חדשות

המחזור הראשון: 101 בוגרי הפקולטה לרפואה בצפת קיבלו תארי דוקטור לרפואה

59 הם בוגרי המחזור הראשון במסלול הארבע-שנתי ו-42 הם בוגרי המחזור השני במסלול התלת-שנתי; מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה הבטיח להקצות כספים לפיתוח הפקולטה

טקס תארי דוקטור בפקולטה לרפואה עש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן בגליל (צילום: יח"צ)

101 בוגרי הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בצפת קיבלו שלשום את תארי ה-MD שלהם, בטקס שנערך ב"בית יגאל אלון" בצפת. 59 הם בוגרי המחזור הראשון במסלול הארבע-שנתי ו-42 הם בוגרי המחזור השני במסלול התלת-שנתי. מבין הבוגרים שלמדו בפקולטה לאחר ששבו לארץ מחו"ל, 4 סיימו בהצטיינות יתרה, 10 בהצטיינות ו-6 הגישו עבודות גמר מצטיינות.

בטקס השתתפו יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ליאוניד אידלמן, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, גדי פרנק, נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' דניאל הרשקוביץ, רקטור האוניברסיטה, פרופ' מרים פאוסט, דיקן הפקולטה, פרופ' רן טור-כספא, ראשי עיריות ורשויות בגליל, מנהלי בתי החולים בצפון המסונפים לפקולטה ומוזמנים נוספים.

פרופ' רן טור-כספא: "יחד אתכם בנינו את הפקולטה כאן והגשמנו את החזון. למדתם מאתנו - ואנחנו הקשבנו לכם"

פרופ' הרשקוביץ, שבירך את מקבלי התואר דוקטור, אמר: "לאחר 6 שנים מהקמת הפקולטה ניתן לראות את ההשפעה הגדולה והרחבה שלה על הגליל. הפקולטה היא אבן שואבת לאנשים מצוינים המקיימים את החזון בדבר הכשרת רופאים עם מחויבות לקהילה בצפון".

רקטור האוניברסיטה פרופ' פאוסט אמרה בברכתה: "אני מאחלת לכם שתצברו ידע וניסיון ומצד שני תשמרו על ראייה יצירתית, חדשה ורעננה. תהיו רופאים שנותנים רפואה אנושית, עשיית חסד ותמנעו משחיקה".

הדיקן פרופ' טור-כספא אמר למקבלי התואר: "יחד אתכם בנינו את הפקולטה כאן והגשמנו את החזון. למדתם מאתנו - ואנחנו הקשבנו לכם. השפעתם על המחזורים הבאים. אתם חלק מדור המייסדים. מכל מקום אני מקבל שבחים על הבוגרים שלנו. תאמצו את המקצועיות הרפואית ואל תשכחו שעיקר מטרת הרופא היא לרפא את החולה. תשמרו על אמון, על הסטנדרטים הרפואיים, האתיקה ותהיו מעודכנים. תשאפו לצדק חברתי ולחלוקת משאבים צודקת".

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' אידלמן אמר בטקס: "נפתחות לפניכם מקבלי התואר הרבה אופציות: להיות אנשי מחקר, מנהלים, רופאים. לכל אחד מכם שמורה הבחירה לבחור את האופציה המתאימה לו שתביא אותו לסיפוק יום יומי. זה גם יום חג לקהילה הרפואית בישראל. מצטרפים אליה עתה רופאים חדשים. הפקולטה נתנה לכם גם כלים נגד שחיקה ולימדה אתכם הכי טוב שאפשר".

מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה גדי פרנק אמר, כי במועצה יש כוונות להרחיב את המחקר ואת מספר הסטודנטים בפקולטה. "לפקולטה הזאת שיטות חדשניות המשפיעות על כל האזור. הפקולטה היא גם מפעל ציוני חשוב. בשבועות הקרובים המועצה להשכלה גבוהה והממשלה ישלימו את ההתחייבות להעברת הכסף הדרוש לבניית הפקולטה כדי שתמשיך להתפתח".

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה בצפת,  תארי דוקטור,  הסמכה,  טקס,  הר"י
תגובות
21.06.2017, 23:14

חלום שהתגשם
כל טוב לכם בדרככם המיקצועית במערכת בריאות שהיא קנאתן של המדינות העשירות והמפותחות ביותר בעולם
זכרו שאין דבר שהמטופל באמת צריך שלא ניתן לתת לו. למדו איך לעשות זאת ואל תרפו.
יש הכל במדינת ישראל, רק צריך לדעת איך לארגן זאת.
בהצלחה מכל הלב

22.06.2017, 01:05

בהצלחה.
מזל טוב.

24.06.2017, 10:47

עמיתים יקרים,
ברכות ואיחולים לרגל הצטרפותכם לשורותינו
עלו והצליחו,
הרתמו והובילו את מערכת הבריאות לקדמת המחר
הגר

20.12.2017, 19:30

משמח מאוד.
טוב מאוד יהיה לראות את רובם נשארים בצפון ותורמים גם לרפואה בקהילה.