חדשות

סיכוי לפתרון? משרד הבריאות קיבל הדרישה להשיב פרופ' וינטראוב לתפקידו

מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, הודיע זאת במכתב שהעביר לנשיא המדינה, המתווך בין הורי ילדים חולי סרטן שטופלו במחלקה לבין הרשויות; המנכ"ל הודיע כי כל דרישות ההורים ייענו, כולל הדחתו של ד"ר גל גולדשטיין מניהול המחלקה; "הכל פתיר, גם אם זה אומר להזיז את המנהל החדש"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין השיג את הסכמת משרד הבריאות לכל דרישות הורי ילדים חולי סרטן שטופלו ב"הדסה", ביניהם השבה לתפקיד מנהל המחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים של פרופ' מיקי וינטראוב; הודעה על כך נמסרה על-ידי דוברות המשרד. אתר "וואלה" דיווח כי הרופאים לא השיבו עדיין רשמית – אבל נוטים לדרוש שכל הסדר יבוצע תחת חסות בג"צ.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב פירסם הערב (ה') הודעה לתקשורת לפיה ניתנה הסכמה, על דעת שר הבריאות, למכתב שנוסח על-ידי בית הנשיא יחד עם הורי הילדים. במכתבו לנשיא כתב בר סימן-טוב: "אני מודה לך על פנייתך ועל נכונות בית הנשיא להביא לפתרון המשבר באופן המהיר ביותר".

"על דעת שר הבריאות ובברכתו הריני להודיעך שכלל הדרישות העולות במכתבכם מקובלות עלינו ויש לשבת כעת בדחיפות ובאופן ישיר עם הרופאים על מנת לעגן הסכמות אלו בהסדרים מפורטים", נכתב.

מהרופאים הפורשים נמסר בתגובה: "קיבלנו את התכתובות האחרונות ואנחנו מבררים זאת"

מכתב נשיא המדינה

בין דרישות הורי הילדים שהתקבלו: החזרת כל צוות הרופאים שהתפטרו, לרבות מנהל המחלקה הקודם, פרופ' מיקי וינטראוב, לעבודה; השתלות מח העצם יבוצעו במחלקת ילדים בלבד ולמנהל המחלקה תינתן סמכות ההחלטה על השתלות ילדים מחוץ למחלקה; שיעור הטיפולים שיינתנו במחלקה במסגרת תיירות המרפא, ייקבע בתיאום מלא עם מנהל המחלקה ובהתאם ליכולת המחלקה לבצע ועל פי הסטנדרטים המקצועיים הנדרשים.

מכתב תשובה של מנכ"ל משרד הבריאות

לגבי חזרת הרופאים למחלקה תבעו ההורים שכל הצוות הרפואי - שישה הרופאים המומחים ושלושה המתמחים - ישובו לתפקידם המקורי טרם ההתפטרות. "מנהל המחלקה פרופ' וינטראוב וסגניתו פרופ' שושי וילק ישובו לתפקידיהם המקוריים, ערב פרוץ המשבר", נכתב.

נשיא המדינה נעתר לבקשת נציגות ההורים והעביר את הדרישות הללו למנכ"ל משרד הבריאות. וזה כאמור הודיע שהוא מסכים לכלל הדרישות (ראו מכתבו של הנשיא ותשובתו של מנכ"ל משרד הבריאות למעלה).

בר סימן טוב מסר, כי הוא רוצה לפתור את המשבר ולסכם עם הרופאים על חזרתם לעבודה עוד לפני הדיון בבג"צ שיתקיים בשבוע הבא. עם זאת, יהיה צורך למצוא פתרון לסוגיה שעלולה אולי להיתקל בבעיה משפטית: כיצד לנהוג עם מנהל המחלקה החדש ד"ר גל גולדשטיין שהובא במיוחד מ"שיבא" כשסוכם עמו שהוא זה שינהל את המחלקה ב"הדסה", בכפוף לחוזה עבודה מסודר.

בר סימן טוב הבהיר בתשובה לשאלה שהוצגה בידי לו על-ידי התקשורת כי "יפתור את הבעיה". "הכול פתיר", אמר, "נפתור גם את הסוגיה הזאת, גם אם זה אומר שיש להזיז את המנהל החדש מתפקידו הנוכחי ולערוך שינויים במחלקה. אני חושב שהרופאים צריכים לשוב ולהיפגש אתנו כדי לסכם את הדברים, עוד לפני הדיון בבג"צ".

מהרופאים הפורשים נמסר בתגובה: "קיבלנו את התכתובות האחרונות ואנחנו מבררים זאת".

אולם "הדסה" יצאה נגד הודעת משרד הבריאות והגיבה: "הרופאים הפורשים דחו כבר את מתווה הנשיא ובית החולים לא מעוניין להזיז את מנהל המחלקה הנוכחי מתפקידו". עוד נאמר בתגובת בית החולים: "הדסה נחושה לשמר את ניהול המחלקה בידי ד"ר גל גולדשטיין ולשמר את צוות הרופאים המומחים שכבר גויס ועובד במחלקה. ד"ר גל גולדשטיין עושה נפלאות כבר במשך חודש וחצי כמנהל המחלקה והנהלת הדסה מצדיעה לו. במקביל ממשיך גיוס רופאים איכותיים מומחים, ומשתלמים, לרבות מומחים בינלאומיים ממרכזים מובילים בעולם שיצטרפו לצוות בחודשים הקרובים.

"במקביל להליך הזה ולמרות שאין סיכוי לקריאה זאת, קוראת הנהלת הדסה למתפטרים לשוב לעבודה במחלקה כאשר היא מתחייבת להיפגש עם כל אחד מהם ולסכם במשותף את תפקידם העתידי במחלקה המתפתחת".

נושאים קשורים:  חדשות,  משבר ב"הדסה",  משרד הבריאות,  המרכז הרפואי "הדסה",  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
אנונימי/ת
22.06.2017, 22:10

אני לא מבין,מה השתנה שהם רוצים לחזור,?פתאום הדסה לא מסוכנת לילדים? פתאום אין תיירות מרפא?..מה השתנה מלבד זה שהם הבינו שלא יפתחו להם מחלקה בשע'צ?

אנונימי/ת
22.06.2017, 22:24

יקירי שלום רב
קודם כל לפני שאתה מתחיל לכתוב תגובות שלא מעניין את אף אחד
שאלתי!
האם קראת את כל הכתבה מתחילה ועד הסוף
ההנחה שלי הוא 'לא'
כי אם היית קורא את כל הכתבה לא היית כותב כך
אז בבקשה אני מחכה לתגובה

אנונימי/ת
22.06.2017, 22:44

שטויות במיץ.הם אמרו שהם לא חוזרים,כי אבדו אמון בהנהלה!..עכשיו חזר האמון...?..שיפסיקו כבר לטרטר ..יש מחלקה שעובדת מצוין...כפי שכתוב..הם מוזמנים לחתום בלשכה...

אנונימי/ת
23.06.2017, 13:01

הכל חוץ מזה שרוטשטיין נשאר . או שלא שקראת או שאתה לא מבין מה אתה קורא

זה מה שקורא שיש לנו שר הבריאות שמבין בתורה ומנהל בית חולים כוחני, הסגן של אלוקים.

אנונימי/ת
22.06.2017, 22:20

הלוואי שזה כבר יקרה!!

אנונימי/ת
22.06.2017, 22:44

אז זהו שזה לא יקרה

אנונימי/ת
22.06.2017, 22:28

גל גולדשטיין לא עבר מכרז לניהול מחלקה. בית חולים הוא לא לטיפונדיה של פיאודל שמחליט בלעדית. שוועדה מקצועית תשים על המאזנים את כישוריו וניסיונו של ויינטראוב מול גולדשטיין.

אנונימי/ת
23.06.2017, 09:23

רבותי-כאשר אובדן האמון הוא טווחי לא נותר אלא להאחז בבית המשפט העליון חכו ל28.6-מקווה שכל שוחרי שלומו של רוטשטיין נסעו לאיטליה....יחד אתו!

23.06.2017, 09:24

אובדן אמון טוטלי!!

אנונימי/ת
23.06.2017, 12:10

הדסה איננה בית חולים ממשלתי, ולא בטוח שיש חובה לעבור מכרז שם. ייתכן שמספיק מינוי של מנהל בית החולים.

אנונימי/ת
23.06.2017, 14:18

כנראה שאתה צודק... אבל החיפזון במינוי גולדשטיין מריח רע. תקיעת מקל בגלגלים. ייתכן שבג"צ ידרוש להחזיר את כ ל הגלגל אחורה. מעניין מדוע ועד רופא הדסה לא שותף לתהליך המנוי כפי שהיה נהוג בעבר

23.06.2017, 17:01

לאן נעלמה התגובה שלי מלפני כשעה?

אנונימי/ת
23.06.2017, 18:24

אם שמתם לב גד נתן עוד לא הגיב, פשוט הוא באיטליה...

23.06.2017, 19:45

לא אנונימי, אני בארץ וכרגע בנצרת. כשאין מה לומר, אז שותקים. כידוע סייג לחכמה שתיקה. הגיע הזמן שגם אתה תקלוט, מר אנונימי. דרך אגב, איפה אתה? והכוונה מי הכניס אותך תחת כנפיו?...

אנונימי/ת
24.06.2017, 19:00

בכל מקום יש ליצן חצר

אנונימי/ת
25.06.2017, 06:40

תגובותיו של גד נתן היו תמיד עניניות ולא מתלהמות, מה שלא ניתן לאמר על מי שהגיב לו בחזרה. מר נתן, אל תירא לאמר את אשר על לבבך