חדשות

נכשל ניסיון הגישור במשבר "הדסה", רובינשטיין יציע מתווה חדש לאישור בג"צ

השופט רובינשטיין הודיע לבג"צ כי הליך הגישור בעניין המשבר ב"הדסה" הגיע למבוי סתום; לפי דיווחים, הוא עשוי להמליץ ליצור מרפאה ב"שערי צדק" שבה יכהנו פרופ' מיקי וינטראוב, פרופ' שושי וילק ואיריס פריד, בעוד יתר הרופאים יחזרו ל"הדסה"; הר"י: משרד הבריאות אשם בכישלון

שופט בית המשפט העליון לשעבר אליקים רובינשטיין בטקס פרישתו ביוני 2017 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

ניסיון הגישור בין הורי ילדים חולי סרטן שטופלו במחלקה ההמטו-אונקולוגית ב"הדסה" עין כרם והרופאים המתפטרים לבין הנהלת "הדסה" ומשרד הבריאות הסתיים בכישלון; כך דיווחו אתמו לכלי התקשורת. לפי הדיווחים, למרות חמישה ימי דיונים אינטנסיוויים בניהולו של המגשר בהליך - השופט לשעבר אליקים רובינשטיין - הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה.

לפי הערכות, השופט רובינשטיין יציג לבג"צ, שיזם את ניסיון הגישור בשבוע שעבר, מתווה חדש לפתרון, המבוסס על הבנתו את המצב אך שלא התקבל כפתרון מוסכם על ידי הצדדים. מתווה זה יכלול מעבר של שלושה רופאים בכירים מבין שישה הרופאים שהתפטרו - מנהל המחלקה פרופ' מיקי וינטראוב, סגניתו פרופ' שושי וילק רבל וד"ר איריס פריד - ל"שערי צדק". לפי הדיווח השלושה ינהלו במקום מרפאה, ולא מחלקה המטו-אונוקולוגית לילדים חולי סרטן. שלושה הרופאים האחרים ושלושה המתמחים, שהתפטרו בתחילת יוני, יחזרו למחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים ב"הדסה".

ההסתדרות הרפואית האשימה בתגובתה את משרד הבריאות בכישלון הליך הגישור, בשל התעקשותו שלא לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים ב"שערי צדק". יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ליאוניד אידלמן, מסר לאתר Ynet: "התאכזבנו מאוד לקבל את הודעת משרד הבריאות שסתמה את הגולל על הגישור במשבר כל כך חריף וכואב זה. הר"י חוזרת ומדגישה שאין תחליף לגישור במציאת פתרון מידי לילדים החולים. משרד הבריאות לא פותר שום בעיה בהודעה מצערת זו. במקום לנהל מלחמות במטרה לנצח, יש למצוא מענה הולם ודחוף לילדים החולים.

"לשיטתנו אין פתרון ריאלי ללא שילוב בו של בית החולים שערי צדק. העמדה שהוצגה על ידי משרד הבריאות כעמדה מקצועית אינה חד משמעית, ועמידה עיקשת על עמדה זו לא מאפשרת שום התקדמות, וזה מה שהביא לכשלון הגישור. אנו מתקוממים נגד קמפיין השמצות כלפי הרופאים המסורים והמקצועיים ודורשים להפסיק לאלתר השתלחות ברופאים".

משרד הבריאות אמר כי המתווה שהשופט רובינשטיין צפוי להציע יביא ליצירת שני מוקדי טיפול בינוניים בירושלים, במקום מוקד מקצועי אחד, כפי שהיה עד כה.

שלשום העניק בג"ץ, לבקשת רובינשטיין, ארכה נוספת לדיונים - עד אתמול ב-19:00. אם, כפי שדווח, השיחות הסתיימו בכישלון, צפוי הרכב בג"צ לדון בעתירה היום (יום ג') ב-11:00.

כרוניקה של כישלון

בעוד הורי הילדים ונציגי הרופאים האשימו היום את משרד הבריאות בהתנגדות "עיקשת וחסרת הגיון" לפתוח מחלקה ב"שערי צדק", האשים משרד הבריאות את ההורים והרופאים בדחיית שורה של הצעות יצירתיות מצדו, שנועדו לפתור את המשבר.

לפי דיווח ב"ישראל היום", אחת ההצעות שדחו הרופאים היא לפתוח מחלקה "עצמאית" להמטו-אונקולוגיה ילדים בתוך בית החולים "הדסה" הר הצופים - ולא בתוך בית החולים "הדסה" עין כרם כפי שהיה עד כה. למרות שהוצע כי המחלקה תהיה כפופה למשרד הבריאות ולא למנהל "הדסה" פרופ' זאב רוטשטיין, לפי הדיווח, הרופאים לא יסכימו לעבוד גם תחת מנהל חטיבת הילדים ב"הדסה", פרופ' איתן כרם, שכינה אותם "רופאים נוטשים". כלי תקשורת אחרים דיווחו כי הרופאים דחו את ההצעה.

הצעות אחרות שנדחו, לפי כלי התקשורת הבוקר, הן מעבר של צוות הרופאים - שישה מומחים ושלושה מתמחים - לבתי החולים "שניידר" לילדים או לבית החולים "זיו" בצפת. "מעריב" דיווח, כי שר הבריאות אף הציע לממן הסעות לבתי חולים אלה לילדים שהצוות החל בטיפול בהם.

הורי הילדים אמרו בהודעה שהעבירו לתקשורת: "התחלנו את הליך הגישור באופטימיות זהירה. נענינו לבקשתו של המגשר להפסיק את שביתת הרעב וקיווינו כי גם הצד השני ייעשה מאמץ להצלחת התהליך. אולם, לאורך הימים האחרונים חווינו אכזבה קשה. בצר לנו אנו אומרים כי אנחנו היינו הגורם היעיל היחידי לאורך המו"מ. הבאנו לשולחן חמש הצעות שונות שכולן נדחו על ידי שר הבריאות ליצמן, מטעמי אגו בלבד ולא משיקולים ענייניים. בסוף האגו הזה יהרוג את ילדינו. שר הבריאות ליצמן בוחר להתבצר בעמדתו ומציע מתווים שונים ומשונים, שאין להם שום היתכנות בשטח".

לדברי ההורים, "כל המתווים דורשים תקציבים גדולים ביותר והשקעה ונשאלת השאלה המתבקשת – מדוע משרד הבריאות עושה הכל, ובלבד שלא לפתוח מחלקה ב'שערי צדק'? מהם שיקוליו להתבצר בצורה כזו בלתי סבירה בעמדתו? האם באמת יותר הגיוני לפתוח לילדי ירושלים מחלקה במרכז הארץ תוך נשיאה בעלויות כבדות של הסעות ולינה, טרטור הילדים החולים מחוץ לעיר ירושלים וסיכון בריאותם? יתרה מכך, חלק גדול מן המתווים שהציע משרד הבריאות בעיר ירושלים מעידים על כך שהוא סבור שאכן יש צורך במחלקה נוספת בבירה".

נושאים קשורים:  חדשות,  משבר ב"הדסה",  המרכז הרפואי "הדסה",  המרכז הרפואי "שערי צדק",  גישור,  משא ומתן
תגובות
אנונימי/ת
03.07.2017, 10:19

אוקיי,רוצים את ביבי,וכחלון..מה עם הרמטכל?לא רוצים אותו..אולי גם את גל גדות?

אנונימי/ת
04.07.2017, 07:54

רוצים את פסיכולוגית הילדים מהשירות הציבורי בירושלים ששמה שרה

אנונימי/ת
03.07.2017, 10:43

כל חכמולוג שחושב שהוא יכל להתלוצץ על הגב של ילדים חולי סרטן כותב את השטויות שלו ובינתיים אין ולא יהיה פתרון הגישור כי ליצמן+ רוטשטיין=אינטרסים+כסף.רק בית המשפט העליון יכול לחתוך את הקשר הגורדי הזה.

אנונימי/ת
03.07.2017, 11:06

כאבם וצערם של ההורים ברור ומטלטל. המדינה נותנת לטעמי פתרון טוב בבית חולים הדסה ומי ששבר שם את הכלים הוא הרופאים הפורשים. טוב יעשו ההורים אם יתמקדו בדרישות של איך לשפר/לפקח על הטיפול בהדסה ואיך להחזיר לשם את הרופאים שפרשו. זה הפתרון הנכון וגם דרישה לגיטימית

אנונימי/ת
03.07.2017, 11:26

החוכמולגים היחידים הם הרופאים המתפטרים,שמנצלים את החולים.וכל מי שיש לו אינטליגנציה תקינה ומעלה,כבר הבין את זה...

אנונימי/ת
03.07.2017, 21:05

צודק 100%

אנונימי/ת
03.07.2017, 12:40

ספינים, ספינים וכיפופי ידיים. אני מאמין שהצדדים יודעים טוב איך לסיים את הסכסוך. זהו מאבק של פרופסייה (מקצוענות) מול אדמיניסטרציה (כסף וכוחנות).
חבל שהר"י מתרחקת מהמאבק הזה כמו מאש. זו פחדנות. כי התוצאה הסופית תהיה משמעותית לעתיד הרופאים בישראל.

אנונימי/ת
03.07.2017, 14:40

אינני יודעת אם הר"י מתרחקת (שכן היא התבטאה בנשושא), אבל להערכתי הסכסוך יכול להסתיים רק בהכרעה משפטית....

אנונימי/ת
03.07.2017, 22:29

אכן מתביישת להיות חברה בהר״י

אנונימי/ת
03.07.2017, 17:54

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ליאוניד אידלמן, מסר בתגובה: "התאכזבנו מאוד לקבל את הודעת משרד הבריאות שסתמה את הגולל על הגישור במשבר כל כך חריף וכואב זה. הר"י חוזרת ומדגישה שאין תחליף לגישור במציאת פתרון מידי לילדים החולים. משרד הבריאות לא פותר שום בעיה בהודעה מצערת זו. במקום לנהל מלחמות במטרה לנצח, יש למצוא מענה הולם ודחוף לילדים החולים. לשיטתנו אין פתרון ריאלי ללא שילוב בו של בית החולים שערי צדק. העמדה שהוצגה על ידי משרד הבריאות כעמדה מקצועית אינה חד משמעית, ועמידה עיקשת על עמדה זו לא מאפשרת שום התקדמות, וזה מה שהביא לכשלון הגישור. אנו מתקוממים נגד קמפיין השמצות כלפי הרופאים המסורים והמקצועיים ודורשים להפסיק לאלתר השתלחות ברופאים".

אנונימי/ת
04.07.2017, 00:01

חבל שהוא מגיב. עד היום הוא לא הועיל בכלום. עדיף שכל פעם שהוא חושב להגיב, שישאף שאיפה של גזי הרדמה וישן. כך לא יגרום נזק.

אנונימי/ת
03.07.2017, 19:20

" לשיטתינו אין פתרון ריאלי בלי שלוב ביח" שערי-צדק בו" וכל המוסיף גורע!!

אנונימי/ת
03.07.2017, 19:26

מעבר רופאים ואחיות במסה משיבא לאסותא אשדוד מוצג כהזדמנות גדולה עי" מנהל שיבא הנוכחי פרופ'.קרייס אולי כדאי שילמדו את פרופ.רוטשטיין שאותו החליף בתפקיד איך להתייחס לרופאים שרוצים לעבור עם האחיות לבית-חבד אחר-יתרון ,הזדמנות מילים נפלאות במקום כת ונוטשים.מסבר שלא מאוחר מדי ללמוד פרופ'.רוטשטיין מתלמידך....

אנונימי/ת
03.07.2017, 19:53

מה?!

אתה מבין מה עלות התשתית הקשורה להשתלות מח עצם? כשו זנבנתה מהלך שנים ארוכות באתר מסוים ועכשיו פתאם מבקביל עוד אחד ? ומה עם נסיון מצטבר של מערכות תומכות הדמיה בנק דם?
מדובר במערכת מורכבת ביותר ויקרה מאד. לא יתכן שבאופן כזה תשתיתאחת תתנוון ואחת תוולד. פשוט לא סביר לחלוטין

אנונימי/ת
03.07.2017, 21:11

אכן פחות נעים ונחמד לעבוד בבית חולים עם קשיים כלכליים. איך מאות רופאים בשיבא וכעת בהדסה עובדים עם רוטשטיין? מי בנה, פיתח והכפיל את בית חולים לילדים ספרא?

אנונימי/ת
03.07.2017, 21:28

ההורים האומללים נלחמו למען הרופאים ובאמונתם התמימה גרמו נזק לילדיהם. לולי מעורבותם היה קל בהרבה לפתור את המשבר הזה.

אנונימי/ת
03.07.2017, 21:30

מהרסיך ומחריביך ממך יצאו-נאמר ולא בכדי.אז פרופ'. רוטשטיין בא כנראה לסיים את חורבן הדסה שהתחיל עוד בימים רבים לפניו וכנראה שגם אין מי שימנע זאת ממנו. הוא קבל כח וכסף לתקן והשתמש בו לרעה -נגד האנשים הכי מסורים שהיו בהדסה בודדים בן רבים שלא עשו שרפ" ועכשיו אנשי הדסה פתאום מתבכיינים במקום לדאוג כמה שיןתר מהר להעיף את ה"פיל בחנות חרסינה" ששמו רוטשטיין.פתאום המשאבים הדרושים למקום אחר יקרים מאד, כאשר רק כיסוי חובות הדסה עולה לכל הציבור מעל ל1.3מליארד שקל.אתם היה בודאי אפשר לבנות עוד בית חולים חדש בארץ בסכום הזה ועוד לקבל עודף-אז פתאום כשמקימים עוד מעט מחלקה מתחרה נוספת במקום זאת שנהרסה ולא עי" מלאך, הם נזכרים לספור את הכסף החסר ביחד עם ליצמן-על כך נאמר"טול קורה מבין עיניך"!

אנונימי/ת
03.07.2017, 21:44

כלכך מסורים שנטשו 15 ילדים מחוברים לאינפוזיות...רופאים כאלו אינם זכאים לתואר שלהם..מטילים חרפה על המקצוע

אנונימי/ת
03.07.2017, 22:04

שטויות במיץ עגבניות באים בטענות למי שבחרו לעשות לפי צו מצפונם.במקום לשפוט את מי שאין לו מצפון:רוטשטיין ,ליצמן-אחשורוש לפי רוטשטיין וכל אלו המשתחווים לפניהם..אני בז לכל המלעיזים של הרופאים המסורים האלו ל לצו מצפונם ולחוליהם.נראה אם מישהוא יעזוב עם רוטשטיין את הדסה כשיבוא היום והוא כנראה לא כל כך רחוק!!

אנונימי/ת
04.07.2017, 06:40

לפי צו מצפונם החליטו לערוק לשעצ? כל השאר שקרים..ויש הוכחות אז דיי לבכיינות..

אנונימי/ת
03.07.2017, 22:17

כדאי להזכיר לכולם שהייתה בהדסה מחלקה מצוינת ומתפקדת. מי שהרס הכל היו רוטשטיין והרופאה שהתלהבה מהקידום שהבטיח לה. מקור הבעיה בשינוי שרוטשטיין ניסה להחיל. מכאן שהפתרון צריך לבוא בסילוקו של הגורם ההרסני.
הרופאים לא יצרו את המשבר. הם רק סירבו מסיבות מקצועיות לקבל את השינוי ההזוי שיזם רוטשטיין (בוודאי לא משיקול רפואי)

אנונימי/ת
04.07.2017, 06:43

ממש לא מחלקה מצוינת..נא להתעדכן בנתוני תחלואה ותמותה..ובפרוטוקולים ישנים שניתנו לחולים..

אנונימי/ת
03.07.2017, 22:18

יש פתרון אחר פשוט וזול לשלוח את רוטשטיין לפנסיה והכל יהיה בסדר בחזרה.

אנונימי/ת
03.07.2017, 23:44

לא כל אחד צריך להגיב, ביחוד ״חכמים״ כמוך.

אנונימי/ת
04.07.2017, 14:50

כן כמו שהיה לפני שהוא הגיע נכון?

אנונימי/ת
03.07.2017, 22:31

היה ברור ששר הבריאות, הרב ליצמן, יתמוך בפרופ' רוטשטיין כי הוא הביא אותו להציל את הדסה. למען האמת, מבחינה כלכלית רוטשטיין עשה כנראה עבודה טובה, אבל מבחינה אנושית הוא כשל כשלון חרוץ. אם מתחילת הסכסוך הוא היה מתנהג לא בכוחנות ולא כמפקד צבאי והיה מבין לרחשי ליבם של הרופאים שפרשו, הפרישה היתה נמנעת וכל הסכסוך היה מסתיים בקול דממה דקה - אבל זה, כנראה, בניגוד לאופיו הכוחני של פרופ' רוטשטיין.

אנונימי/ת
03.07.2017, 23:40

מי שישב שהגישור יצליח, חי באשליות. הסיבות לכשלון, חלקן גלויות וחלקן סמויות. הסיבות הגלויות היא המציאות: המחלקה בהדסה עובדת ותופסת תאוצה מחדש, לא תפתח מחלקה בשעצ, בגלל שלא מעניקים פרסים עבור מעשים לא אתיים. התוצאה אין להם לאן לחזור. הפתרונות שהוצעו להם נדחו. למה? פה נכנסות הסיבות הנסתרות, המלחמה היא מלחמת אגו,. הוסף על זה את עו״ד אליעד שרגא, שלדעתי לא פעל נכון, ולא השכיל להציג להם את המציאות כפי שהיא. ברגע שבגץ, שהפניה אליו לראשונה הייתה טעות, מציע גישור, הם היו צריכים להבין את אשר היו אמורים להבין מראש, מבית המשפט לא תצמח הישועה, כי בית המשפט לא התערב ולא יתערב בסכסוכים כאלה. מעשיהם עכשיו הם מעשי אדם הטובע, במקום לנסות לזרום עם הזרם ולצאת מהמערבולת, הם לוחמים בזרמים. עכשיו גם משרות במחלקות אחרות יהיו בספק הם לא הפנימו שלכח יש גבול, ותמיד, במאבקי כח עלולים להתקל בחזק ממך, מחד, ובמשענות קנה רצוץ מאידך, והרי הם יצאו קרחים מכאן ומכאן, ולא בגלל כימותרפיה, אלא בגלל אגו נפוח שעיוות להם את ראיית המציאות.
חבל.

אנונימי/ת
04.07.2017, 06:42

זו התשובה המדוייקת..

אנונימי/ת
04.07.2017, 06:29

מומחים לא צומחים על העצים, מנהלים ושרים כן צומחים בין העצים.
כל רופא יכול לעבוד איפה שנראה לו ולא להפך.
התעקשות לא מובנת של ליצמן. למשל, יש בישראל מחלקה יקרה לניתוחי לב כמעט בכל בית חולים, למרות שהיה עדיף 3-4 ברמה גבוהה.
מספיק עם מנטליות של ימי הביניים. אין סיבה הגיונית למנוע פתיחת מחלקה בשע״צ. גם אסותא אשדוד מתאים מאוד.
אסותא באשדוד הוא רעיון

אנונימי/ת
04.07.2017, 08:48

עם כל הצער הולכים סחורחור אבל יש בסופו של דבר צורך דחוף להפטר מרוטשטיין בהקדם. יש לו אשיות תוקפנית. כל מי שעבד אתו או בסביבתו יש לו לומר דברים לא נעימים אודותיו. גם הקשר עם פרופ בדימוס שני גורם לדבר מה.

אנונימי/ת
04.07.2017, 09:12

אני עבדתי איתו שנים רבות,ויש לי רק דברים טובים להגיד עליו,ועוד להרבה אחרים יש..האיש נחמד ומוכשר..ואין תוקפנות כלל..יש לו הומור מצויין,כל המגיבים לרעתו זו חבורת נשורת שהוא פיטר כי לא היו מוכשרים מספיק...

אנונימי/ת
04.07.2017, 09:55

להכתיר את פרופסור וינטראוב המלאך להמן הרשע- היא נחמדות.

אנונימי/ת
04.07.2017, 10:11

על חוסר נחמדות ואפילו לא על התנהגות מבישה של מנכל, לא הורסים מחלקה ומסכנים ילדים

אנונימי/ת
04.07.2017, 10:49

או אתה כבר מדבר
בוא נראה אותך כשתהיה במצב הזה
ושנית הם לא נטשו הם ישבו עם כל אחד והסבירו לו את המצב ואפילו ליוו את הילדים לבתי חולים אחרים שזה לא מתוקף תפקיד
אז לסיכום הם לא סיכנו ילדים ולא נטשו
ומי שנטש זה רוטשטיין וסייעתו
וע"ז נאמר יש דין ויש דיין

אנונימי/ת
04.07.2017, 11:47

הייתי מספר פעמים במצב דומה. פעם אחת אחת עזבתי (לבד, לא עם כל הצוות) ובפעמים האחרות נשכתי שפתיים ונלחמתי מבפנים. אף פעם לא הרסתי את המקום ממנו באתי. הדסה זה לא רוטשטין ובשם מלחמה עם רוטטשטין לא נלחמים בהדסה

אנונימי/ת
04.07.2017, 14:45

צודק.!

אנונימי/ת
04.07.2017, 14:46

אני מנהל יחידת השתלות כבד בבלינסון רע לי מאד עם המנהל הוא מונע שני תקנים כבר שנתיים. הייתי בראיון אצל מנהל איכילוב ויש מצב שכל הצוות מתארגן ועובר עוד חודשיים. קצת חבל על ההשקעה הכספית העצומה שבוצעה בבלינסון אבל אין ברירה חייבים להשקיע הכל מהתחלה במקום שבו יש לי תקשורת יותר טובה עם המנהל

אנונימי/ת
04.07.2017, 14:46

אני מנהל יחידת השתלות כבד בבלינסון רע לי מאד עם המנהל הוא מונע שני תקנים כבר שנתיים. הייתי בראיון אצל מנהל איכילוב ויש מצב שכל הצוות מתארגן ועובר עוד חודשיים. קצת חבל על ההשקעה הכספית העצומה שבוצעה בבלינסון אבל אין ברירה חייבים להשקיע הכל מהתחלה במקום שבו יש לי תקשורת יותר טובה עם המנהל

אנונימי/ת
04.07.2017, 14:48

ישבו עם כל אחד,והפחידו אותו שהילד שלהם ימות אם יישאר בהדסה,,להתפטר קולקבטיבית זה לנטוש! לא להעביר חפיפה לרופאים חדשים זו רשלנות רפואית,הם סיכנו את הילדים מבחינה פיזית ומבחינה נפשית וממשיכים לעשות זאת,,ולמה בכלל הם לקחו איתם חולים למלחמות שלהם?הם לא יכולים להילחם לבד ברוטשטיין?
רוטשטיין לא נטש ולא ינטוש,,הוא הביא מומחים מכל העולם לטפל בילדים הנטושים..

אנונימי/ת
04.07.2017, 14:48

זה הומור!!!

אנונימי/ת
04.07.2017, 15:10

אם אתה מנהל יחידת השתלות כבד בבלינסון,קצת מוזר שפרסמת באנונימיות לא?

אנונימי/ת
04.07.2017, 17:09

"יש שופטים בירושלים"ולהם כמובן יש יותר שכל מאשר לרוטשטיין ליצמן וכל מלחכי הפינכה שלהם ולכן כן יפתח שירות בשערי צדק לילדים חולי הסרטן מהדסה על אפם וחמתם

אנונימי/ת
05.07.2017, 00:56

אכן כך "רופאים אחראיים ,מסורים וכ"ו " לא מתיישב לחלוטין עם התפטרות קולקטיבית ונטישת מחלקה פעילה ומתפקדת ומבלי להעביר ,לידי רופאים אחרים !! זו למעשה הפקרת המחלקה עם החולים שלה !!!ולא משנה איזו מחלקה היא ומה שם יקראו לה !!

אנונימי/ת
05.07.2017, 11:20

לשלושה רופאי מרפאה אתה קורא שירות?