חדשות

אלימות נגד צוות רפואי: בנו של מטופל תקף פיזית רופאה ורופא ב"אסף הרופא"

3 ימים בלבד שמשרד הבריאות הודיע על הרכב ועדה שתגבש המלצות למיגור תופעת האלימות במערכת הבריאות, אירע מקרה אלימות חמור ב"אסף הרופא"

מעצר על ידי המשטרה (צילום: אילוסטרציה)

שלושה ימים אחרי שמשרד הבריאות הודיע על הרכבה של ועדה שתגבש המלצות למיגור תופעת האלימות במערכת הבריאות, בראשות פרופ' שלמה מור-יוסף, אירע מקרה אלימות חמור בבית החולים "אסף הרופא".

לדברי בית החולים, רופאה ורופא הותקפו פיזית על-ידי בנו של מטופל. הוא סטר בפניהם בהתקף זעם. האירוע התרחש במרפאת החוץ של בית החולים למתן טיפולים בכף רגל סוכרתית.

ד"ר אלכס שפירא, אורתופד ומנהל יחידת הפוליו בבית החולים, סיפר על מה שאירע: "ישבתי בחדר שבו הייתה גם הרופאה שהותקפה. לפתע פתאום פרץ אדם לחדר, הפך בהתקף זעם שולחן ועליו מסך מחשב, והחל לזרוק חפצים. הוא התנפל על הרופאה וסטר בפניה. לאחר שצעקתי עליו שיפסיק – הוא סטר גם לי".

בית החולים מסר בתגובה: "נגלה אפס סובלנות לכל מעשה אלימות".
החשוד במעשה נעצר ונחקר במשטרת רמלה.

נושאים קשורים:  חדשות,  אלימות נגד רופאים,  צוות רפואי,  ועדה למיגור האלימות,  המרכז הרפואי "אסף הרופא"
תגובות
24.07.2017, 21:04

לצערי הגדול לבד מהאמירה החוזרת על "אפס סובלנות" לא נעשה הרבה. לפני כשנתיים הותקפתי ע"י בן משפחה במרפאה. מדובר באדם עם רקע אלים כולל הרשעות. עם זאת, עד היום טרם החל משפטו. לולא עמדתי על המשמר, הרושם שלי שהתיק נגדו היה נסגר כבר מזמן. לכל הנוגעים בדבר, כולל המשטרה, התביעה ואפילו השופט, הרבה יותר קצר לסגור את התיק, מאשר לדון להרשיע ולהעניש. "אז איזה רופא חטף סטירה, מה כבר קרה?"

אנונימי/ת
24.07.2017, 23:45

לא להבליג! זכותו של כל רופא להגן על עצמו וכל האמצעים כשרים לשם כך. די להיות נחנחים, יש להשיב מנה אחת אפיים לתוקפים.

אנונימי/ת
25.07.2017, 06:54

אלקס ידידי, אתה בחור חזק. למה התוקף במעצר ולא באישפוז? זאת השפה היחידה שהם מבינים

אנונימי/ת
25.07.2017, 10:00

רק מה שעושה איש הצוות באותו רגע ייקבע..אל תצפו ליותר מיגי גיבוי ופעולה מהנהלות רפואיות..רק ברברת...עברתי ארוע בזמן קשה והגבתי מייד..מההנהלה לא שמעתי אפילו פיהוק למרות שאחר כך סיפרו לי שהיתה ישיבה סוערת בנושא..חחח...שם חשבו רק על תגמית ומספר מבוטחים..האלימות..מה זה בכלל..?!..

אנונימי/ת
26.07.2017, 07:07

לדעתי על המוסד הרפואי להגיש תביעה פלילית פרטית וכספית בבית המשפט ,ובית המשפט ידאג לפצות הרופא הנתקף בסכום כספי הולם .בנוסף המוסד הרפואי ימנע לקבל התוקף לטיפול רפואי במוסדו לתקופת מספר שנים ...