חדשות

מספר מקרי המוות כתוצאה מאיידס ברחבי העולם פחת ב-50% בעשור האחרון

בעוד ב-2005 מתו כשני מיליון בני אדם ברחבי העולם מהמחלה, בשנה שעברה עמד מספר קורבנותיה על כמיליון; השיפור: כתוצאה מנגישות גבוהה יותר של אוכלוסיות ברחבי העולם לתרופות אנטי-ויראליות

חינוך בנוגע לאיידס בקניה (צילום: אילוסטרציה)
חינוך בנוגע לאיידס בקניה (צילום: אילוסטרציה)

מספר מקרי המוות בעולם הנגרמים בשל מחלת האיידס פחת בתוך עשור בכמעט מחצית - קרוב למיליון בני אדם; כך עולה מתוך דו"ח חדש שפורסם בסוף השבוע על ידי ארגון של האו"ם האחראי למאבק במחלה (UNAids).

הדו"ח מצביע על כך שמאז 2005, כאשר מספר מקרי המוות מאיידס הגיע לשיא של 1.9 מיליון בני אדם, ירד בהדרגה מספר המתים מהמחלה. בשנה שעברה הוא עמד על כמיליון בני אדם. השינוי מוסבר בכך שיותר בני אדם טופלו לראשונה בתרופות שקודם לכן לא היו זמינות עבורם.

זיהום בנגיף HIV המחולל את המחלה עדיין לא ניתן עדיין לריפוי, אבל ניתן לשלוט בו באמצעות טיפול תרופתי אנטי-ויראלי יום-יומי במינון מתאים.
מי שנדבק בנגיף ולא נמצא תחת השגחה ובבדיקות תקופתיות צפוי לסבול מהרס המערכת החיסונית בגלל המחלה. חולי איידס נוטים למות מסיבוכי מחלות ויראליות וזיהומיות אחרות.

כיום ברחבי העולם, 36.7 מיליון בני אדם חיים עם נגיף ה-HIV, ו-53% מהם מקבלים את הטיפול האנטי-ויראלי שמעניק להם סיכוי לתוחלת חיים כמעט מלאה.

מנהל UNAids מסר, כי היעד שהוצב לפרויקט הזה הוא שעד 2020 מספרם של המטופלים יוכפל ל-30 מיליון בכל העולם. כמו כן, הארגון שואף להגיע לכך ש-90% מבני האדם עם HIV אכן יאובחנו, 90% מהם יקבלו את הטיפול ואצל 90% פעילות הנגיף תיבלם. כיום מדובר רק ב-70%, 77% ו-82%, בהתאמה.

מאז 2010 ירד בשליש מספר החולים במדינות שבמזרח ובדרום יבשת אפריקה. תוחלת החיים באותן מדינות עלתה בעשור האחרון בעשר שנים תודות למאבק באיידס. קהילות שלמות ומשפחות באותן מדינות חזרו לשגשג תודות להצלחת המאבק באיידס, ציין מנהל התכנית, מישל סידיב (Sidibe).

נושאים קשורים:  חדשות,  איידס,  HIV,  תחלואה,  או"ם,  UNAIDS
תגובות