, 19:31

אין רופאים ואחיות כי משרד הבריאות בתרדמת!

31.07.2017, 23:33

מעניין: בית חולים וולפסון נאבק כבר שנים על קיומו וכעת יעזבו אותו רופאים ועשרות אחיות (שחלקן, קרוב לוודאי, הוכשר בוולפסון...) - בית החולים שנמצא כעת "בין השמשות" - לפני מכרז לבחירת מנהל-רופא לבית החולים - יתקשה מאד לספוג את המהלומה הזאת של עזיבת כוח אדם לבית החולים החדש באשדוד.