חדשות

רוטשטיין לביאר: "(בניגוד אליכם) אנחנו לא יצאנו לעיתונות. בלענו את הרוק ושתקנו"

לפי דיווח ב"כלכליסט", מנהל "הדסה" הקביל בין עזיבתה של ד"ר אירנה זיידמן את ביה"ח בחיפה לעזיבתו של ד"ר מוני בניפלא את "הדסה" בירושלים; בעוד פרופ' ביאר האשים את רוטשטיין ב"עבירה על כללי האתיקה הבסיסיים", אמר רוטשטיין: "אנחנו נאלצים לפעול בדיסקרטיות"

פרופ' זאב רוטשטיין, יו"ר ועדת סל התרופות. "הלחץ על חברות התרופות מתחיל לשאת פרי"

מנהל המרכז הרפואי "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, משיב לטענות נגדו על גיוס הבזק של רופאה מ"רמב"ם" למחלקת המטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים, ותוקף את מנהל "רמב"ם", פרופ' רפי ביאר, על כך ש"יצא לעיתונות" עם הסיפור. על תגובת רוטשטיין מדווח הבוקר (ב') העיתון "כלכליסט".

על רקע טענת פרופ' ביאר, לפיה "הדסה" החתימה את הרופאה המומחה היחידה בבית החולים החיפאי להשתלת מח עצם לילדים מבלי לתאם אתו את המעבר הפתאומי ותוך הצעת תנאים מפליגים, אמר פרופ' רוטשטיין: "רק באחרונה קלט 'רמב"ם' את מנתח המוח לילדים היחיד של 'הדסה', ד״ר מוני בניפלא, ולמרות הפגיעה העצומה ב'הדסה' לא יצאנו לעיתונות. בלענו את הרוק ושתקנו".

פרופ' ביאר: "הייתה כאן עבירה על כללי אתיקה בסיסיים במעבר רופאים, שגם נובעת מעצם ההתנהלות של אותה רופאה וגם מהתנהלות בית החולים הקולט"

פרופ' רוטשטיין אמר עוד על פי הדיווח: "יש בישראל מחסור ברופאים בתחומי מקצוע שונים. על המדינה היה לפתור את המחסור נקודתית בכל מקצוע. פניותיי, הן למשרד הבריאות והן למשרד האוצר, להקים מיזם עידוד שכזה - נפלו על אוזניים ערלות. אני מקווה שדווקא האירועים האחרונים - לרבות אירועי 'הדסה' - יביאו את משרד הבריאות להכרה שללא התערבות ממשלתית ימשיכו 'חטיפות רופאים' כדי שבתי החולים יוכלו לממש את ייעודם".

לדבריו, "מדינה שלמה לא יכולה לסמוך רק על 42 מומחים בתחום הסרטן לילדים שיעשו תפקיד של לפחות מספר כפול של רופאים הנדרש ברחבי הארץ".

בשבוע שעבר עבר "רמב"ם" טלטלה כאשר ד"ר אירנה זיידמן, מנהלת תחום השתלות מח העצם לילדים במחלקה ההמטואונקולוגית, המשרתת את כל אזור הצפון, הודיעה על מעבר מיידי למחלקה המקבילה בירושלים. זאת, לאחר התפטרות רופאי המחלקה ב"הדסה" בעקבות סכסוך עם מנהל בית החולים פרופ' רוטשטיין.

מנהל רמב"ם פרופ' ביאר אמר על המהלך: "הייתה כאן עבירה על כללי אתיקה בסיסיים במעבר רופאים, שגם נובעת מעצם ההתנהלות של אותה רופאה וגם מהתנהלות בית החולים הקולט. על הדסה הייתה מוטלת החובה לתאם מעבר שכזה, בייחוד בתחומים קריטיים כמו אלו שאנחנו מדברים עליהם. לצערי הרב הדבר לא נעשה".

"כלכליסט" מסר, כי פרופ' ביאר הודיע שכבר אותרו רופאים שיחליפו את ד"ר זיידמן. הוא הדגיש כי "היא איננה המומחית היחידה בתחום. תכנית ההשתלות ברמב"ם תמשיך לפעול כרגיל. אבל זה לא מפחית כהוא זה מעצם המעשה הלא מתואם שקרה כאן, מה שלא אופייני במעברים של רופאים בין בתי חולים בשנים האחרונות".

לדבריו, "כ-13 רופאים עברו בתקופה האחרונה מ'רמב"ם' לתפקידי ניהול ב'איכילוב', 'שיבא', 'בילינסון' ו'שערי צדק'. אבל בכל המקרים הללו הדבר היה מתואם עם ההנהלות".

בדיווח מצוטט עוד פרופ׳ רוטשטיין: "'הדסה' נאלצת לפעול בנושא הזה באופן דיסקרטי מאחר שכל שם של רופא חדש שהובא לבית החולים זכה לטיפול קשה של הורי הילדים שטופלו על ידי הצות הקודם... כולל שימוש באיומים ומסע צייד, כפי שזוכה לו גם ד״ר זיידמן. כל עוד לא הייתה חתימה מוחלטת על החוזה לא יכולנו לפרסם את שמה של הרופאה ועל כך התנצלותנו.

"רופאים עוברים ועוזבים מקומות עבודה כמקובל. במקרה הנ"ל מדובר גם בקליטתו של ד״ר מיכאל זיידמן, אורתופד ילדים (בן זוגה של ד"ר אירנה זיידמן). 'הדסה' הייתה זקוקה לו בעקבות מעבר של מנהל המחלקה לאורתופדיית ילדים לבית החולים החדש של אסותא באשדוד".

בדיווח נמסר, כי במחלקה ההמטו־אונקולוגית לילדים ברמב"ם קיימות 20 מיטות אשפוז רגילות ועוד 6 מיטות אשפוז להשתלות מח עצם. המחלקה משרתת אוכלוסייה של מעל ל־2 מיליון תושבים. באחרונה גם טופלו בה ילדים מאזור ירושלים שהגיעו לטיפולים לאחר שפרץ משבר הרופאים המתפטרים בהדסה.

ד"ר זיידמן עברה ל"הדסה" במסגרת ניסיונות הנהלת בית החולים למלא את השורות לאחר התפטרות ששה הרופאים המומחים במחלקה. אלו טענו, כי מנהל בית החולים מנסה להגביר את קצב ומספר השתלות מח העצם בילדים חולי הסרטן והורה להעביר חלק מהם למחלקת הבוגרים. טענה זו הוכחשה על ידי הנהלה "הדסה". כיום מתוגברת המחלקה ב"הדסה" ברופאים המגיעים אליה באופן קבוע מ"שיבא". כן הובאו מומחים מחו"ל לתקופה קצרה. הנהלת "הדסה" מסרה כי היא  נערכת לקליטת רופאים נוספים בקרוב.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  המרכז הרפואי "רמב"ם",  פרופ' רפי ביאר,  פרופ' זאב רוטשטיין,  עימות,  גיוס,  ד"ר אירנה זיידמן
תגובות
אנונימי/ת
24.07.2017, 19:29

כרגיל רוטשטיין לא עוצר באדום כי הרגולטור-במקרה הטוב ישן במקרה הרע משוחד.

אנונימי/ת
24.07.2017, 19:47

ממתי אסור לרופא להחליף את מקום עבודתו?
ד״ר זיידמן לא לקחה אתה אף אחד, לא גרמה לשום מהומה. בניגוד לצוות הנוטש מהדסה היא לא הלכה לעתונות ולא השתמשה בחולים כדי להשיג את מטרותיה.

אנונימי/ת
24.07.2017, 19:49

מעניין מה יש לרוטשטיין על ליצמן שהוא החליט לגבות אותו בעניין משבר האגו של הדסה. איזה מין קומבינה הוא רק כדי להתמנות למנהל הדסה למרות פרשות השחיתות שהיו בתל השומר, למרות התנהלות לא אתית שחוזרת ונשנית. איזה קלף הוא מחזיק על ליצמן?

אנונימי/ת
26.07.2017, 11:20

זה לא קלף ולא בטיח. זן הרופאים והפקידים שהשתלטו על מערכת הבריאות במדינת ישראל הינו הזן המושחת והרשלן ביותר שקיים עלי אדמות. פשוט יש להם שפה משותפת ומזהים אחד את השני על פי הריח. שקרנים וחיות רעות...... אין תקנה למצב. אנחנו והחולים אבודים.

אנונימי/ת
24.07.2017, 19:49

מה ביאר עשה? כשהוא קיבל לעבודה את מוני בניפלא, זה היה בסדר? מה השתנה?

אנונימי/ת
24.07.2017, 19:57

רוטשטיין הוא אחד המנהלים המוכשרים והמוצלחים ביותר שידעה מערכת הבריאות.
כשרואים מה הוא בנה ובמה הוא הצליח כל הנביחות של התקשורת ורעשי רקע נשארים מאחור.

אנונימי/ת
24.07.2017, 20:20

בניפלא לא עזב מבלי להשאיר מחליף. במקרה של זיידמן המצב מורכב יותר ורוטשטיין ממשיך לשקר לכולם, אבל זה בסדר - יש לו גיבוי אינסופי. בהצלחה להדסה עם בני הזוג זיידמן.

אנונימי/ת
24.07.2017, 20:34

בניפלא לא השאיר את המחליף
למה צריך להשחיר ולשקר?

אני עובד בטורונטו, סביבי יש עשרות fellows שמדינתם מממנת את הכשרתם בתחומים נדרשים, משלמת להם שכר דירה וגני ילדים. אם תימן, טרינידד וכווית מבינות את זה, גם ישראל או הדסה יכולות

אנונימי/ת
25.07.2017, 09:39

יישר כח אסף

אנונימי/ת
24.07.2017, 20:36

אירנה זיידמן אחד מהרופאות המוכשרות, המוסריות ומקצועיות!
בטוח מחכה לה הצלחה רבה בתפקיד החדש
עצוב שבמקום לאחל לה בהצלחה ולהיות גאים בקידומה ביה״ח רמב״ם בחר בהכפשות ושקרים

אנונימי/ת
24.07.2017, 21:04

בהצלחה לד'ר זיידמנים! לכל המתלוננים, כולל מנכל של רמבם, מציע לראות תגובות פוגעניות המופצות על ידי ״ילדים של מיקי״

אנונימי/ת
24.07.2017, 21:34

אירנה זיידמן מצטרפת לתעשיות רוטשטיין-
הדסה בע''מ " שמטרתה להזרים כסף בלבד.אין מוסר ואין קולגיאליות לחברים במקומות כאלו ולכן כל מי שמצורף לתעשיית השתלת מח העצם שנבנית כעת בהדסה-לוקה במוסר ולוקה בקולגיאליות.לצערי יש קו אחד ישר שמחבר בן רוטשטיין -סטפנסקי-זיידמן ואין בו שום דבר מדברי הרמבם" בשבוע הרופא.

אנונימי/ת
24.07.2017, 21:46

אני מניח שרקדת משמחה כשהדסה היתה בפשיטת רגל. מאיפה השינאה לרופאים העושים את מלאכתם בנאמנה?

אנונימי/ת
25.07.2017, 10:39

מאיפה כל כך הרבה שנאה ורוע?
מרחמת עליך....

אנונימי/ת
25.07.2017, 10:42

הלוואי שכל הרופאים יהיו כמו הרופאים האלה!!! התוצאות מדברות בעד עצמן

אנונימי/ת
24.07.2017, 22:04

תתפלא אבל פעם הכרתי הדסה אחרת וכרגיל הדג תמיד מסריח מהראש...

אנונימי/ת
25.07.2017, 10:41

ראינו איך היתה נראת הדסה אחרת...ראינו את התוצאה...
אולי סוף סוף משהו משתנה במוסד שהגיע לפשיטת רגל?
תראו את תל השומר!

אנונימי/ת
24.07.2017, 23:42

זכותו של כל רופא לבחור את מקום עבודתו ואת הזמן למעבר לשם כך. הכי חשוב לדאוג קודם לבני ביתך ושלא יטיפו לנו מוסר על מחויבות אחרת כלשהי.

אנונימי/ת
25.07.2017, 03:02

מעבר של רופאים ממוסד למוסד חשוב מאוד לפיתוח הרפואה בארץ, חילופי ידע שיטות וקידום הרפואה ויצירת אופק לרופאים צעירים - שאף אחד לא יעיז להפריע לזה, התהליך הוא טבעי ורצוי שישאר כך

אנונימי/ת
25.07.2017, 09:15

פרופ'.רוטשטיין לא "בלע את הרוק" כדבריו הוא בלע לצערינו את הדסה."האיש הלא נכון ,בזמן הלא נכון,במקום הלא נכון".הבעיה שלא רק הדסה מסורה אלא כעת כל מערכת הרפואה שגם כך בנויה היום טלאי על טלאי צריכה להתמודד עם השברים המוסריים והערכיים ש"הפיל בחנות חרסינה" = רוטשטיין מחולל ועוד לא סיים את מלאכת ההרס הטוטלית! כי ליצמן כנראה מאד נהנה לראות את ספינת הרופאים מטלטלת במשברים שהוא מגבה.ככה הוא יכל להוציא אצבע משולשת להרי" והעומד בראשה שסלידתו מהם ידועה לכל.אפילו אינו מאשר נציג להרי" בועדת סל הבריאות.ליצמן+ רוטשטיין= הרס הרפואה בישראל ועוד לפנינו...

אנונימי/ת
25.07.2017, 11:28

פשוט יש לקנא באלו שיכולים להחליט ולשנות מקום עבודתם ללא בעייה..לא כולנו יכולים..הברברת התקשורתית ..כל הבכי והנהי הם קולות שלא משנים למי שעובר מן הסתם למקום שלהערכתו יהיה טוב יותר..אני מניח שלביאר היו מספיק הזדמנויות להסתדר עם הרואפאה האונקולוגית..פשוט הוא לא האמין שתעבור..

אנונימי/ת
25.07.2017, 13:36

הרפש והלכלוך שאנשים שופכים רק מצביע על רמת ״הפרובינציאליות״ של המערכת הרפואית בארץ
באיזה עוד מדינה מתוקנת זה היה קורה?
ארה״ב? אירופה?
גם הסיפור של חבורה של וינטראוב, איפה עוד נשמע דבר כזה?
אומללות....