חדשות

4 ארגונים במערכת הבריאות בין הזוכים בפרס הלאומי לאיכות ומצוינות במגזר הציבורי

מגן דוד אדום, המרכז הרפואי "פורייה" בטבריה, מחוז שרון-שומרון של שירותי בריאות "כללית" והאגף לבריאות דיגיטלית ומחשוב במשרד הבריאות קיבלו בשבוע שעבר בטקס רב משתתפים את הפרס הלאומי השנתי לאיכות ומצוינות במגזר הציבורי

מנהל פורייה, ד"ר ארז און, מקבל את הפרס הלאומי לאיכות ומצוינות במגזר הציבורי (צילום: יח"צ)

מגן דוד אדום, המרכז הרפואי "פורייה" בטבריה, מחוז שרון-שומרון של שירותי בריאות "כללית" והאגף לבריאות דיגיטלית ומחשוב במשרד הבריאות קיבלו בשבוע שעבר בטקס רב משתתפים את הפרס הלאומי השנתי לאיכות ומצוינות במגזר הציבורי, על שם ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל. ארבעת ארגונים אלה מתחום הבריאות הצטרפו לזוכים אחרים בתחומים שונים.

תכנית הפרס מיועדת לארגונים וליחידות במוסדות, במשרדים או בגופים, במטרה לקדם איכות ומצוינות ארגונית בשירות הציבורי בישראל. תכנית הפרס מנוהלת על ידי נציבות שירות המדינה, בחסות משרד ראש הממשלה ובשיתוף האיגוד הישראלי לאיכות.

בין מטרות התכנית: התוויה וקידום עקרונות שירותיים איכותיים, עידוד המגזר הציבורי להנהיג גישות של שותפות פנים ארגונית, למידה ושיפור מתמיד, פיתוח המודעות לחשיבות קידום האיכות והמצוינות הארגונית.

בהתמודדות על הפרס נבדקים הארגונים, היחידות במשרדים ובמוסדות הציבוריים על יכולת מנהיגות, הון אנושי, שותפויות ומשאבים, תהליכים, מוצרים ושירותים - ותוצאות של כל הפעילויות הללו לטובת הלקוחות והקהילה.

שלוש קטגוריות הוקרה נקבעו לזוכים - זהב, כסף וארד. בכל קטגוריה רמות ההישגים מבוטאות במדרג שבין 1 ל-5 כוכבים.

מנכ"ל מד"א אלי בין מקבל את הפרס הלאומי לאיכות ומצוינות במגזר הציבורי (צילום: יח"צ)

מגן דוד אדום זכה בתעודת הוקרה בעיטור של 2 כוכבי מצוינות בקטגוריית הזהב, פורייה זכה ב-5 כוכבים בקטגוריית הכסף, אגף המחשוב של משרד הבריאות זכה ב-4 כוכבים בקטגוריית הכסף ומחוז שרון-שומרון של "הכללית" ב-4 כוכבים בקטגוריית הארד.

בהחלטת ועדת השופטים, שבראשה עמד השופט בדימוס עזרא קמא, ושאותה כתב תאופיק עאסלה, מנהל תחום מצוינות ארגונית בשירות המדינה, נכתב: "מד"א הוא ארגון ההצלה הלאומי של ישראל לשירותי רפואה דחופה טרום-אשפוזית ולשירותי הדם... הוא פועל, מדריך ומנחה גם במניעת מחלות ותאונות, תוך הקפדה על כבוד הזולת וקדושת החיים, על פי ערכים ואתיקה מקצועית ותוך הטמעת תרבות של מצוינות ושיפור מתמיד באיכות השירות והטיפול הרפואי שהוא מעניק על-פי מדדים שונים: זמני תגובה, רמת הצוותים, פריסתם, הפעלת מתנדבים... סקרי המשוב שבוצעו לגבי פעילויותיו הצביעו על רמת שביעות רצון גבוהה של גורמי הרפואה והסיעוד במערכת הבריאות, צה"ל, המטופלים ובני משפחותיהם".

על המרכז הרפואי "פורייה" שהתמודד על הפרס בפעם הראשונה, נאמר על-ידי ועדת השיפוט, כי הוא "פועל להיות מוביל בפעילותו בהענקת שירותי רפואה איכותיים ולצמצום הפערים בשירותי הבריאות בין הפריפריה לבין המרכז. הנהלתו מקדמת את החזון הארגוני, המערך האסטרטגי והאתיקה המקצועית כחלק מתרבות של מצוינות ארגונית. כל התהליכים שהנהיג נמדדים במדדי ביצוע לשיפור איכות ההליכים הקליניים שנקבעו על-ידי משרד הבריאות, לצד הפעלת טכנולוגיות רפואיות מתקדמות, ציוד חדשני והקפדה על שיפור בטיחות המטופל. בנוסף רואה המרכז חשיבות רבה בחינוך ובקידום הבריאות ברשויות השונות בכל אזור הצפון ובבתי הספר".

על אגף המחשוב במשרד הבריאות אמרה ועדת השיפוט לפרס, כי הוא "מעניק את שירותיו לכ-100 ארגונים מעולמות תוכן שונים בתחום הבריאות, מופקד על קידום מערכת הבריאות בעידן הדיגיטלי. הנהלתו עיצבה חזון ארגוני וגיבשה אסטרטגיה ממוקדת, המוכוונת להבטחת טיפול רפואי איכותי, קידום הבריאות וניהול מערכתי אפקטיבי. בנוסף, האגף מוביל מהלכים משמעותיים במערכת הבריאות בארץ ומקדם מודלים דיגיטליים חדשניים לשיפור התפקוד והביצוע. האסטרטגיה הארגונית של האגף יצרה שותפויות וקשרים עם משרדים ממשלתיים וארגוני בריאות בארץ ובעולם והמידע והידע על ספקי השירותים הרפואיים השונים משמש בסיס לקבלת החלטות ולייזום מהלכי שינוי-שיפור וחדשנות במערכת הבריאות כולה".

על מחוז שרון-שומרון של "הכללית" אמרה ועדת השיפוט בהחלטתה: "זהו המחוז השני בגודלו בקופת חולים כללית, המעניק בשגרה שירותים רפואיים ליותר מ-600 אלף מבוטחים. בתחום פעילותו ניכרת חתירה מתמדת להענקת שירותי רפואה איכותיים, תוך מתן תשומת לב מרבית לצרכי מבוטחים ומטופלים. הנהלת המחוז מקדמת את החזון הארגוני, המערך האסטרטגי והאתיקה המקצועית כחלק מתרבות החותרת למצוינות. מופעלים בו טכנולוגיות רפואיות מתקדמות והוא מקיים שותפויות עם גורמים שונים במערכת הבריאות ובקהילה בתחומי הרפואה המונעת הקהילתית. פעילות מרשימה וחדשנית הציג המחוז בתחום ההדרכה וההטמעה בקרב עובדיו".

דורון שוחט, מנהל תכנית הפרס, ציין כי תהליך הבחינה וההערכה של הגורמים השונים היה ארוך ומדוקדק, וכי חמישה מעריכים מקצועיים בחנו כל ארגון.

נושאים קשורים:  חדשות,  מגן דוד אדום,  מד"א,  המרכז הרפואי "פורייה",  שירותי בריאות כללית,  האגף לבריאות דיגיטלית,  השירות הציבורי
תגובות
19.07.2017, 22:09

אנחנו באמת מתאמצים