חדשות

טענות: חולי סרטן ב"העמק" אינם מקבלים מרשמים לקנאביס רפואי

לפי דיווח הבוקר ב-Ynet, בבית החולים תלוי שלט "מרפאה ללא קנביס" ומנהל המכון האונקולוגי מתנגד לשימוש בחומר; תגובת "העמק": "בימים אלה מתגבש מתווה שייתן את המענה הרחב והכוללני לצרכים של החולים האונקולוגיים"

מרכז רפואי העמק (מקור: ויקיפדיה)
מרכז רפואי העמק (מקור: ויקיפדיה)

חולים המטופלים במרכז הרפואי "העמק" בעפולה אינם יכולים באופן גורף לקבל מרשמים לקנאביס רפואי; כך דווח הבוקר באתר Ynet. לפי הדיווח, החולים - ביניהם חולי סרטן שעשויים להשתמש בחומר כדי להקל על הבחילות ולהגביר התיאבון במהלך הטיפולים - נתקלים בשלט בו כתוב "מרפאה ללא קנאביס".

הדיווח מתפרסם על רקע העיכוב שחל ברפורמת הקנאביס הרפואי שיזם שר הבריאות יעקב ליצמן, לפיה רופאים רבים יותר יוכשרו לתת מרשמים לשימוש בקנאביס רפואי, וכל הייצור והחלוקה של החומר יעברו תהליך של סטנדרטיזציה, בדומה לתרופות. במסגרת הרפורמה יימכר קנאביס רפואי בבתי מרקחת. ואולם, הקורסים לרופאים להכשרה למתן מרשמים מתארכים, והמשרד טרם העביר את האישורים הדרושים.

לפי הדיווח, מנהל המכון האונקולוגי במרכז הרפואי "העמק" מסרב באופן גורף לתת מרשמים בקנאביס רפואי למטופלים חולי סרטן. האתר דיווח כי בהקלטה עם המנהל, הוא נשמע אומר: "אין קנאביס במחלקה שלנו. קנאביס זה בעיה מבחינה אדמיניסטרטיבית ומבחינה רפואית".

מבית חולים "העמק" נמסר בתגובה לאתר Ynet: "לצערנו, בצפון הארץ קיים עדיין מחסור בשירותים הקשורים לטיפול בחולים האונקולוגיים, חסרים כיום מחלקת אשפוז המטו-אונקולוגית ורופאים מומחים בתחום, וכן חסרים טיפולי הקרנות לחולים אונקולוגיים, כמו גם טיפולים תומכים אחרים.

"בית החולים מכיר בחשיבות ובמשמעות של הטיפול בקנאביס רפואי, למטופלים הזקוקים לו, כמו גם במדיניות משרד הבריאות התומכת במתן הטיפולים. בימים אלה מתגבש מתווה שייתן את המענה הרחב והכוללני לצרכים של החולים האונקולוגיים, עם הקמת מרכז הסרטן במרכז רפואי העמק, בו יוקמו גם מכון הקרנות ומחלקת אשפוז".

משרד הבריאות מסר בתגובה לאתר: "אין פתרונות קסם ומשרד הבריאות עושה כל שביכולתו לקדם את הנושא, תוך התמודדות עם משאבים מוגבלים ורתימת גורמי המקצוע במערכת".

נושאים קשורים:  חדשות,  קנאביס רפואי,  המרכז הרפואי "העמק",  Ynet,  תופעות לוואי
תגובות
אנונימי/ת
26.06.2017, 23:36

דוגמה נוספת
להליך מחשבה והתנהגות של רופא המפר שבועת הרופא תוך הסתמכות על נימוקים של קושי בירוקרטי. תפקיד הרופא למצוא פתרון לטובת החולה לפני כל דבר אחר. זוהי השבועה. רופא המונע מחולה טיפול היכול לעזור לו מפר את שבועתו וחובתו המוסרית והאתית לחולה. כל היתר תירוצים פתטיים.